Toon posts:

Soundmax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag heren.

Ik heb een P5B Deluxe Moederbord van Asus. Hierop zit een onboard-geluidskaart van Soundmax.
Ik heb 5.1 speakerset van Cambridge Soundworks.

Als ik mp3's of andere audiobestanden afspeel in WMP of in Winamp, komt er slecht en vaag geluid uit de achterste 2 speakers.

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op?

Groetjes,
Robbert

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zit er geen software bij waarmee je het geluid in kan stellen? Is meestal wel bijgeleverd.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:04
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Volgens mij heb je zelf nog niks geprobeerd om dit probleem op te lossen.

Maar je kan de nieuwste codec drivers installeren. Te vinden bij Asus
En kijk eens naar je instellingen of die goed staan en of de stekkers er goed in zitten.

En dit is een onboard soundchip met codec dus stel daar geen hoge eisen aan.
Die dingen zijn gewoon slechters als een geluidskaart.

Wij hebben meer info nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door SpiriTNL op 09-09-2006 08:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. En we zijn al uren bezig geweest met de stekkers en dergelijke en het geluid uit de achterste speakers blijft slecht. Het rare is btw, dat als ik game er geen problemen zijn met het geluid alleen bij het afspelen van mp3's en andere mediabestanden.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 10:08 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

normaal zou er bij mp3 helemaal geen geluid uit de acherspeakers komen. Immers mp3 is 2 kanaals. Het feit dat je achter wel wat hoort betekend dan je een of andere vage omgeving modus gekozen hebt...riool ..bos whatever. Zet dit uit en klaar. Je kan ook kiezen voor zelfde geluid achter dan voor en dan heb je gewoon normaal geluid. spellen zijn tegenwoordig wel vaak 5.1 en dus hoor je dan normaal geluid

en inderdaad een beetje eigen onderzoek kan geen kwaad....

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 09-09-2006 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]StuiTeR schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:10:
kan ook kiezen voor zelfde geluid achter dan voor en dan heb je gewoon normaal geluid.quote]

Waar kan ik dat doen?

• Sperenvanger
  • Laatst online: 14:50
De P5B Deluxe heeft als het goed is een functie die DTS PC Neo6 heet (of zo'n soortgelijke kreet). Die kan alle stereo signalen upmixen naar 5.1

• Ray
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

goede vraag, kan ik je zo niet vertellen aangezien ik maar 1 set aangesloten heb en om de een of andere reden dat menu niet verschijnt (net als het menu voor de toewijzing vd in / uitgangen)
Pagina: 1