Boot met netwerk kabel = bsod. xp home.

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
Ok word helemaal gek hier. dit probleem hoort onder zoveel maar zet het maar ff hier in.

Vanmorgen oude pc van pap uit elkaar gehaald zijn mijn doc veilig gezet hij wou hdd etc houden enzo ok goed. doet er ff niet toe. vanmiddag pc in mijn 10/100 mbit hub ( waar mijn pc en laptop ook op zitten en al meer pc's op geinstalleerd zijn )

windows xp home geinstalleerd alle drivers alle updates etc.

nu komt het leuke. ik zet die pc waar die moet komen. hang hem in de router.. en hij boot niet hij komt tot het windows laad scherm met dat balkje en daarna bam bsod en reboot.

systeem is een nieuw Gigabyte GA-K8N51GMF-9-RH mobo (nforce 4) onboard vid / sound / netwerk

AMD 64 3200+
hdd dvd etc is "oud" en 1 dimmetje kingston 512 mb pc 2700

heb dus van alles geprobeerd. Pc beneden zonder wat dan ook eraan booten puur monitor power en netwerk. boot niet. kan muis webcam alles eraan hangen zodra netwerk kabel erbij komt is het over.

heb 3 andere netwerk kabels geprobeerd. cat 5/6 geen effect.

in de router 2 poorten geprobeerd. ook geen effect. daarna een 5 poorts switch geprobeerd met enkel de pc erop. nog altijd bsod.

windows nog terug gezet alle updates en alles eraf met systeem herstel ( paar uur werk weg ) nog steeds niks.

pc weer ff hier boven aan gezet aan de hub. 3 keer achter elkaar booten zonder problemen.

iemand nog een idee ? want ik ben het ff kwijt.

edit:

de laatste nforce software gedownload die geinstalleerd. hij boote wel met kabel erin dacht het opgelost te hebben. zag dat hij de netwerk verbinding had uitgeschakeld. ik schakel hem in bam reboot gewoon zwart scherm geen bsod.. nog een keer opgestart. in windows eerst de kabel eruit toen netwerk verbinding aan gezet dat lukte. netwerk kabel erin en had internet. ( deed hij eerst soms ook ) nog een keer reboot en hetzelfde bsod bij booten.

Edit 2:

bios update naar laatste bios.. geen effect.

edit 3:

pci netwerk kaartje erin gezet.. netwerk werkt hij boot door. alleen.. het netwerk is zo giga traag msn aanmelden duurt 5 min en dan heeft ie de contactpersonenlijst niet eens opgehaald.. inet pagina's (google) duurt 1 min.. en postvak in van hotmail openen 10 min.. downloaden van xs4all test bin liep terug naar 100 mbps.. terwijl op mjin pc met een dikke 800 word gedownload.

edit 4:

ok. heb een deels oplossing gevonden tijdje met settings zitten kloten nu werkt de onboard nvid netwerk controller in windows wel.. heb hem zo ingesteld dat hij altijd 100mbit FD moet forcen. ergens zit er iets fout dat hij op de hub wel werkte en op wat voor een switch niet. in windows werkt hij nu volle bak downloaden etc. alleen booten doet hij nog altijd niet blauwe schermen bij het laden van windows. dus moet hem booten excl. netwerk kabel die er in windows in doen en dan werkt het wel.

blijft een vreemd iets imho.

[ Voor 35% gewijzigd door TgR_KILLER op 10-09-2006 13:30 . Reden: extra info. 4 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

move csl -> PMG :)

Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TgR_KILLER
Pc blijft ook steeds hangen gewoon complete lock up's enige wat dan helpt is gewoon harde reset en dan reboot ie. er zit iets fout. maar wat ^^ iemand nog advies ?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Test je memory eens met memtest86 oid.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je toeallig de nvidia firewall geinstalleerd? Daarbij is dit een bekend probleem namelijk. Indien dit het geval is zou je kunnen proberen de firewall te deinstalleeren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TgR_KILLER
pinockio schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:33:
Test je memory eens met memtest86 oid.
done als eerste.. het mem had ik een week eerder gekocht omdat het mem in de oude pc kapot zou zijn. maar nieuwe mem gaf toen ook fouten in die pc. dat + nog veel shit meer hebben ervoor gezorgt dat een nieuw systeem werd gekocht.. het nieuwe en oude mem heeft geen fouten meer. hdd ook getest ook geen problemen.
Bor de Wollef schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:04:
Heb je toeallig de nvidia firewall geinstalleerd? Daarbij is dit een bekend probleem namelijk. Indien dit het geval is zou je kunnen proberen de firewall te deinstalleeren.
nope express niet gedaan mijn pc ( deze ) heeft ook een nforce chip. heb al die nvid meuk ook niet geinstalleerd. brakke software.

[ Voor 31% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-09-2006 09:06 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 18:37
Draai je een up-to-date virusscanner op al je PC's? Er zijn namelijk netwerkvirii die dit soort effecten kunnen veroorzaken. Als je PC z'n netwerk aanzet wordt hij gelijk geinfecteerd en valt ie in een BSOD.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• TgR_KILLER
alle pc's draaien norton 2005 volledig geupdate. regelmatig complete scans.

de pc zelf was ook compleet up to date windows + norton.

het probleem is ook dat enkel aan de HUB hij wel opstarte maar aan een switch niet. dan alleen bsod met booten. ben op t moment bezig het systeem opnieuw te installeren. laatste strohalm :/ als dit niet werkt weet ik het ook niet meer en stuur ik het mobo maar op.

het systeem kreeg ook regelmatig lockups bleef compleet hangen etc.

@ mod hieronder i know. denk dat je aan de 5 edits hier boven t wel kan zien. ben nogal in een klote mood omdat me klant nu een week zen pc kwijt gaat zijn. dus poste een nieuw bericht ipv te edditen. niet de bedoeling geweest ;x

[ Voor 19% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-09-2006 13:26 ]

• TgR_KILLER
Kale install windows + drivers = no go.. blijft maar rebooten bij opstarten.. ik ga hem maar opsturen ik weet het niet meer :/
Modbreak:Binnen 24u je topic schoppen is niet de bedoeling :o

Als je iets wilt toevoegen en niemand anders heeft gereplyed, gebruik de edit-knop...

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 11-09-2006 13:20 ]

Verwijderd

iets wat je misschien nog kan checken (maar wat het waarschijnlijk niet is) sluit je computer aan op de switch, maar zorg ervoor dat ie niet het internet op kan (haal je adsl/kabel modem even van de aansluiting ofzo), en check of ie dan nog steeds crashed.
(sluit je mee uit of het je switch is die hem laat crashen of doordat je windows bij internet kan)

ik had namelijk een tijdje geleden het vreemde dat allerlij programma's in windows de hele tijd crashte (geen bsod, alleen programma's die random crashte), bleek later een geniepig virus te zijn wat .jpgs downloade van sites als dat mogelijk was, waar niet plezante code in stond.
ben ik uiteindelijk achter gekomen door met etherreal naar mn netwerk verkeer te kijken, kwam uit naarvoren dat iets heel vaak een bestand 444.jpg probeerde te downloaden van verschillende sites.

• TgR_KILLER
thanks voor de reactie maar dat is het idd ook niet. zoals boven gezegt in de eerste post
daarna een 5 poorts switch geprobeerd met enkel de pc erop. nog altijd bsod.
had hem dus op een 5 poorts switch hangen met niet meer dan die 1e pc dus hij kon compleet niet naar buiten praten. niet naar het inet niet naar een andere pc. maar puur het feit dat er een verbinding was crashte hij al op.

Edit.

nog maar een edit voor ik hem van de week weer eens zal bumpen ( al zit ik buiten de 24u! :p )

me mobo maandag opgestuurt kreeg gister een bericht van de leverancier dat ze hem hadden ontvangen en gingen testen. nu maar hopen dat ze hem op de goede manier testen.. als het echt het mobo niet is.. tja dan moet het wat anders zijn maar wat ^^ er is niks veranderd stond al jaren een pc daar op die plek.

[ Voor 33% gewijzigd door TgR_KILLER op 13-09-2006 10:46 ]

• TgR_KILLER
Bumpje tis langer dan 24 uur nu.

net mail terug gehad van leverancier waar het mobo vanaf dinsdag lag. ze hebben het getest en uit hun tests is gebleken dat het mobo niet defect is. tevens geven ze als advies een andere kabel te proberen.. ja pas 5 geprobeerd maar ok.

iemand anders nog enige idee @ all wat het kan zijn ? :/ dit schiet niet op zo.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:14
Ik heb hetzelfde probleem.

Nja, bijna dan maar wel ongeveer zo een beetje precies.

Op het moment dat ik opstart zonder netwerkkabel is er niets aan de hand.
Onder windows aanzetten, geen probleem.
Bij het krijgen van een ip adres slaat ie vast.

Heb alle mogelijke combi´s geprobeerd van kabels, switches, routers, wireless, andere netwerkkaart etc.
Ik heb geen idee wat de wortels van dit probleem zijn.
Heb zelfs voedingen verwisseld, gestart met minimum hardware, bios geklooid etc..
Ik krijg het niet verholpen.

Het probleem blijft zich voordoen.

Maar ik heb wél een walkaround...
Of het bij jou werkt weet ik niet.

Bij "die hard" windows problemen zoals foutige deinstallaties enzo doe ik één laatste ding voor dat ik herinstalleer:

Een tweede admin gebruiker aanmaken en het daarmee proberen.

Bij het opstarten en aanmelden met mijn default account slaat ie vast.
Maar met mijn tweede (nu al "internet account" gedoopt) loopt alles prima.

Ik hoop dat dit voor jou ook werkt.

Succes, en laat het effe weten.

- knip -

• TgR_KILLER
Bij mij reset de pc al voordat hij daar ooit komt.. pc start op loopt door de bios dan krijg je dat windows scherm met het mooie blauwe balkje en na een xxx sec reboot hij dan. eerst nog met een BSOD ( die ook geen melding van waarde gaf ) na de 2de reinstall reboote hij gewoon zonder BSOD.

denk maar dat ik gewoon een ander mobo bestel en hoop dat het daarmee is opgelost kost me wel geld maar weet het ook niet meer :/

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 14:31

Jimbolino

troep.com

spontane reboots, onverklaarbare bsod's? -> bolle condensatoren of helamaal kapot mobo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Raymond P
TgR_KILLER schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:01:
Bij mij reset de pc al voordat hij daar ooit komt.. pc start op loopt door de bios dan krijg je dat windows scherm met het mooie blauwe balkje en na een xxx sec reboot hij dan. eerst nog met een BSOD ( die ook geen melding van waarde gaf ) na de 2de reinstall reboote hij gewoon zonder BSOD.

denk maar dat ik gewoon een ander mobo bestel en hoop dat het daarmee is opgelost kost me wel geld maar weet het ook niet meer :/
ook met de netwerkkabel eruit?

- knip -

• TgR_KILLER
Jimbolino schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:10:
spontane reboots, onverklaarbare bsod's? -> bolle condensatoren of helamaal kapot mobo
je hebt of duidelijk het topic niet gelezen. of ik heb het zelf niet juist getypt. maar vandaag kreeg ik bericht van de leverancier dat dus het mobo in orde is 54 uur getest bla bla en hoop meuk maar mobo "zou" dus ok moeten zijn.
Raymond P schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:19:
[...]
ook met de netwerkkabel eruit?
Nee met netwerk kabel eruit OF aan een HUB boot hij wel gewoon etc.. zodra die aan een switch hangt is het over en boot hij niet meer. als je met netwerk kabel eruit boot komt hij wel in windows heb je gewoon internet ( al heb ik zelf wel in moeten stellen dat hij 100mb fd etc moet draaien anders doet ie ook niks ) alleen freezed de pc dan af en toe compleet.

typ volgens mij ook gewoon steeds hetzeldfe hier :P

[ Voor 39% gewijzigd door TgR_KILLER op 16-09-2006 19:21 ]

• Raymond P
haha ok, sorry..

`t lijkt wel een beetje op mijn probleem dat moet je toegeven..

Dus het probleem doet zich voor vóór windows. Dat was niet helemaal duidelijk voor mij.
Dan heb ik idd ook niet goed gelezen.

Wake on Lan misschien dan uitzetten?

Maar het is idd wel vreemd dat ie het boven wél doet.
Beetje spooky, ik denk dat je die pc maar gewoon boven moet laten staan dan hoor..

iig succes ..

- knip -

• TgR_KILLER
Raymond P schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:29:
haha ok, sorry..

`t lijkt wel een beetje op mijn probleem dat moet je toegeven..

Dus het probleem doet zich voor vóór windows. Dat was niet helemaal duidelijk voor mij.
Dan heb ik idd ook niet goed gelezen.

Wake on Lan misschien dan uitzetten?

Maar het is idd wel vreemd dat ie het boven wél doet.
Beetje spooky, ik denk dat je die pc maar gewoon boven moet laten staan dan hoor..

iig succes ..
Boven is mijn kamer lijkt me geen optie ;) tis druk genoeg in me 1tje.. heb voor de rest alles getest i dno anymore.. ligt ook niet aan de omgeving oid lijkt me me laptop doet het beneden dus ook gewoon normaal op de switch.. en als ik de kabel van me hub 15 meter over trappen gooi doet ie t beneden ook :/ naja bestel denk gewoon een ander mobo. and hope for the best.

Verwijderd

mik er een pci netwerk kaartje in denk dat je onboard defect is

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Voeding maybe?
Als kabel erin gaat, komt je pc misschien net dat beetje stroom te kort?

• TgR_KILLER
heb al pci netwerk kaartje geprobeerd zelfde effecten. dus no go.

voeding ? tja.. wel raar dat ie op een hub het dan wel doet en het enkel met booten is.

onboard is het iig niet zoals hierboven al 3 keer staat heeft de leverancier hem getest en daar zou hij wel werken. maar goed ik ga het bord maandag halen en neem meteen een asus via bord mee van 30 euro. als t dan nog niet werkt geef ik t op en ga ik terug metselen :p

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Zo maar even een idee.... is je systeem geaard? (geaarde stopcontactje, kabeltje in router, windows actifeert kaartje met opstarten, aardloepje, BSOD). Is wel heel vreemd probleem.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• TgR_KILLER
marquis schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:43:
Zo maar even een idee.... is je systeem geaard? (geaarde stopcontactje, kabeltje in router, windows actifeert kaartje met opstarten, aardloepje, BSOD). Is wel heel vreemd probleem.
yeh sys is geaard. pap werkt al 30 jaar in de electro. hebben al 3 andere systemen gestaan op dezelfde plaats en hebben het ook altijd gedaan. ook me laptop werkt op die plaats gewoon + als ik de kabel van mijn hub van zolder naar beneden trok deed hij t ook normaal :/

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Dus het gebeurd alleen als ie boven staat. Staat je systeem wel recht? Wat ik me voor kan stellen is dat als je je systeem naar boven sleept, hem daar neer zet, misschien een beetje vervrongen, dat dan een kaart net iets van het moederbord komt.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• wortelsoft
  • Laatst online: 25-05 21:09
Al een keer geprobeerd om de snelheid van de kaart vast te zetten op 100 MB half duplex of 10MB half duplex?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Willem2

Ω is futile

Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je de netwerk kaart disabled in windows en dan met netwerk kabel erin (op de router/switch waarop het fout gaat) boot? Als hij dan nog steeds crashed ruikt het naar een hardware probleem, gaat het dan wel goed is het echt een software achtige issue zou ik denken.

[edit] lees net in je startpost dat met netwerk kaart disabled het wel goed gaat.

Heb je al eens gezocht op driver problemen met je huidige netwerkkaart drivers en/of geprobeerd een oudere versie van de netwerkkaart drivers te installeren? Want alles op een rijtje begint toch wel sterk op een driver probleem te lijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Willem2 op 17-09-2006 10:05 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• TgR_KILLER
marquis schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:53:
Dus het gebeurd alleen als ie boven staat. Staat je systeem wel recht? Wat ik me voor kan stellen is dat als je je systeem naar boven sleept, hem daar neer zet, misschien een beetje vervrongen, dat dan een kaart net iets van het moederbord komt.
nee pc doet het beneden NIET boven WEL ( boven = mijn "kantoor" heb hem daar geinstalleerd ) nadat hij het beneden niet deed weer omhoog daar deed hij het wel. ligt puur aan het feit dat hij beneden aan een switch hangt en boven aan een hub. zoals eerder gezegt. zit btw ook geen 1 kaart in is een uatx mobo alles onboard.
Wortelsoft schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:56:
Al een keer geprobeerd om de snelheid van de kaart vast te zetten op 100 MB half duplex of 10MB half duplex?
Jah daarmee gespeeld ( eerste werkte netwerk ook helemaal niet in windows zelf of was het uber traag ) daarna op 100 FD gezet en werkte het in windows wel maar nog altijd geen succesvolle boot.
Willem2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:59:
Heb je al eens gezocht op driver problemen met je huidige netwerkkaart drivers en/of geprobeerd een oudere versie van de netwerkkaart drivers te installeren? Want alles op een rijtje begint toch wel sterk op een driver probleem te lijken.
Al 3/4 verschillende driver versies geprobeerd no luck. zet de netwerk kaart uit maar dan staat ie uit lampjes gaan uit dus maakt hij geen verbinding. dus dan zal hij er ook niet op vastlopen. hij loopt dus wel door de boot zolang hij het netwerk niet ziet.. of je dan de kaart uitzet of de kabel er niet in doet maakt weinig verschil imho.

[ Voor 46% gewijzigd door TgR_KILLER op 17-09-2006 10:08 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 22:50
Gebruik eens een ander besturingssysteem. Gewoon zo'n complete CDROM met linux. Knoppix/UBUNTU o.i.d. Misschien krijg je dan wel een andere fout melding.

Windows 2000 controleert ook meer als die opstart. In XP gaf het een BSOD onde 2000 een foutmelding, waarmee ik toen het probleem kon traceren.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Willem2
  • Nu online

Willem2

Ω is futile

TgR_KILLER schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:04:
[...]
Al 3/4 verschillende driver versies geprobeerd no luck. zet de netwerk kaart uit maar dan staat ie uit lampjes gaan uit dus maakt hij geen verbinding. dus dan zal hij er ook niet op vastlopen. hij loopt dus wel door de boot zolang hij het netwerk niet ziet.. of je dan de kaart uitzet of de kabel er niet in doet maakt weinig verschil imho.
True. Begint als een ouderwets IRQ probleem te klinken, hoewel het eigenaardige natuurlijk wel is dat hij het op een hub wel doet en op een switch niet. Ook al geprobeerd of hij het beneden wel doet met de hub tussen de betreffende PC en de router? Om uit te sluiten dat er een ander verschil is tussen boven en beneden wat roet in het eten gooit...

• Willem2
  • Nu online

Willem2

Ω is futile

TgR_KILLER schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:14:

edit 3:

pci netwerk kaartje erin gezet.. netwerk werkt hij boot door. alleen.. het netwerk is zo giga traag msn aanmelden duurt 5 min en dan heeft ie de contactpersonenlijst niet eens opgehaald.. inet pagina's (google) duurt 1 min.. en postvak in van hotmail openen 10 min.. downloaden van xs4all test bin liep terug naar 100 mbps.. terwijl op mjin pc met een dikke 800 word gedownload.
Had je bij deze test wel de onboard netwerk kaart uitgezet, bijvoorkeur zelfs disabled in je bios?

• wortelsoft
  • Laatst online: 25-05 21:09
TgR_KILLER schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:04:
[...]

Jah daarmee gespeeld ( eerste werkte netwerk ook helemaal niet in windows zelf of was het uber traag ) daarna op 100 FD gezet en werkte het in windows wel maar nog altijd geen succesvolle boot.
Heb je het ook een keer op 100 HD geprobeert. FD werkt namelijk niet of niet goed als 1 kant nog op auto negotiate staat. Met HD werkt het wel. Al veel vage problemen mee gezien.

• Willem2
  • Nu online

Willem2

Ω is futile

Wat me net te binnen schiet: 100mbit gebruikt 4 van de 8 aders in een kabel. 1000mbit gebruikt ze alle 8. Het lijkt erop dat je netwerkkaart en switch op hardware niveau afspraken maken waar windows niet mee uit de voeten kan. Het zou een poging waard zijn om de PC in kwestie eens aan te sluiten met een kabel waarop alleen pin 1, 2, 3 en 6 zijn aangesloten. Op deze manier dwing je 100Mbit op hardware niveau af volgens mij (dan wel in windows alles weer op auto-negotiate zetten).

• TgR_KILLER
Gaan we weer ff 4 mensen quoten heb gedult :P
h.edink schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:11:
Gebruik eens een ander besturingssysteem. Gewoon zo'n complete CDROM met linux. Knoppix/UBUNTU o.i.d. Misschien krijg je dan wel een andere fout melding.

Windows 2000 controleert ook meer als die opstart. In XP gaf het een BSOD onde 2000 een foutmelding, waarmee ik toen het probleem kon traceren.
morgen zodra ik t mobo terug heb nog eens testen. heb nog ergens een knoppix cd ( moek wel ff zoeken ) zal eens kijken wat die doet.
Willem2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:19:
[...]
hoewel het eigenaardige natuurlijk wel is dat hij het op een hub wel doet en op een switch niet. Ook al geprobeerd of hij het beneden wel doet met de hub tussen de betreffende PC en de router? Om uit te sluiten dat er een ander verschil is tussen boven en beneden wat roet in het eten gooit...
naja zo zit hij er dus dan ook op.. loopt 20 meter UTP door t huis naar zonder.. van de router naar de hub.. mjin laptop mjin pc me printer etc zit op die hub.. dus toen ik de kabel weer omlaag gooide zat de hub dus ook tussen de router en de pc in. voor de rest zit er weinig verschil tussen boven en beneden. laptop werkt ook wel op de router en op de hub.
Willem2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:27:
[...]
Had je bij deze test wel de onboard netwerk kaart uitgezet, bijvoorkeur zelfs disabled in je bios?
Ja stond disabled in de bios.
Wortelsoft schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:30:
[...]
Heb je het ook een keer op 100 HD geprobeert. FD werkt namelijk niet of niet goed als 1 kant nog op auto negotiate staat. Met HD werkt het wel. Al veel vage problemen mee gezien.
Yup tried..
Willem2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:40:
Wat me net te binnen schiet: 100mbit gebruikt 4 van de 8 aders in een kabel. 1000mbit gebruikt ze alle 8. Het lijkt erop dat je netwerkkaart en switch op hardware niveau afspraken maken waar windows niet mee uit de voeten kan. Het zou een poging waard zijn om de PC in kwestie eens aan te sluiten met een kabel waarop alleen pin 1, 2, 3 en 6 zijn aangesloten. Op deze manier dwing je 100Mbit op hardware niveau af volgens mij (dan wel in windows alles weer op auto-negotiate zetten).
Hebben al 5 verschillende kabels tussen gezeten van cat 5 tot cat 6.. en ook een 4 aderige. :/

morgen weer alle stappen opnieuw proberen als het mobo terug komt van rma ( naja ga t halen als t ff kan.. kost me minder )

• Willem2
  • Nu online

Willem2

Ω is futile

Kun je misschien van iemand een gigabit switch lenen om te kijken of dat het probleem verhelpt?

• TgR_KILLER
Willem2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:59:
Kun je misschien van iemand een gigabit switch lenen om te kijken of dat het probleem verhelpt?
Betwijfel dat ik van iemand een gigabit switch kan lenen zou niet weten wie er 1 heeft.

maar wat dat betreft heb zelf 2 kleine 5 poorts switches en 3 routers die ook al switch kunnen dienen maar nergens doet ie t op ;)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het ligt misschien aan mij, maar je schrijfstijl is redelijk moeilijk. Je bent tans maar een jaartje jonger als mij, dus daar kan het niet aan liggen.

Dan vind ik dat er een paar rare kronkels in je verhaal zitten, eerst heb je het over de pc van je pa en dan is die oppeens van een klant. Tenzij dat je je pa een "klant" noemt natuurlijk. :p
Ook gooi je precies de woorden "router" en "switch" door elkaar, of heb je beide geprobeerd?

Dan zeg je dat een appart netwerk kaartje het wel doet in je TS maar ergens zeg je dat die hetzelfde doet als bij de onboard?

Heb je ook al eens gebrobeerd van te booten zonder aansluiting en achteraf je kabel in te pluggen? Wat gebeurt er als je met/zonder kabel boot in veilige modus?
Zijn je ip-adressen status of is er ergens een router/server met een dhcp? Zo ja zet die eens uit en ken zelf eens ip-adressen toe.
Ik herinner me namelijk dat ik ooit een probleem gehad heb met de dhcp en dynamische ip's.

Welke fout geven die bsod's? Zet eens reboot on error uit en kijk eens wat er fout loopt.

• TgR_KILLER
Geen zin om 20 quotes te maken dus schrijf alles er wel tussen in ;)
kluyze schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:55:
Het ligt misschien aan mij, maar je schrijfstijl is redelijk moeilijk. Je bent tans maar een jaartje jonger als mij, dus daar kan het niet aan liggen.

Dan vind ik dat er een paar rare kronkels in je verhaal zitten, eerst heb je het over de pc van je pa en dan is die oppeens van een klant. Tenzij dat je je pa een "klant" noemt natuurlijk. :p
Ook gooi je precies de woorden "router" en "switch" door elkaar, of heb je beide geprobeerd?

- eigen bedrijf.. en pap is in dit geval klant dus hij is beide ;)
- router EN switch geprobeerd.

Dan zeg je dat een appart netwerk kaartje het wel doet in je TS maar ergens zeg je dat die hetzelfde doet als bij de onboard?

- appart netwerk kaartje deed het half.. soms boote hij wel door dan weer niet. maar zodra we in windows waren liep hij vast of was de snelheid compleet dood.

Heb je ook al eens gebrobeerd van te booten zonder aansluiting en achteraf je kabel in te pluggen?

- ja as said dan doet hij het gewoon wel hij krijgt ip en werkt gewoon. alleen loopt de pc af en toe compleet vast.

Wat gebeurt er als je met/zonder kabel boot in veilige modus?

- veilige modus werkt wel.. veilige modes met netwerk ondersteuning niet aangezien dan het netwerk weer aan gaat.

Zijn je ip-adressen status of is er ergens een router/server met een dhcp? Zo ja zet die eens uit en ken zelf eens ip-adressen toe.

- router draait dhcp. maar ook al hangt de pc aan een dode switch doet hij het nog niet.

Ik herinner me namelijk dat ik ooit een probleem gehad heb met de dhcp en dynamische ip's.

Welke fout geven die bsod's? Zet eens reboot on error uit en kijk eens wat er fout loopt.

- bsod gaf geen foutmelding.. en na laatste reinstall van windows komt er ook geen BSOD meer mar reboot de pc zonder bsod te geven.
maar as said. morgen haal ik t mobo terug van de leverancier en neem meteen een ander mobo mee. en als het dan nog niet wil werken stop ik ermee. heb zon beetje alles geprobeerd.

• Willem2
  • Nu online

Willem2

Ω is futile

TgR_KILLER schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:13:
[...]

Betwijfel dat ik van iemand een gigabit switch kan lenen zou niet weten wie er 1 heeft.

maar wat dat betreft heb zelf 2 kleine 5 poorts switches en 3 routers die ook al switch kunnen dienen maar nergens doet ie t op ;)
tuurlijk, maar dat zijn allemaal 10/100mbit switches... daar zou die het ook op moeten doen; maar aangezien het wel werkt als je eerst opstart, settings met de hand op 100Mbit/FD zet en dan pas de kabel erin duidt er voor mij wel op dat er iets mis gaat met de autonegotiate tussen de switches en de netwerkkaart.

Maar dat ding hoort gewoon te werken; 1000mbit behoort backward compatible te zijn iig met 100mbit en ik heb er hier ook een aantal die prima hun werk doen op een 100mbit switch. Dus als je het niet aan de praat krijg zou ik gewoon geld terug vragen of een vervangend product.

• TgR_KILLER
Even een kleine update.

Net de leverancier gesproken. gigabyte mobo blijft daar.. krijg t geld terug min onderzoeks kosten. en komt een nieuwe asus a8v-vm aan. via chipset dus hopen dat dat mobo wel werkt.

nog blij dat hij t zo heeft geregeld aangezien ze "normaal" geen gebruikte producten zo terug nemen etc.

zit nog even te twijfelen of ik nou de pc moet installeren @ mijn kantoor dus op de hub of gewoon waar hij moet komen te staan @ de router. maar eerlijk gezegt moet dat ook geen drol uitmaken. heb al 3 pc's aan de hub geinstalleerd en alles doet het wel normaal. nu alleen hopen dat het echt het moederbord was wat toch ergens een fout had. niet dat straks nog niks werkt :p

• TgR_KILLER
laatste reply van mij hier in dit topic ( hoop ik :p )

nieuw asus mobo zit in de pc en windows staat erop. systeem draait en is al paar keer opnieuw opgestart zonder enige rare fouten of wat dan ook ;)

zal het toch aan het mobo gelegen hebben want voor de rest is alles hetzelfde zelfde ram hdd etc etc.

blijven vreemde dingen computers :)

• Raymond P
still spooky...
Jammer, ik had wel willen weten wat het geweest was.

[ Voor 64% gewijzigd door Raymond P op 02-12-2006 02:15 ]

- knip -

Pagina: 1