Asus P5W DH + E6400 + OCZ PC-800

Pagina: 1
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Deze setup heb ik dus nu, echter de hoogste overclock die ik haal zonder dat hij voor de POST crasht is 400MHz FSB. Zelfs 410MHz pakt ie niet. Nu vermoed ik dat het niet de CPU is, maar iets anders. Want op 400MHz is hij wel stabiel !! Dan verwacht je normaal dat 410MHz hoogstens onstabiel is ofzo maar niet dat je systeem niet meer boot...

Ik heb deze settings:

FSB: 400MHz
DDR: 800MHz
Performance Mode: Turbo
PCIe Frequency: Auto
PCI Frequency: 33.33MHz
CPU Voltage:1.70V
Memory Voltage: 2.20V
MCH Voltage: 1.65V
ICH Voltage: Auto
FSB Termination: 1.50V
DRAM: by SPD
Hyper Path 3: Disabled
DRAM Throttling: Disabled

Deze CPU:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/core.jpg

Verder heb ik er een waterkoeling setup op staan die hem tussen de 40 en 50 graden houdt. RAM is OCZ 2GB DC-kit, PC6400 XTC en nog wat blaat (die wat 2.1V nodig heeft). Doe ik iets fout dat het systeem niet verder wil/kan dan 400MHz ?

Verwijderd

Je moet je PCIe freq locken. Nu wordt deze te hoog, en gaan je harde schijven (sata) en/of videokaart over de zijk...
(Standaard is dacht ik 100 MHz, iets hoger moet ook goed gaan)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 20:25 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
OK daarop heb ik hem ingesteld maar nog steeds hetzelfde verhaal. Voorbij 410MHz wil ie gewoon niet. 415MHz start hij niet meer op gewoon. Ook heb ik het geheugen dan een trapje lager gezet, verhelpt het niet.

De VCore heb ik nu op 1,5V draaien ipv. 1,7V. Hier lijkt hij ook gewoon stabiel op te werken. Nu draait hij dus 3,28GHz met 1,5V. Toch kan ik niet geloven dat deze niet verder geraakt. Hij is niet onstabiel ofzo, hij start over de 410MHz gewoon niet meer op.

edit:
Blijkbaar niet stabiel genoeg, PC crashte in Windows na een kwartier. Naar 1.6V verhoogd nu en op 400MHz teruggezet. Op 1.7V liep hij rotsvast op 400MHz, 3x 3DMark 2006 ging probleemloos.

Ik draai tevens ook BIOS v1305. Vandaag is 1401 beta uitgekomen geloof ik, maar beta BIOSen van Asus heb ik niet zo'n goede ervaringen mee dus daar blijf ik nog even van af. Het viel me wel op dat bij bepaalde instellingen als je Save Current Settings doet, hij gewoon onmiddelijk uitvalt en 3-4 seconden later opnieuw opstart. De settings zijn wel bewaard. Ook als ik bv. in Windows XP "Opnieuw opstarten" kies, doet hij dat ook wel eens. Maar blijkbaar doet hij dat niet bij alles. Ik heb een paar voltage settings op Auto gezet en nu lijkt hij dat niet meer te doen... Maar normaal vind ik het toch niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 09-09-2006 00:27 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Iemand ?

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
heb je de Legacy USB storage detect uit staan?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
OK dat heb ik uitgezet, ik zet hem op 420MHz en hij boot ! Echter wil het Windows XP opstart scherm al niet komen... Na een reset wil hij zelfs niet meer posten op die frequentie. Na nog een reset heeft de BIOS blijkbaar door dat het ook niet lukt en zet hem terug op defaults.

Effe vermelden dat ik de boel heb lopen op een waterkoeling puur voor de CPU zelf, die hem idle op 3.20GHz (1,6V) 33-34 graden houdt. Dus aan de koeling ligt het niet.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is meer iets voor T&C aangezien dit geen Sub-Zero koeling is.

Move DOC -> T&C

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1