Toon posts:

[VB] verzoeken naar webserver sturen

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hee,

In php verstuur ik via curl verzoeken naar een server. In deze php file staat een for loop waardoor verzoeken worden herhaald.
Omdat ik meerdere verzoeken te gelijk wil sturen voor een test moet ik eigenlijk multi threaden. Multi threading is in php helaas niet mogelijk.

Het leek mij dit wel leuk om in visual basic te proberen. Curl word ondersteund in VB, maar helaas is hier vrijwel niets over te vinden en daarom erg moeilijk toe te passen.
Daarom wil ik met VB gewoon een aantal keer dat php script uitvoeren. ik ben helemaal nieuw met VB een zou daarom graag willen weten hoe jullie zo iets zouden aanpakken.

De volgende code heb ik al gemaakt. Dit werkt inprincipe prima, alleen kan ik niet zien hoe ver hij met het laden van het script is.
Hoe zou ik dit nou bijvoorbeeld 10x te gelijk kunnen uitvoeren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Public Function GetPageHTML(ByVal URL As String) As String
        Dim objWC As New System.Net.WebClient()
        Try
            Return New System.Text.UTF8Encoding().GetString(objWC.DownloadData(URL))
        Catch
            MsgBox("pad naar het script klopt niet")
        End Try
    End Function

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Welke VB hebben we het over?
En wat lukt er niet?

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 08-09-2006 20:43 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Sorry visual basic 2005.

Ik vraag hoe jullie dit zouden aanpakken, zit ik op de goede weg. Of zou ik het beter totaal anders kunnen doen? Als het goed is hoe zou ik dan bijvoorbeeld een lader erbij kunnen maken?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Visual basic 2005 is de ontwikkelomgeving waar je in werkt . Hij doelde waarschijnlijk op welke taal het is, het is nogal een verschil
VB6 of VB.net

[ Voor 42% gewijzigd door Flapp op 08-09-2006 21:01 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:49:
Sorry visual basic 2005.

Ik vraag hoe jullie dit zouden aanpakken, zit ik op de goede weg. Of zou ik het beter totaal anders kunnen doen? Als het goed is hoe zou ik dan bijvoorbeeld een lader erbij kunnen maken?
De actie in een background thread laten uitvoeren en die de mainthread laten updaten?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon VB6, sorry ben echt helemaal nieuw. Maar als jullie mij aanraden of een goede oplossing hebben in .net is het ook natuurlijk ook goed!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aan het object System.Net.WebClient() te zien werk je iig met VB.Net.
Zo uit m'n hoofd heb ik geen voorbeeldje. Ik weet (bijna) zeker dat het object webclient ook Asynchone verbindingen kan maken. Deze draaien in een aparte thread en wellicht kunnen deze een event afvuren met de status.

Verwijderd

Topicstarter
of is het misschien beter idee om bijvoorbeeld winsock te gebruiken?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh... Het is mij nog onduidelijk wat je nou gebruikt. De code die je post is VB.Net code, maar je zegt nu weer VB6 te gebruiken. Als je zelf al niet weet welke taal je gebruikt, hoe moeten wij je dan helpen? Ik mag toch aannemen dat als je aan het programmeren gaat dat je op z'n minst weet welke taal je gebruikt. VB.Net is dan wel de "opvolger" van VB6, maar het lijkt in de verste verte niet op elkaar.

Je kunt, in beide versies overigens, makkelijk asynchrone verbindingen maken. Hoe je dat doet is nogal afhankelijk van welke versie je gebruikt. Wil je weten wat het 'progress' is dan zul je daarvoor een callback moeten vangen of een event vangen. Ik krijg echter sterk het idee dat je an sich al niet eens weet waarom je aan 't doen bent wat je aan 't doen bent. Je gooit met termen als VB6 en VB.Net alsof het hetzelfde is en nu wil je over op winsock ... :? Dat is vrees ik nog even 'out of your league' ;)

Ik laat dit topic open voor zinnige discussie of opmerkingen; maar laat 1 ding duidelijk zijn: we zijn hier niet van plan je handje te gaan vasthouden (NOFI, we zijn allemaal beginners geweest), en we zijn ook geen persoonlijke helpdesk. We willen best inhoudelijke suggesties en critics leveren, maar dan zul je zelf wel duidelijk moeten hebben waar je mee bezig bent. Mijn advies: verdiep je eens in een goed VB.Net boek ofzo. Daar ben je overigens al vaker op gewezen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 09-09-2006 01:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag jullie toch niet letterlijk wat ik moet gaan doen. Ik wil gewoon graag weten in welke richting ik het moet zoeken, en welke methodes er mogelijk zijn. Als ik weet waar ik naar moet zoeken is het voor mij een stuk makkelijker.
Ik weet donders goed wat ik wil bereiken met deze code, mijn excuses als ik niet alle juiste verwoordingen hiervoor gebruik. Ik zie dit niet als een persoonlijke helpdesk, natuurlijk heb ik eerst geprobeerd zelf het een en ander uit te zoeken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de juiste weg. We zijn tenslotte allemaal ergens een keer begonnen!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan help je jezelf het beste door wat meer inzet te tonen. Met bovenstaande reply kom je niet verder en schop je IMHO alleen je topic weer een keer "omhoog". Ik zie nog steeds niet of je al iets geprobeerd hebt, wat je gelezen en onderzocht hebt om je probleem aan te pakken. "De juiste weg" is er niet, er zijn meer wegen die leiden naar Rome. En als jij je probleem niet kunt verwoorden zul je de juiste terminologie moeten gaan (leren) hanteren; want zonder hebben wij geen flauw benul waar je het over hebt.
Anyway; ik zie dit topic (weer) de verkeerde kant op gaan. Ik zie je graag terug om een nieuw topic te openen, maar doe dat dan wel zoals het je betaamt (en dat is niet de eerste keer dat we je daarop wijzen).

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 09-09-2006 05:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.