Toon posts:

Geen msn + uitgaande mail, wel internet

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel irritant probleem dat is dat ik geen mail kan versturen en ook niet versturen met webmail (als ik hier wil versturen zegt hij dat de pagina niet kan worden gevonden) en dat ik niet op msn kan komen + webmessenger en hotmail(hierbij zegt hij ook dat de pagina niet gevonden kan worden). Voor de rest alles kan doen, downloaden, surfen noem maar op. Het vreende is dat wanneer ik mijn pc mee naar mn werk neem (automatiseerder) alles wel werkt. Maar wanneer ik hem hier niet zet (thuis) dan doet hij weer niks. Ook kan ik niet meer posten op fora(hier niet en ook niet op bijvoorbeeld mountainbike.nl).Heb nog een pc in het netwerk hangen en die geeft geen problemen en kan alles doen op internet.

Als ik in msn test op verbinding doet alles het gewoon en zegt hij dat ik op internet kan. Ook heb ik al met @home gebeld (mijn provider) en die zegt dat er niets aan de hand is.

Wat kan al geprobeerd heb:

Modem uit gehad (langer dan 20 minuten)
Router gereset
router vervangen
firewall uit
virus scanner uit
op spyware gecontroleerd + virussen
pc geformateerd
nieuw email adres geprobeerd
tig oplossingen geprobeerd van hier/internet

Ik ben nu ten einde raad en weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Wie kan me helpen?

Specs:
Windows XP Pro
AMD 64 3000+
1,5 gb geheugen
20 gb partitie waar windows op geinstalleerd is
2x 6600GT
Belkin Wireless G router de nieuwe
Etech 100mbit router oude
@home 8000 intensief

Verwijderd

Heeft het eerder wel gewerkt, of is het een nieuwe pc?
Probeer eens met een live linux-cd'tje, bijvoorbeeld Ubuntu of knoppix.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:32:
Heeft het eerder wel gewerkt, of is het een nieuwe pc?
Probeer eens met een live linux-cd'tje, bijvoorbeeld Ubuntu of knoppix.
sinds dinsdag avond is het zo, ik heb geen linux op cd wat zou ik daarmee moeten doen?

Verwijderd

Vreemd dat het opeens zo is; heb je kort daarvoor iets aan een instelling in windows gewijzigd oid?

Met linux kun je proberen of het wel lukt, en daarmee uitsluiten of het aan je software(configuratie) ligt.
Download hier bijvoorbeeld een knoppix live cd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:40:
Met linux kun je proberen of het wel lukt, en daarmee uitsluiten of het aan je software(configuratie) ligt.
Download hier bijvoorbeeld een knoppix live cd.
ik heb niks gewijzigd aan mijn instellingen, heb ook de configuratie terug gezet naar voordat er problemen waren. En ik heb een volledige nieuwe installatie gedaan en de router vervangen

als je goed leest dan zeg ik ook dat ik op mijn werk de pc ook geprobeerd heb en dat hij daar helemaal perfect draait, dus ik heb eigenlijk sowieso al uitgesloten dat het niet met de software/hardware te maken heeft

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:45 ]

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:29
Ik heb ook hetzelfde probleem als jij.

Ik heb ook @home als provider.

Verwijderd

Topicstarter
amiga1260 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:05:
Ik heb ook hetzelfde probleem als jij.

Ik heb ook @home als provider.
meen je ligt het dus toch bij @home? welke regio?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:20
Regio Winschoten heb ik ook zoiets gehad.

De ene na de andere site kon ik niet meer bezoeken (alleen tweakers.net en google.com op het einde nog... leuk, surfen via de Google cache!). Vervolgens kon ik niet meer E-mailen en kort daarna was het ook afgelopen met MSN.

Ik was de 2e die het melde in deze regio en het was ook plotseling voorbij. Het probleem is een stap hoger dan de TD geplaatst en die geven geen terugkoppeling als ze iets fixen. Dus waarschijnlijk hulde voor deze mensen!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar weken ruzie met de TD omdat ik nog steeds op de oude snelheid zit na de verhoging. Ze zouden de modem moeten vervangen, alleen ze laten nu niets meer van zich horen. Maar het doet zich nu al een paar dagen aan. maar het is toch vreemd dat de pc die beneden staat alles wel gewoon doet...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor je je provider gaat kruisigen:

Je hebt je PC meegenomen naar je werk. Heb je ook je router meegenomen naar je werk :?

Zo nee kan dat zonder meer oorzaak zijn.

Edit:
Maar het doet zich nu al een paar dagen aan. maar het is toch vreemd dat de pc die beneden staat alles wel gewoon doet...
Ahum, en dan je provider de schuld geven :X

Binnenhuisprobleem, zo niet op de PC (instellingen) dan wel je router. Sluit die router uit voor je ook maar iets anders doet. Misschien is het zo simpel als een router reset...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:20:
Voor je je provider gaat kruisigen:

Je hebt je PC meegenomen naar je werk. Heb je ook je router meegenomen naar je werk :?

Zo nee kan dat zonder meer oorzaak zijn.

Edit:

[...]

Ahum, en dan je provider de schuld geven :X

Binnenhuisprobleem, zo niet op de PC (instellingen) dan wel je router. Sluit die router uit voor je ook maar iets anders doet. Misschien is het zo simpel als een router reset...
voor de derde keer de router gereset (de nieuwe, gloednieuw dus net uit de verpakking) nog steeds hetzelfde probleem. Alle instellingen van mijn pc staan goed, zoals ze het altijd gedaan hebben en lees: ik heb mn pc helemaal opnieuw geinstalleerd lees: geformatteerd! ook heb ik alle kabels vervangen, inclusief de coax kabels. Maakt allemaal niks uit.

Ik zal dan maar eens rechtstreeks aansluiten... dat wordt eerst lekker kabels trekken...

edit:

ik zit nu rechtstreeks op de modem aangesloten msn en uitgaande mail werken nog steeds niet en deze post doe ik via remote beheer op mijn werk. normaal posten wil ook niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 23:42 ]

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 14:11

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:16:
maar het is toch vreemd dat de pc die beneden staat alles wel gewoon doet...
Als de PC beneden alles goed doet, is het *DUS* een probleem bij jou in huis. Kan de poort van de router zijn, een rotte switch, een firewall, etc etc.

Les 1: Als het op PC1 wel goed werkt en op PC2 niet, dan ligt het probleem bij jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
joker1977 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:31:
[...]

Als de PC beneden alles goed doet, is het *DUS* een probleem bij jou in huis. Kan de poort van de router zijn, een rotte switch, een firewall, etc etc.

Les 1: Als het op PC1 wel goed werkt en op PC2 niet, dan ligt het probleem bij jezelf.
heb router al vervangen, kabels vervangen rechtstreeks op de modem aangesloten, alle poorten op de router staan open, alle firewalls uit en alleen de auto protect staat aan van de virus scanner

en probeer mij niet de les te lezen, daar denk je gewoon in eerste instantie meteen aan, daarom heb ik mijn pc ook geformateerd. maar het probleem houdt aan en er komen steeds dingetjes bij ( heb een advertentie op marktplaats staan, maar daar kan ik nu ook niks meer mee, niet wijzigen, biedingen verwijderen noem maar op) en hier kan ik alleen maar met quickpost wat doen :x

Verwijderd

is de kabel van je pc naar de router niet rot?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook een nieuwe kabel voor gebruikt, hetzelfde effect.

• amiga1260
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:08:
[...]

meen je ligt het dus toch bij @home? welke regio?
Ik woon in Gennep. Het internet heb ik in de regio Venray.

Het rare van is, dat mijn vrienden die in Gennep wonen geen problemen hebben met MSN en Hotmail.

Ik heb intensief 8000 abonnement. Aan de router kan het niet liggen, omdat ik het geprobeerd heb met een andere router. Daarnaast heb ik ook geprobeerd met Knoppix. Ik vermoed dat ik gebanned ben van Hotmail.

Op het werk kan ik wel mijn e-mail lezen. Mijn broertje heeft zijn laptop naar school meegenomen en daar kan hij wel op MSN.

Daarnaast heb ik op 4pc's geprobeerd en via Outlook de e-mails van Hotmail geprobeerd af te halen ook dat is niet gelukt.

[ Voor 8% gewijzigd door amiga1260 op 09-09-2006 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon zelf in Emmen, dus vrij ver weg van jou

Ik werk met msn met een alias, dus in eerste instantie dacht ik dus dat mijn alias het gewoon niet meer deed, alleen toen ik een nieuw email adres had aangemaakt met hotmail/msn deed hij het nog steeds niet. Daarnaast geldt het uitgaande mail van @home. Dat van hotmail kan ik helemaal niet doen, daar doet niets het. Ik ben echt ten einde raad.

mag ik vragen wat voor modem jij hebt? Een witte motorola toevallig?

• amiga1260
Ik heb ook een witte modem. Ze zouden over enkele maanden vervangen. Dat hodden ze bij de Helpdesk door gegeven.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je de tcpip instellingen van de pc die het wel doet thuis en de pc die niet post thuis met elkaar vergeleken? Wie weet flipt windows van een andere dns instelling.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:56:
Heb je de tcpip instellingen van de pc die het wel doet thuis en de pc die niet post thuis met elkaar vergeleken? Wie weet flipt windows van een andere dns instelling.
dns was het proberen nog even waard, maar helaas en instellingen zijn gelijk...woensdag krijg ik pas van @home te horen of ze wat gedaan hebben...

Verwijderd

Topicstarter
even een update, ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar de tv is nu ook weg gevallen en op de pc beneden kan ik niet meer op hotmail komen en niet meer op webmail. Msn doet het daar nog wel. Posten hier gaat ook niet meer...

ik weet niet of dit hun idee van humor is maar ik baal hier mooi van, kan straks dus helemaal niets...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 18:23 ]

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:19:
even een update, ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar de tv is nu ook weg gevallen en op de pc beneden kan ik niet meer op hotmail komen en niet meer op webmail. Msn doet het daar nog wel. Posten hier gaat ook niet meer...
Misschien kun je idd eens even op de andere GOT-topics bwkijken. Essent/@home heeft momenteel een giga-storing in heel NL.

what is your major malfunction???

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bij mij ligt de TV, Email & de Essent webby eruit. :\ Ligt niet aan mijn interne draden enzo want ik kan wel beeld van de ene plek naar de andere krijgen.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 22:52

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:19:

ik weet niet of dit hun idee van humor is maar ik baal hier mooi van, kan straks dus helemaal niets...
EEN EMP ! ! DE DUITSER VALLEN AAN ! ! !

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 22:52
oops... je hebt gelijk, iets te kort door de bocht...

• amiga1260
Update:

Bij werkt de site van ASUS mijn het downloaden van bestanden ook niet meer. mijn broertje heeft Microsoft gebeld voor zijn probleem met MSN. Maar de oplossingen die ze doorgaven werkt ook niet. Ik ga in het weekend @home bellen om mijn modem te verwisselen.

Volgens mij hebben ze met de instellingen door de firmware upgrade vernageld.

• ralphvdwal.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-03-2023
ik heb zelfde problemen
is sinds afgelopen dinsdag in de regio zuid limburg er aan de tv en radio netwerk gewerkt weet
nadat alles dus tv, radio en internet eruit gelegen hebben 45 min.
tv en radio doen het gewoon alleen internet werkt dus niet fatsoendelijk.
vandaag met @home.gebeld.
kreeg ik een of andere abdul aan de lijn die niet eens nl verstond maarjah naar 30 minuten nog steeds niets.
ik moetst nog maar paar keer blijven proberen en anders nog maar keer bellen met een referentienummer.
ik vind zwaar waardeloos
waar ik wel achter gekomen ben is dat alleen site's en zwaardere internetapps zols msn 7.5 en msn live
problemen geven ik heb msn 6.2 geinstalleerd en die doet het wel gewoon.
maar als ik bv mijn mail wil lezen ofzo zijn de postbussen waarschijnlijkt te groot om goed te kunnen laden.

[ Voor 17% gewijzigd door ralphvdwal.nl op 21-09-2006 20:24 ]

www.ralphvdwal.nl

Verwijderd

Mensen, kijk anders eens in dit topic:
@Home fout? Of wat is hier aan de hand :/

Gaat over precies hetzelfde probleem, en daar draagt GraveR een werkende oplossing aan:
GraveR schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:40:
MTU probleem?

Kan iemand dit eens checken? -> http://www.speedguide.net/downloads.php

SG TCP Optimizer downen.

1) Programma starten
2) Onderaan ding op custom zetten
3) MTU discovery no
4) rechtsmidden MTU op 1460 (of lager, als het nog niet werkt)
5) Apply Changes

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrebooten en nog eens kijken.

• ralphvdwal.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-03-2023
thanx progje werkt maar nu is nog altijd de vraag waneer essent dit oplost

www.ralphvdwal.nl

Pagina: 1