MSNMS protocol

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik ben momenteel bezig om een helpdesk op te zetten voor een bedrijf dat middels MSN Messenger hulp wilt verlenen aan haar klanten. Nu leek mij het mooie om dit te doen vanuit een webinterface waar ze gelijk ook alle informatie over de betreffende klant kunnen opvragen.

Even kort, ik wil dus vanuit een webinterface kunnen praten met een klant via de messenger. Nu heeft Microsoft hier een mooi protocol voor, nameljk het MSNMS protocol. Nu vroeg ik mij af dit te realiseren is door bijvoorbeeld dmv ajax te praten met dit protocol. En weet iemand toevallig waar ik daar meer informatie over zou kunnen vinden.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ik denk niet dat het praktisch is direct vanuit de browser MSNMS te gaan praten, daar ik vermoed dat je met JavaScript geen simpele sockets kan openen, die je wel nodig hebt. Je zou daarentegen wel (a) een server-proces kunnen draaien dat verbinding maakt met MSN en AJAX requests accepteert en messages daaruit doorsluist (beide kanten op), je zou (b) een Java-applet kunnen draaien in de browser, en misschien zou je (c) met een Flash-applicatie in je browser ook al heel wat bereiken (al weet ik niet hoe sockets support vanuit ActionScript is). Zelf zou ik denk ik voor de optie (a) gaan.

Rustacean

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AJAX lijkt me geen enkel probleem. Verder is dit wat mij betreft een veel te vaag topic. Je vraagt domweg alleen of iets mogelijk is, en dat is het. Waar je meer informatie kan vinden weet je waarschijnlijk zelf ook wel: MSDN in combinatie met een random AJAX-tutorial/boek. :)

Probeer eerst eens een opzet te maken; mocht je tegen problemen aanlopen dan kun je hier een nieuw topic openen, maar vooralsnog kunnen we hier niet veel mee. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.