Windows Image maken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
He,,

Mijn pc crachdd heel vaak. Dus daarom wil ik een image maken zodat tie alle programma's die ik wil automatisch bij de Windows XP installatie installeert. Ik weet dat er zoiets bestaad...op mijn school word er heel vaak geinstalleerd dan hoeven ze niet elke programma 1 voor 1 te installeren(ben je wel heel lang bezig :| ). Ik heb al hier gezogd hoe ik een Image kan maken maar niks gevonden.

Ik heb een Windows XP Home OEM versie.

Zou er iemand mij eens kunnen vertellen hoe ik zoiets kan maken.

Bedankt alvast voor alle hulp

Fettah

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Norton Ghost idd. Ik heb het zelf ook, als ik problemen heb met mijn install gooi ik een dvd er in en 5 min later is alles weer goed.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup, bijvoorbeeld Ghost. Of een van de andere tools die je vind bij bijv. [google=create windows image] of http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart
Een goede handleiding is misschien http://ghost.radified.com/ maar als je het koopt krijg je er natuurlijk ook een handleiding bij.

Iets als dd kan 'natuurlijk' ook maar als je het moet vragen, wil je dat niet gebruiken :P

Anyway, dit past beter bij de buren van Client Software Algemeen (zoals uitgelegd in o.a. Windows Clients - Policy ). Maar aangezien dit al vaak is behandeld op en buiten GoT (zoek maar eens op ghost) en je er dus zo prima uit moet komen, sluit ik het hier ipv. het te verplaatsen. Succes :)

(En 1 tip: probeer het eerst eens uit als er niets belangrijks verloren kan gaan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.