Problemen met games (meerdere)

Pagina: 1
Acties:

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Heren,

Inleidingetje: :P
Ik ben zeer chronisch wow-verslaafd (wie niet tegenwoordig :P) maar ondertussen wilde ik weer eens wat anders doen. Dus ik dacht slim te zijn en trok SW:Kotor2 (Knight of the old Republic) en Neverwinter Nights maar weer eens uit de kast.
Nu heb ik deze lang niet gespeeld en heb in de tussentijd een nieuwe pc gekocht maar tot mijn verbazing doen ze allebei een beetje raar :x

Het probleem:
Het spel start gewoon op, kan gewoon ingame komen en daar alles doen. Maar: de spellen lijken wel te snel te gaan. Alle npcs haperen en het lijkt er wel op alsof mijn pc te snel is voor het spel.
Misschien weet je nog wel het goede oude dos-tijdperk met die leuke spellen, nou als je die nu draait krijg je een beetje hetzelfde effect wat ik nu heb; een totaal onspeelbaar geheel.
Krijg een beetje het gevoel alsof deze games niet om kunnen gaan met mijn pc ofzo?
Andere games zoals WoW, Prey, HL2 en NFS:MW werken gewoon goed... het is specifiek deze 2 spellen (en wss anderen gebaseerd op dezelfde engines) welke belabberd werken.
Grappig detail is overigens dat beide spellen (kotor2 en nwn) mijn settings volgens autodetect op 800x600 zetten... Blijkbaar kennen ze mijn video-kaart niet? :x
Heb iets dergelijks slechts ooit eerder meegemaakt en dat was toen ik Simcity1 probeerde te draaien op mijn Pentium3 500 met windows 98. Zelfde effect: het spel lijkt wel op 500% speed ingesteld te staan en is totaal onspeelbaar.

Het systeem:
- AMD64 X2 4400+
- Radeon x1800xt
- SB Audigy4
- SATA Hdd (Western Digital Sata2 schijfje)
- 2GB ram (kingston geloof ik)
- G15 keyboard + MX Revolution
Alles met laatste drivers (Catalyst 6.8, laatste versie audio-driver). PC is vorige week opnieuw geinstalleerd en heb alles rechtstreeks van de fabrikanten afgehaald. (ook dus nog niets aan drivers getuned enzo, aka: niets geclocked nog)

Wat heb ik al geprobeerd:
Alle settings heen en weer gegooid: VSync aan en uit, 640x480 tot en met 1280x1024 met alles aan (AF+AA max) en de situatie verandert gewoon totaal niet. (in beide games gedaan)
Heb me lam gezocht op google naar dergelijke problemen maar kan niemand daar vinden met eenzelfde probleem als mij...
Via de bioware forums wel wat tips gevonden (voor andere problemen maar je weet nooit) maar deze leidden allemaal niet naar een oplossing voor mijn probleem (voornamelijk in de .ini files wat klooien en wat settings daar wijzigen).

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 01:52

Iavak

no savegame

Heb je Cool & Quiet aanstaan?

Het terug klokken van je processor kan namelijk problemen opleveren bij oudere spellen.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Iavak schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:48:
Heb je Cool & Quiet aanstaan?

Het terug klokken van je processor kan namelijk problemen opleveren bij oudere spellen.
Niet dat ik weet :P
Wel de AMD-proc driver geinstalleerd maar ben me niet bewust van of ik C&Q aan heb staan of niet.

Heb overigens nog ff wat fps-getalletjes naar voren getoverd: 150-15xx geeftie weer @ NWN. Hoewel het niet echt gemakkelijk leesbaar is want het verandert zo ongeveer zo'n 20x per seconde... :X

[.edit]
Bah; krijg net een geweldige ingeving dankzij de post van Noline hiero...
Heb beiden games maar eens gedraaid op slechts 1-cpu in plaats van in dual-core mode... probleem opgelost :X

Nu nog wat verzinnen dattie dat @ startup automagisch doet en ikke ben blij :)

Of je gaat hiernaartoe:
http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html

En download de "Dual Core Optimizer Driver".... hoe simpel kan het zijn >_<

[ Voor 30% gewijzigd door Ryceck op 09-09-2006 02:19 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.