Toon posts:

Socket 478 Pentium 4 met missende pin nog te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het werk nog een Socket 478 processor liggen met 1 missende pin, nu is mijn vraag of die nog te gebruiken is? ik heb al het een en anders opgezocht en kwam bij iets nuttigs(dacht ik zelf tenminste) uit. ik weet alleen niet wat het betekend, de missende pin heb ik rood gemaakt, kan iemand hier meer uitleg over geven?

Afbeeldingslocatie: http://www.filestrike.nl/cpu.jpg

Ook even een echte cpu om aan te geven welke
Afbeeldingslocatie: http://www.filestrike.nl/cpu2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:35 ]

Verwijderd

Wat doet die niet?

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of hij het nog doet, wil graag weten of hij het nog goed kan doen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Proberen dus. Maar als het bij jou werkt met 1 pin minder dan had Intel vast een Pentium socket 477 gemaakt.

Ik geef je weinig kans dus.

Verwijderd

De meeste van die pinnen is voor stroomtoevoer (niet zo essentieel dus), de rest is wel degelijk van belang. Echter omdat de pin helemaal aan de buitenkant zit acht ik de kans klein dat het een essentiele pin is. Waarschijnlijk zal hij dus gewoon werken, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is nl niet erg dat je 1 stroompinnetje mist. Zelf uittesten gaat altijd nog het beste. :X

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:39 . Reden: blaat ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ecteinascidin schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:37:
Proberen dus. Maar als het bij jou werkt met 1 pin minder dan had Intel vast een Pentium socket 477 gemaakt.

Ik geef je weinig kans dus.
Mwoeah, dat is kort door de bocht. Bij een moderne CPU zijn ruim de helft van de pinnen voor toeleveren of afvoeren van stroom, niet voor data. Als het een van die pinnen betreft (wat uit diagram helaas niet echt af te leiden is), dan zou het theoretisch de stabiliteit negatief kunnen beinvloeden, maar kans is groot dat het gaat werken. Maar als het een data pin is, dan kun je het schudden.

Bekijk het anders:

Als het gewoon een 'cleane' ontbrekende pin is, zal er hooguit iets ontbreken, niet teveel aanwezig zijn, dus je kunt het redelijk veilig proberen - nee heb je, ja kun je krijgen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind het wel een uitdaging om met een nietje+soldeer aan de gang te gaan.

Verwijderd

Ik nooit een pin afgebroken bij een socket 478, wel eentje behoorlijk krom getrokken. ik heb ik toen maar heel snel recht gebogen en in zijn socket geplaatst. Maar die doet het nu dus gewoon nog.

Ik zit eigenlijk te wachten op de het resultaat, want daar ben ik wel benieuwd naar. Dus laat dat even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen ik ga het gewoon proberen op me ASUS P4P800e-deluxe, mocht die stuk gaan kan ik altijd nog proberen het op intel te declareren O-)

en idd ik laat het jullie horen 8)
hopelijk krijg ik um gratis mee want hij was van een klant die hem niet meer durfde te monteren :9

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:49 ]

Verwijderd

Intel® Pentium® 4 Processor on 90 nm Process Datasheet:
http://download.intel.com...um4/datashts/30056103.pdf
Vanaf blz 37.
Volgens mij is het een signaal pin.

Als je een andere processor hebt:
http://www.intel.com/design/Pentium4/documentation.htm#des

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb hier een P4 2,66 Ghz, 533 FSB Northwood draaien. Gratis gekregen omdat er een pinnetje miste. Gewoon een klein punt je van een naald afgeknipt op dezelfde lengte als een pinnetje en in de socket gestopt op de juiste plek. Werkt perfect.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
The_nv40_man schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:58:
Ik heb hier een P4 2,66 Ghz, 533 FSB Northwood draaien. Gratis gekregen omdat er een pinnetje miste. Gewoon een klein punt je van een naald afgeknipt op dezelfde lengte als een pinnetje en in de socket gestopt op de juiste plek. Werkt perfect.
Dat is inderdaad wellicht nog een beter idee dan proberen een nietje of een naald idd aan de proc te solderen. Maar dan moet hij wel echt goed tegen het contactje drukken, niet dat als je pc een duwtje krijgt de proc meteen uitvalt omdat het naaldje even het pinnetje niet raakt.
TS ik zou voor de naald in de socket gaan ipv solderen ;)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Gody schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:06:
[...]
Dat is inderdaad wellicht nog een beter idee dan proberen een nietje of een naald idd aan de proc te solderen. Maar dan moet hij wel echt goed tegen het contactje drukken, niet dat als je pc een duwtje krijgt de proc meteen uitvalt omdat het naaldje even het pinnetje niet raakt.
TS ik zou voor de naald in de socket gaan ipv solderen ;)
Iets langer stukje naald nemen dan het pinnetje lang is, misschien een beetje passen en meten, maar zo kun je een HELEBOEL pinnetjes vervangen. Een echte lga zul je er niet van kunnen bouwen maar zolang je de cpu er recht insteekt op legt kun je een eind komen.

overklokken zal er wel niet in zitten dan ^_^

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen hij zit dus in me pc, en ik ben een beetje dom geweest het was dus PinA2 ipv B1 omdat het plaatje die van de socket betrefte en niet van de cpu

Pin A2 staat voor het Thermtrip# signaal, hier wat uitleg:

The processor protects itself from catastrophic overheating by use of an internal thermal sensor. This sensor is set well above the normal operating temperature to ensure that there are no false trips. The processor will stop all execution when the
junction temperature exceeds approximately 135°C. This is signalled to the system by the THERMTRIP# (Thermal Trip) pin. Once activated, the signal remains
latched, and the processor stopped, until RESET# goes active. There is no hysteresis built into the thermal sensor itself; as long as the die temperature drops
below the trip level, a RESET# pulse will reset the processor and execution will continue. If the temperature has not dropped below the trip level, the processor will continue to drive THERMTRIP# and remain stopped.

hij werkt dus tot nu toe, de pin is alleen nuttig voor uitvallen boven de 135 graden celsius, ik maak me geen zorgen dit zal nooit gebeuren, ik ga vanavond nog even de cpu onder druk zetten en benchmarken :9
Pagina: 1