Toon posts:

[2003] Geen internetverkeer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. Windows Server 2003. Deze heb ik laatst geïnstalleerd op een pc voor om te gebruiken met andere software voor het maken van applicaties i.c.m. SQL Server. Nu wil ik hiermee dus ook dingen kunnen testen en uploaden zonder opnieuw op te hoeven starten in XP (het betreft een dual-boot systeem op twee versch. partities). Het lukt me echter niet om in W2K3 een verbinding met internet tot stand te brengen. Wellicht doe ikzelf iets verkeerd; ik ben ook maar een beginnende gebruiker. Er zitten in het systeem twee ethernetadapters, welke beiden worden herkend door Windows en welke ook beiden een IP krijgen toegewezen d.m.v. DHCP op mijn router. Kan iemand me helpen, zodat ik wel gewoon vanuit Win2003 gebruik kan maken van internet?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 09-09-2006 00:11 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Eh... heb je wel de Enhanced IE Security weggehaald via Software - Add/remove Windows components?

Enne, groeten doen we hier standaard, hoef je niet te vermelden, evenmin als e-mailen met een oplossing...

We are shaping the future

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal heel wat meer informatie moeten geven - wat lukt er bv. niet? Kan je wel pingen? Welke foutmeldingen krijg je, etc? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff opnieuw opgestart en de volgende gegevens verkregen van mijn ethernet adapter:

192.168.0.1 ip-adres
255.255.255.0 subnet
192.168.0.1 default gateway <---- router
192.168.0.1 dhcp server <---- router

62.179.104.196 én
121.142.28.69 dns servers (van mijn provider)

- enhanced security config. staat uit
- ik krijg eerst een melding, dat bovenstaande is uitgeschakeld en als ik dan een ander webadres intik en deze wil openen krijg ik de vrij standaard windows melding, dat de website niet kan worden gevonden.
Ook de wizard "verbinding maken" helpt niks, want deze geeft na afsluiten aan, dat e.e.a. moet werken, maar dat doet het niet...tot dusver.
- ssl 2.0/ssl 3.0 en tls 1.0 zijn aangevinkt bij de IE opties

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat kan al niet - jouw server krijgt hetzelfde IP address als het IP address van je router?

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry, ip-adres moest 192.168.0.3 zijn.. Even niet goed opgelet. Dat is trouwens hetzelfde ip, als waar de ethernetadapter onder XP wel goed werkt...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kaal geinstalleerde 2003, met SP1? Misschien de Windows firewall die in de weg zit? Misschien een proxy ingesteld in IE? Kan je wel telnetten/pingen/nslookuppen naar internet vanaf die bak?
Met een enkele nic op de router aangesloten wel meer succes?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:08:
Nee sorry, ip-adres moest 192.168.0.3 zijn.. Even niet goed opgelet. Dat is trouwens hetzelfde ip, als waar de ethernetadapter onder XP wel goed werkt...
Je server moet natuurlijk een ander IP adres hebben als die XP machine ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
CAP-Team schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:31:
Je server moet natuurlijk een ander IP adres hebben als die XP machine ;)
Waarom dan :? als die twee in een dualboot-config draaien lijkt me dat totaal niet van toepassing.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dualboot? Oh euh niet goed gelezen, dan zou dat niet hoeven nee ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Jah, het is een kaal geïnstalleerd 2003 mét SP1. Er is geen proxy ingesteld in IE en de instelligen staan op "automatisch overnemen van IE".
Ik heb echt geen flauw vermoeden wat het kan zijn, aangezien de ethernetadapter goed werkt (onder XP). Heb het ook geprobeerd met een switch ertussen en dan beide ethernetadapters aangesloten, maar ook dat functioneert niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet een ping geprobeerd naar m'n router en deze kwam correct terug. Echter, een ping naar m'n provider lukte niet. Heb ook gekeken naar de Windows Firewall, maar deze kan ik om onverklaarbare reden niet bereiken. Wanneer ik bij de services kijk, blijkt dat hij niet eens was/is opgestart en als ik dat alsnog wil doen, dan krijg ik de melding dat het niet mogelijk is....

• elevator
  • Niet online

elevator

Doe eens een traceroute naar een willekeurig internet address? Wat is de exacte melding die je terug krigt? :)
Pagina: 1