Het Bluetooth Headsets Ervaringen Topic
Vreemd genoeg is er op het moment van schrijven maar erg weinig te vinden over Bluetooth headsets op GoT. Aangezien ik (en meerderen met mij) momenteel op zoek ben naar een goede headset voor mijn telefoon met BT leek me het interessant eens wat ervaringen te vragen op GoT. Er lopen hier ongetwijfeld talloze mensen rond die ervaringen hebben met BT headsets.
Hieronder in iedergeval wat algemene informatie en een overzicht van wat headsets met hun mogelijkheden. Verder hopelijk in dit topic flink wat mensen met goede/slechte ervaringen met hun headsets
Algemene Info
Bij het uitzoeken van een Bluetooth Headset zijn een aantal dingen van belang:
- Pasvorm! Dit is een van de lastigste dingen, sterk afhankelijk van de persoon, erg moeilijk te beoordelen via Internet.
- Bevestigingswijze. In ear en over the ear zijn de meest gangbare opties. Puur een kwestie van persoonlijke voorkeur.
- Maximale spreektijd.
- Maximale standby duur
- Ondersteunde bluetooth versie (tegenwoordig liefst minimaal 1.2)
- Ondersteuning van zowel Headset als Handsfree profiel.
- Ruisonderdrukking? Vooral van belang met autoraam open of tijdens lopen/fietsen.
- Compactheid/constructie. Hoe vervoer je de headset als deze niet op je oor zit?
- Volume regelbaar?
- Kan opgeladen worden via (mini) USB? Dat scheelt over het algemeen weer een extra lader
- Indicatie voor batterij leeg?
- Ondersteuning voor voice dialing (voice dialing zelf wordt door je telefoon gedaan, de headset zet dit alleen aan)
Een aantal momenteel schijnbaar populaire headsets:
| Afbeelding | Merk | Type | Spreek | Standby | Gewicht | BT Versie | USB | DSP | Prijs |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | Jabra | BT800 | 6 | 125 | 25g | 1.2 | Ja | Ja | 74,- |
![]() | Jabra | JX10 | 6 | 200 | 10g | 1.2 | Ja | Ja | 110,- |
![]() | Bluetrek | X2 | 14 | 150 | 15g | 1.2 | Nee | Ja | 70,- |
![]() | Sony Ericsson | HBH-610a | 6,5 | 300 | 20g | 2.0 | Nee | Ja | 66,- |
Opmerkingen/aanvullingen zijn zeer welkom. Aanvullingen voor de matrix graag in een copy/pastebaar formaat
[ Voor 4% gewijzigd door bartvb op 01-02-2007 09:59 . Reden: SE HBH-610a toegevoegd ]