Ik heb een aantal printercardridges liggen met een 'verlopen' datum. Op de ene staat 'Install before May 2006' en de andere hetzelfde met 'September'. Mijn vraag is nu wat is het risico als ik deze toch installeer? Het is namelijk toch aardig zonde om er gewoon twee weg te gooien, als het eventueel nog goed zouden doen...
Verwijderd
Als de spuitmondjes (hoe heten die dingen ?) in de cartridge zitten dan maakt dit niet zo veel uit. Als ze in de printer zitten zou je ze kunnen verstoppen door de oude inkt.
Moeten we eerst weten welk merk/type
Moeten we eerst weten welk merk/type
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 20:02 ]
Als de datum op het doosje staat, heb je daarna nog (ongeveer) een halfjaar totdat de garantie op correcte werking van de patroon verlopen is.
Op iedere originele HP patroon staat als sinds jaar en dag een aanduiding tot wanneer de patroon "gegarandeerd hoort te werken".
Zie ook deze link voor meer informatie.
Kijk dus vooral naar de datum op de patroon zelf, die is voor HP heilig qua garantie.
Na die datum kunnen de patronen overigens nog steeds goed werken. Ik zelf heb in mijn Deskjet 950 ook twee patronen zitten die ver over de datum zijn. Ze werken echter nog steeds prima na goed schoonmaken van de nozzles (spuitmondjes). De zwarte moest ik wel even behoorlijk wakker schudden eer er weer inkt uitkwam.
Op iedere originele HP patroon staat als sinds jaar en dag een aanduiding tot wanneer de patroon "gegarandeerd hoort te werken".
Zie ook deze link voor meer informatie.
Kijk dus vooral naar de datum op de patroon zelf, die is voor HP heilig qua garantie.
Na die datum kunnen de patronen overigens nog steeds goed werken. Ik zelf heb in mijn Deskjet 950 ook twee patronen zitten die ver over de datum zijn. Ze werken echter nog steeds prima na goed schoonmaken van de nozzles (spuitmondjes). De zwarte moest ik wel even behoorlijk wakker schudden eer er weer inkt uitkwam.
Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet
GoT Huisregels
Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent, maar in je uiterst summiere topicstart is daar niets van terug te lezen. Bovendien geef je weinig specs en is een "ik heb geen idee hoe of wat" erg zwak - lees je dan eerst in
GoT is geen helpdesk en GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen...
Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent, maar in je uiterst summiere topicstart is daar niets van terug te lezen. Bovendien geef je weinig specs en is een "ik heb geen idee hoe of wat" erg zwak - lees je dan eerst in
GoT is geen helpdesk en GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen...
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()