Toon posts:

[XP Pro] Verscheidene problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk 4 problemen, allemaal begonnen op hetzelfde moment.
Ik heb gescanned achter spyware en virussen en ik heb niets gevonden.

Als ik in taakbeheer bij het tablad "processen" kijk, dan zie ik geen enkele gebruiker meer staan bij "gebruikersnaam", behalve SYSTEM.

Regelmatig krijg ik de error op het scherm te zien: "fout 775: de verbinding wordt geblokkeerd door de externe computer." En dan kan ik geen verbinding met het internet maken.

Als ik mijn LAN-verbinding wil uitschakelen, dan krijg ik de error: "U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder Plug en Play-ondersteuning gebruikt en door een andere gebruiker of de systeemaccount is geïnitialiseerd."

Alle start-up programma's in msconfig zijn uitgeschakeld. (Antivirus, firewall...)
Als ik dan bv. in mijn firewall instel dat hij bij de volgende reboot de firewall moet aanzetten, dan gebeurt dit ook. Maar dan is de firewall verwijdert uit msconfig en start hij de volgende reboot niet meer op.

Mgv,
MaRtO9

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je al geprobeert om in de veilige modus een systeemherstel te draaien, naar een datum van vóór de problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel stond/staat jammergenoeg niet aan. :'(

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 13:38
Al een virusscan(ner) geprobeerd?

offtopic:
Need coffee... sorry

[ Voor 44% gewijzigd door Erick81 op 08-09-2006 20:14 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:05:
Systeemherstel stond/staat jammergenoeg niet aan. :'(
Laat dit een goede les zijn. Is het die paar kb werkgeheugen en die paar mb schijfruimte nu echt waard? :X

Anyways, al geprobeert te herstellen met je Windows CD, dus gewoon erin doen en booten, en dan 'restore' ofzo kiezen voor de format?
Erick81 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:09:
Al een virusscan(ner) geprobeerd?
Anders lees je de TS even.

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 08-09-2006 20:12 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zeg jij virus hebben!

Ofzo.

Iets wat ook inlogd onder andere gebruiker ofzo, bij taakbeheer: processen van alle gebruikers weergeven, hoeveel gebruikers zijn er?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:00
Download de trial versie van Trojanhunter en laat die eens scannen. Probeer ook een andere virusscaner. Mocht je problemen daarmee hebben probeer dan eens een online scan met de Housecall van Trend Micro.

Mochten deze, en eventueel door anderen voorgedragen scanners, niet helpen laat dan Hijack This een log produeceren en zet die hier op het forum.

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:14:
Ik zeg jij virus hebben!

Ofzo.

Iets wat ook inlogd onder andere gebruiker ofzo, bij taakbeheer: processen van alle gebruikers weergeven, hoeveel gebruikers zijn er?
Dit komt voor bij alle gebruikers, ook in veilige modus.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je soms geprobeerd je Windows te 'tweaken'? Het ontbreken van namen betekent namelijk meestal gewoon dat je je terminal services service niet gestart hebt - zet die eens op automatisch starten?

Verder - die foutmelding, hoe maak jij verbinding met internet? Is dat via een NAT router of bel je direct in op je modem? :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx elevator, "Terminal Services" aanzetten werkt! :)

Toen ik in de windows firewall wou gaan, ging dit ook niet een tijdje geleden.
Dan heb ik die service gestart en ging het weer, dus wss heeft een of ander virus een paar services gestopt. Ik zal nu nog eens verder zoeken bij services.

Ik heb een adsl usb modem dat met het internet verbonden is en een lan tussen twee pc's zonder router/switch.
internet-modem-pc1-netwerkkabel-pc2

edit: Iemand zou me heel goed kunnen helpen als hij een screenshot zou kunnen maken van services.
Dus gewoon start>configuratiescherm>systeembeheer>services of door in cmd de "net start" command te gebruiken en dan de tekst naar hier kopieëren.
Dank bij voorbaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 08:36 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-03 13:25
Naam van de service in google ingeven, dan kom je op verschillende sites met uitleg van elke service.
http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 10:55
kijk bij msconfig ook eens goed bij services..zorg dat die niet staan uitgevinkt
disable ze liever door te werken met servics.msc

[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 09-09-2006 10:40 ]

Pagina: 1