Toon posts:

Centerbox en subwoofer bij mijn Karman Hardon AVR 235

Pagina: 1
Acties:
  • 559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Na 100 posts en 10 bezoeken aan de mediamarkt, correct etc. heb ik gisteren een Karman Hardon AVR 235 receiver gekocht (en een Karman Hardon DVD 27).

ZIe website voor specs

Mijn volgende stap is nu een centerbox en subwoofer. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat de minimum requirements zijn, gegeven de receiver? Denk hier met name aan de hoeveelheid Watt voor de subwoofer (en eventueel merk).

alvast dank!

groeten,
Rudolf

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
Dat lijkt me beiden meer afhangen van de grootte van de luisterruimte....

Ik heb ook HK, prima spul!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Reqirements t.o.v de receiver zijn er geen. Let er gewoon op dat het bij de rest van de speakers past kwa sound.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er dus geen minimum wattage wat mijn Subwoofer/ centerbox moet hebben om alles uit mijn receiver te halen??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, wattages zeggen helemaal niets. :). Gewoon een center kopen die goed klinkt bij de rest van je speakers. Ik zal je alvast verklappen: Die gaat bij films namelijk 80% van al het geluid weergeven :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Kortom, gewoon wederom bij de Mediamarkt gaan kijken.. En vragen of ze het kunnen aansluiten op de door jou gekochte HK.. En dan domweg luisteren.. En kijken wat jij mooi vind klinken en tot hoe ver je wilt gaan qua uitgaven..

Succes!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49
Ik weet niet welk merk en type speakers je als voor speakers gebruikt, maar het is het verstandigste om zeker bij hetzelfde merk te blijven!

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie hiervan?

Link

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Na honderd posts en tien bezoeken weet je de naam nog niet eens van het merk dat je gekocht hebt? :P Interessant :P

Verder is de centerspeaker zoals JvS bijzonder belangrijk bij Home-Cinema :)

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:47:
Na honderd posts en tien bezoeken weet je de naam nog niet eens van het merk dat je gekocht hebt? :P Interessant :P

Verder is de centerspeaker zoals JvS bijzonder belangrijk bij Home-Cinema :)
Ik geef toe, geen slimme actie van me, hehe :-)

Ben ook de eerste om toe te geven dat ik, ondanks de posts en bezoeken, mij nog steeds als een hifi newbie beschouw!

Maar om terug te komen op de center, is diegene die ik in de eerdere post aangaf ''goed'' ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

als jij dat vindt, dan is het goed. Ga ernaar luisteren en je weet het. Vragen welke je moet kopen aan ons heeft geen zin (dat staat ook in de FAQ)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Niks mis met die Kef, en zeker niet voor dat geld. Maar het is vooral belangrijk of 'ie past in het klankbeeld van je andere speakers. Dat is een stuk belangrijker dan de versterker waar 'ie aan komt te hangen...

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik heb een HK avr 235, een dvd 47 en een speakerset HKTS11 gekocht.
Ik heb alles aangesloten zoals het in de beschrijving staat. Maar nu zit er bij de DVD 47 ook een kabel voor 6 channel direct bij. en op de avr zit dat ook.

Als ik deze kabel ook aansluit incl het omzetten van de paarse subwoofer kabel naar de direct uitgangen
heb ik dan ook nog in een gewone situatie geluid???

Groeten

Mwaard

Verwijderd

Ik heb nu nog een AVR135 (Wil een AVR247 of 347) met daar aan een JBL EC35 center + JBL SCS 178 sub.
Ben bezig mijn AVR135 te verkopen.

By the way de rest is:
Fl+Fr zijn Klipsch F1.
Sl+Sr zijn JBL SCS 178 rear speakers.

De JBL EC35 vind ik echt een aanrader maar geluid is net als smaak, en daar valt niet over te twisten.
Pagina: 1