[Printer] Vlekken op achterkant van printjes

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:23
Al een tijdje heb ik een HP LaserJet 6P. Deze printer doet het prima alleen heeft de nare eigenschap om na een document of 5 vlekken op de achterkant van de printjes te geven. De voorkant is altijd vlekkeloos. Hier een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.lipplaa.net/images/SP_A0216.jpg

Deze foto is van het 10de document dat ik achtereen volgens heb afgedrukt. De eerste 5 zijn meestal zonder vlekken en daarna begint de ellende pas.

Mijn vraag aan jullie. Welk onderdeel van de printer veroorzaakt dit? Als ik bijvoorbeeld de toner vervang zou dit probleem dan opgelost zijn of zijn er meer dingen aan de hand? Ik vind het zonde om een nieuwe toner te kopen op de gok dat het dan misschien over is. Graag jullie mening.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 12:52
Kijk eens naar de (papier)rolletjes of ze schoon zijn.
Blijven de vlekken of verdwijnt het weer?
Lekt de toner niet?

[ Voor 37% gewijzigd door TRASH_LORD op 09-09-2006 01:31 ]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 13:04

Orac

Ik mis je papa.

Ik vermoed dat het de verwarmingsroller is, aangezien de vlekken op de achterkant van de bedrukte zijde zitten. Kan je makkelijk testen: printopdracht met meerdere pagina's, printer uitzetten tijdens printen en dan kijken waar de vlekken er op komen. :)

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:23
Het waren de papier rolletjes die het document aan het einde moet keren om het uit de lade te krijgen. Toen ik wilde voelen of deze vies waren zakte me hele vinger er in. Of het moet gesmolte plastic zijn (wat mij stug lijkt) of jaren lang steeds een klein laagje vuil.

In iedergeval. Ik heb het schoon gemaakt en ik heb er voorlopig geen last meer van.

Bedankt voor de reacties

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Tead schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:53:
Het waren de papier rolletjes die het document aan het einde moet keren om het uit de lade te krijgen. Toen ik wilde voelen of deze vies waren zakte me hele vinger er in. Of het moet gesmolte plastic zijn (wat mij stug lijkt) of jaren lang steeds een klein laagje vuil.

In iedergeval. Ik heb het schoon gemaakt en ik heb er voorlopig geen last meer van.

Bedankt voor de reacties
Dat gesmolten plastic idee is helaas bij deze printer niet vreemd :(
Kijk hier maar eens:
Exit jams