Toon posts:

vnc server via active x

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een VNC achtig iets, waarbij ik vanuit mijn eigen homepage een servertje download en installeer (active x )op een willekeurig ip , en laat connecten naar mijn eigen ip.

reden active x .. eigenlijk heel simpel ....
vader woont in Zweden en heeft nogal eens wat "computer problemen"( die vaak met 1 click op te lossen zijn, maar probeer dat maar eens met een n00b).
Heb hem net aangeleerd om geen .exe 's te downloaden, en ben bang dat wanneer ik met ULTRAVNC SC ( single click ) aan de gang ga, dat deze goede gewoonte weer snel verdwenen is.

Zakelijk gebruiken we het pakket kaseya, welke ook een vnc servertje op d pc van de client installeerd, echte vind ik de aanschaf prijs van kaseya ( €2500 ) een beetje veel voor de support aan mijn vader, en het bedrijf waar ik werk staat niet toe dat ik hun support mogelijkheden gebruik.

en ik weet dat er genoeg "gratis" support sites zijn waar je zoiets kunt installeren, maar call me paranoid, maar "gratis"is nooit helemaal gratis..

anyway help word erg op prijs gesteld

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-07 15:58

ReLight

echo("What Now ? !")

4,73 Miljoen hits op "remote control pc active-x", wat heb je geprobeerd ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met RealVNC kun je via je browser verbinden dmv Java.

Waarom zou je trouwens ActiveX willen? Dat is als het goed is het eerste wat je uit zet als je Windows installeert en nog geen alternatief voor IE hebt.

Verwijderd

Topicstarter
zoals gezegt:

- UltraVNC
- tightVNC
- Kaseya
- diverse "webhelps"- waar je uiteindelijk altijd een abbo voor moet afsluiten

waarom active x ??
simpel.. gebruik hoeft niets zelf te doen, slecht op een weblink te klikken ( dus zeer geschikt voor n00bs)
werk achter een firewall - > client connect door naar een statisch ip wat aan het luisteren is, dus voor eindegebruiker ( nu toevallig m'n vader maar vrienden etc hebben oom nog wel eens de neiging om hulp te vragen)

waarom vnc :
vader heeft een win98 doos, zit achter een dsl abbo'tje van 512 kb met een ip wat bij elke connect naar buiten van ip wijzigt (<- rare jongens van telia)

wat zelf geprobeert :

Ultravnc sc zo in te richten dat ik een vooral voor de eind gebruiker iets simpels van kan maken

voor de duidelijkheid... het gaat om een SERVER ( maw ik wil de desktop van de tegen partij overnemen) en niet om een viewer ( deze zijn inderdaad genoeg te vinden)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:07 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Misschien heel voor de hand liggend, maar, 'Windows Remote Desktop' ? Ik gebruik het zelf ook... zit standaard in XP Pro en werkt als een trein.
vader heeft een win98 doos, zit achter een dsl abbo'tje van 512 kb met een ip wat bij elke connect naar buiten van ip wijzigt (<- rare jongens van telia)
Ah, Daarom dus :P

[ Voor 40% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-09-2006 22:12 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:48:
...en ben bang dat wanneer ik met ULTRAVNC SC ( single click ) aan de gang ga, dat deze goede gewoonte weer snel verdwenen is.
Ik snap deze zin niet helemaal...
(misschien snap ik het hel probleem niet..maar dat is dan mijn probleem).

Wat ik doe is RealVNC installeren (1 malig) met een wachtwoord...
Dan zet ik bij favorieten een link naar www.whatismyip.com
En dan elke keer als ze mn hulp nodig hebben vraag ik om naar die link te gaan en log ik in.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Gutteguttegut schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:12:
[...]
Ik snap deze zin niet helemaal...
(misschien snap ik het hel probleem niet..maar dat is dan mijn probleem).

Wat ik doe is RealVNC installeren (1 malig) met een wachtwoord...
Dan zet ik bij favorieten een link naar www.whatismyip.com
En dan elke keer als ze mn hulp nodig hebben vraag ik om naar die link te gaan en log ik in.
Dit vind ik dan wel weer een werkbare oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
beetje lastig even installeren..

zit namelijk niet zomaar in stockholm :-)

hetzelfde geld voor RDP ...
probleem 1 het eeuwig wijzigende IP en de poort die door telia ( de provider ) al bij de bron word geblokked

probleem 2 is de win98 doos

probleem3 is de eindgebruiker.... zeer N00b ( weet net hoe hij moet mailen en een beetje internetten)

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:15:
beetje lastig even installeren..

zit namelijk niet zomaar in stockholm :-)

hetzelfde geld voor RDP ...
probleem 1 het eeuwig wijzigende IP en de poort die door telia ( de provider ) al bij de bron word geblokked

probleem 2 is de win98 doos

probleem3 is de eindgebruiker.... zeer N00b ( weet net hoe hij moet mailen en een beetje internetten)
RealVNC installeren is zooo simpel... (next-> next-> next -> wachtwoord in geven klaaar.. :-P)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• spider
  • Laatst online: 31-12-2023
He herkenbaar, ik heb ook zo pa :)
Ik heb er een dyndns tooltje op gezet, zodoende de dyn ip adres automatisch verwijst naar een domain.
Zoiets als pa.dyndns.com.

Daarna een nl.nu accout aangemaakt (ook al gratis) waarin ik direct dat dyndns domain in heb geplemd met natuurlijk :5800.

en nu wanneer de ouwe man weer eens belt, dan hoef ik enkel dat nl.nu webpagina te openen, en dan zorgt dyndns adres er automatisch voor dat ik via port 5800 de vnc pagina opend.

Gemak dient de mens toch :)

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Topicstarter
spider -> helemaal met je eens... maar zucht was het leven maar zo simpel...

zit in zweden met een firewall die ik dan telefonisch met hem moet gaan instellen... :-(
en weet dat telia vrijwel alle binnenkomende poorten blockt...

vandaar ook het active-x verhaaltje..

client (pa) maakt een connect naar mijn (statisch) ip , waarbij hij de connectie opzet ( en dus door alle firewall etc heen fietst, en ik hem lekker met z'n machine kan helpen....

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lastige provider daar in Zweden zeg Audio catelyst.

Is Hamachi misschien iets voor je :? Dit moet je op beide pc's installeren (next, next, next, klaar). Dit tooltje kan jouw pc en die van je pc verbinden naar een server (wat dwars door de firewall van de isp heen gaat) en de server koppelt jullie beide aan elkaar. Nu heb je een vpn verbinding en een statische ip, waar je zowel RemoteConnect als VNC doorheen kan tunnelen :).

Ik weet alleen niet hoe fijn Hamachi het vindt dat je ip elke keer verandert, maar dat zou je even moeten testen.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb je al gekeken naar de gratis versie van www.logmein.com ? Dan hoef je niets aan firewalls in te stellen om toch een remote connectie te maken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
wwillem...

ga dit zeer zekers een proberen, had hier nog nooit van gehoord.

wat uiteindelijk de bedoeling is :

Modbreak:Ben je wel helemaal lekker :? Een image van ruim 700Kb en een resolutie van 6507 x 3290 posten 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Koffie op 09-09-2006 08:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:35:
Heb je al gekeken naar de gratis versie van www.logmein.com ? Dan hoef je niets aan firewalls in te stellen om toch een remote connectie te maken.
zie begin post...

ik geloof niet zo in gratis.... blijkt achteraf toch niet gratis te zijn.... reclame spyware... noe het maar op

Verwijderd

Mag ik reclame maken voor m'n eigen software? Is puur om TS te helpen.

Kijk eens naar eMando. Deze maakt, in tegenstelling tot vele anderen, een inkomende verbinding vanaf de pc die je wilt besturen. Ideaal dus voor jouw pa die een dynamisch IP adres heeft en waar het lastig is om een poort open te zetten. Bovendien is het in eMando niet eens nodig om überhaupt een IP adres in te typen. Enkel je gebruikersnaam en wachtwoord is voldoende.

eMando biedt (nog) geen ActiveX component, maar wel een zeer simpel programma wat jouw pa met één druk op de knop laat verbinden (eMando Remote Assistance). Wil je altijd toegang kunnen hebben tot je pa's pc, dan heb je geen eMando Remote Assistance ($ 219) nodig maar enkel een eMando account ($ 44,50 per jaar). Met je gebruikersnaam en wachtwoord kun je oneindig veel verbindingen tegelijkertijd hebben. Zie ook de features.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:44:
[...]

zie begin post...

ik geloof niet zo in gratis.... blijkt achteraf toch niet gratis te zijn.... reclame spyware... noe het maar op
De mannen van Logmein hebben ook Hamachi in hun portefeuille, dus waarom Hamachi wel, maar Logmein niet?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > CSA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Met VNC kan je een vanaf de vnc server (je pa dus) een connectie maken naar een viewer. Je moet dan je viewer in listening mode zetten. Voordeel: je vader hoeft geen poort open te zetten, alleen jij moet je firewall goed hebben geconfigureerd. Als je eigen ip static is, geen probleem, anders neem je een dyndyns dienst zodat je op de desktop van je pa een shortcut kan maken waar je hostnaam in zit. Dat werkt perfect want zo doe ik dat ook bij mijn vader :) Gewoon een icoon op z'n desktop met "Laat de zoon eens kijken" aanklikken lukt meestal nog wel. (Hoewel die van mij natuurlijk altijd al klikt voordat ik m'n viewer heb opgestart :))

Ohja en met vnc bedoel ik dan een van de vnc smaken, hoewel ik niet weet of RealVNC het nog kan. Ik gebruik tightvnc.

[ Voor 8% gewijzigd door grhmpf op 09-09-2006 09:18 ]

Pagina: 1