Toon posts:

[Mandriva 2006] Drakconf boot niet meer na install GTK2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst de nieuwe glib-2.12.2, gtk-2.10.2 geinstalleerd. Alles draaid perfect, alleen mijn drakconf wilt niet meer opstarten.

Ik heb al een paar dagen gezocht hier op het forum en via google, maar ik kom er helaas zelf niet meer uit. Ik heb alles werkend gekregen, en alle programma's draaien nu perfect, maar alleen drakconf werkt niet meer :?

Ik heb echt nergens een oplossing gevonden, en de meeste sites waar er iets over die foutmelding stond was in een taal waar ik geen fuck van begrijp (geen nederlands of engels dus).

Dit gebeurd als ik drakconf opstart:
code:
1
2
3
4
# drakconf
# Can't locate object method "signal_connect" via package "Gtk2::Window" at /usr/sbin/drakconf.real line 98.

#

en daar blijft het bij...

Ik weet even niet meer waar dit aan zou kunnen liggen.
Misschien dat een van jullie een idee heeft??

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik kick, maar niemand die het weet?? want ik vind echt nergens een oplossing hiervoor...

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Off-topic :
Ik denk niet dat je zoveel mensen zult vinden die Mandrake (nog) gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jungian op 10-09-2006 01:08 ]

0.0

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

http://www.linuxquestions...s/showthread.php?t=412869

(en dan neem je natuurlijk een recente drakconf-rpm..)

[ Voor 31% gewijzigd door burne op 10-09-2006 01:28 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic had ik ook al gevonden, en helaas niks wat me verder helpt...

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op zondag 10 september 2006 @ 01:07:
Off-topic :
Ik denk niet dat je zoveel mensen zult vinden die Mandrake (nog) gebruiken.
Niemand hier die Mandriva 2006 gebruikt? (bedoelde natuurlijk mandriva, terwijl in mijn topictitle mandrake staat, foutje).

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Titelfixje :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb laatst de nieuwe glib-2.12.2, gtk-2.10.2 geinstalleerd. Alles draaid perfect, alleen mijn drakconf wilt niet meer opstarten.
Je installeert cooker pakketten op Mandriva 2006.0? Sorry, dit wordt helemaal niet ondesteund. Het is dus compleet binnen de verwachtingen dat dit andere programma's breekt.

Goede raad: update je ganse systeem naar 2007.0 Cooker, het is op dit moment meer dan stabiel genoeg. Als je toch per se wil prullen (met het risico dat je nog meer om zeep helpt), kan je altijd eens keer kijken om dingen als perl-Gtk en perl-Glib en hun dependencies te updaten, maar zoals gezegd, je ganse systeem updaten naar 2007.0 zal makkelijker zijn en een stabieler resultaat geven.

Verwijderd

Topicstarter
Freggy schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:21:
[...]

Je installeert cooker pakketten op Mandriva 2006.0? Sorry, dit wordt helemaal niet ondesteund. Het is dus compleet binnen de verwachtingen dat dit andere programma's breekt.

Goede raad: update je ganse systeem naar 2007.0 Cooker, het is op dit moment meer dan stabiel genoeg. Als je toch per se wil prullen (met het risico dat je nog meer om zeep helpt), kan je altijd eens keer kijken om dingen als perl-Gtk en perl-Glib en hun dependencies te updaten, maar zoals gezegd, je ganse systeem updaten naar 2007.0 zal makkelijker zijn en een stabieler resultaat geven.
Ik alles even gebackupped voor de zekerheid op een andere partitie, en ben gaan updaten naar 2007.0... fontserver werkte niet meer etc. Ik dacht fuck it, ik installeer hem gewoon overnieuw (dus geen update). Dacht pak voor de lol Gnome erbij (normaal gebruikte ik altijd KDE).

DAMN, die nieuwe gnome is vet! Nu werkt iig alles weer, ben ff bezig het een en ander te installeren, maar wat is die vet! Als je hem gewoon zo standaard hebt draaien (zoals ik nu install is net pas uurtje klaar ofzo) is hij echt een stuk mooier en beter dan KDE, en hij draaid veeel soepeler, sneller, echt beter! Ik ga gnome gebruiken vanaf nu :)
Pagina: 1