1 document op 2 printers printen?

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Hallo mede tweakers.

Ik heb hier 2 printers, de HP PSC 2100 en de HP PSC 2170.
Nu zou ik graag met 1 druk op de print knop op beide printers het zelfde willen uit printen.
Ik dacht dat dat via printer pooling kon, maar het blijkt dat je daar 2 identieke printers voor nodig hebt.

Weet iemand een tooltje of heeft iemand een macro waarmee dat wel kan?
Als het alleen in MS Office werkt ben ik al blij, maar nog blijer zou ik zijn als het overal werkt en dat ik het kan uitschakelen door een printer uit te zetten als ik het niet nodig heb.

Alvast bedankt voor de hulp.

P.S. Na lang zoeken heb ik het programma Print Distributor uitgeprobeerd.
Dat werkt dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefan118 op 09-09-2006 01:39 ]

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Verwijderd

Kan je bij poort niet 2 poorten instellen? Hiermee zou je teoretisch 2 printers tegelijkertijd kunnen aansturen...
Anders zou ik het ook niet weten

• Stefan118
Dat is dus het zelfde als pooling, maar dat wil dus niet...

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:25
Ehh... waarom eigenlijk ?? Vooral dat "uitschakelen door een printer uit te zetten" maakt een software oplossing al gelijk moeilijk / ingewikkeld.
Wellicht een zelf in elkaar geflanste printer kabel met 3 stekkers. Alle aders die van de computer naar de printer gaan fysiek naar een 3e stekker toe sturen voor de 2e printer...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Stefan118
Het gaat hier om een bedrijfje, waar alle facturen dubbel uitgeprint moeten worden.
Dat kan wel op de zelfde printer, maar het idee was om 1 print op kantoor er uit te laten rollen, en 1 in de verkoop ruimte.

Het aan en uit zetten is niet persee nodig.

een kabel zelf maken is lastig als het om USB gaat. (herkennings problemen van windows. gaat niet goed komen denk ik)

Verwijderd

Ik neem aan dat in het bedrijf 1 algemeen sjabloon wordt gebruikt voor facturen, is het niet een idee om in dat sjabloon een macro te maken die dus naar elke printer een factuur stuurt en dan een knop op de toolbar?

Dan heb je het iig voor word opgelost

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Anders maak je bij elk office pakket even een macro aan..
Macro opnemen, bestand > afdrukken > printer x > OK, daarna
Macro opnemen, bestand > afdrukken > printer y > OK en dan opname stoppen.

Even een knop toevoegen aan je standaard of opmaak balk en klaar! :)\

Edit: BovertisHA was net iets eerder, maar komt op het zelfde neer, je kunt dit gewoon bij elk office pakket toepassen

[ Voor 20% gewijzigd door SmoothVision op 09-09-2006 08:38 ]

Verwijderd

Je kan die facturen in een file printen en in een batch met copy /b ... op verschiedene printers uitdraaien.

W-ELP is ook een oplossing, maar mischien toch prijzig
http://www.stethos.com/e_welp.htm

• Stefan118
Allemaal vriendelijk bedankt voor de oplossingen.

Ik heb het toch nog eens geprobeerd met Print distributor. (http://www.printdistributor.com)
en het bleek dat ik hem niet goed ingesteld had.
Voor degene die dit programma ook willen gebruiken, bij de printer setup maak je een nieuwe printer aan met instellingen van 1 van je printers, waarna je dus alle printers selecteerd die moeten gaan printen. Ik had de ene printer voor de configuratie en de andere geselecteerd, dat werkte dus niet.

Voorlopig gebruiken we dit programma even, werkt zeer goed, alleen het kost na 30 dagen 149 dollar.

Tegen die tijd zie ik wel weer, maar ik denk dat dit hem wordt.

Pagina: 1