Toon posts:

CPU temp springt op paar sec van ca 28 naar 75 en omgekeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Volgens MM5 (ook andere programmatjes) springt de temperatuur van de cpu en case plots van ca. 27-28 naar 75 °C (en terug) zonder indrukwekkende dingen uit te voeren.
Ik ben pas de temperaturen gaan monitoren nadat m'n PC enkele keren uitgevallen is.
Is er ergens kortsluiting of... ???

Bedankt voor uw reacties...

Bart

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat vind je bios? Wat vind een losse thermometer?

En het belangrijkste, wat zijn je specs? Als je een bord hebt met behoorlijk brakke sensoren dan verklaart het iig waarom je temps zo op en neer springen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gemeten met gewone tempmeter...
en waar ligt het uitvallen van de pc dan aan?

BIOS zegt bij opstart ca 30 °

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 00:23 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:22:
Nog niet gemeten met gewone tempmeter...
en waar ligt het uitvallen van de pc dan aan?

BIOS zegt bij opstart ca 30 °
En wat zegt de bios op de langere termijn, dus als je hem een paar minuutjes laat staan?

en het uitvallen van je pc kan natuurlijk overal aan liggen, test het eens mbv de hangen en opstartproblemen troubleshooter in PMG.

Verwijderd

Topicstarter
In BIOS blijft temp quasi constant (ca 30 °C)

Ik heb nu enorm veel last van uitvallende PC en het gebeurt zeker telkens ik een cd (vb met fotos) in DVD-lezer plaats en deze begint te lezen (zoemend geluid).

Ik heb nu m'n cd-schrijver losgemaakt van de voeding en een netwerkkaart (die ik niet gebruik) van het moederbord verwijderd. Tot nu valt de PC nog niet uit.

Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan de voeding? Slijtage?
Voeding is VIKINGS MPT-A300W

Iemand enig idee?
Steek ik een nieuwe voeding? Zo ja, welke of is dat niet zo belangrijk?

Bart

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, als hij op 30C blijft zal het iig niet de temp zijn lijkt mij.

Het kan natuurlijk de voeding zijn (vikings zegt me weinig, behalve dat ze mooi licht geven als ze doorfikken), meet die eens door met een multimeter om te zien of daar je probleem vandaan komt.

En om te kijken wat voor voeding je moet nemen is het belangrijk te vermelden wat voor specs je hebt. Kijk iig even in het grote voedingen topic in OH

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
300watt voeding..hmmm..wat voor een systeem hangt er achter :? FX-62? :+

Lijkt me vrij essentieel om te weten...en ook of je overclocked of niet..zo niet dan lijkt me de eerder iets voor PMG of OH..zowel..terugklokken en op nieuw proberen ;)

Mij doet het iig denken aan een zwakke/breakke voeding...300watt is niet veel zelfs niet voor een Celeron/XP systeem...een optrekkende dvd speler zou wel eens iets te veel kunnen zijn...

[ Voor 27% gewijzigd door Rey Nemaattori op 21-09-2006 16:00 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Waarschnlk brakke voeding...

Het vreemde is dat de PC in deze configuratie wel al meer dan een half jaar draait zonder problemen...
Pagina: 1