Toon posts:

Met ouderwetse videorecorder digitaal opnemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben sinds kort Digitale televisie van UPC. Ook hebben wij nog een videorecorder waar we nog wel eens programmas van televesie mee op nemen. Is het op een of andere manier mogelijk om met deze videorecorder een zender op te nemen van digitale tv die ik op de normale anologe tv niet heb (animal planet). Als dit kan zou iemand wie het weet me het even kunnen uitleggen.

Alvast bedankt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat kan je bijna wel vergeten. De enige manier zou zijn als je digitale decoder een 2e (scart) uitgang heeft die je op je videorecorder kan aansluiten. Maar dan moet je dus wel de decoder afstemmen op dat bepaalde kanaal en kan je ondertussen niets anders kijken.
Enige echte mogelijkheid is een 2e decoder nemen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Digitale tuner aansluiten op de AV-ingang (SCART) van je videorecorder of via een coax-kabel (gewone tv-kabel) het signaals eerst langs tuner > vcr > tv laten binnenkomen, en op je vcr gewoon de juiste frequentie kiezen (als je via coax overbrengt) of je AV-ingang selecteren. Dan kan je normaalgezien wel opnemen (tenzij er Macrovision-beveiliging (zoals op koopvideo's en dvd's) op het signaal zit, dan kan je niet opnemen met een videorecorder).

Verwijderd

Ja dat kan zeker. Hier hebben we ook upc digitaal en ik heb een betaalde film van arrivo opgenomen en dat ging perfect. De av2 wordt hiervoor gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, bedankt voor jullie medewerking

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 19:12 ]