Toon posts:

Van Windows 98 naar 2000: beeldschermadapter niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik nog een aardig oude versie van Windows had (98) heb ik die overgezet op Windows 2000. Alles doet het prima, alleen hij ziet mijn videokaart nie...Gevolg is dus dat ik met een resolutie van 640 x nogwattes werk nu, en met 16 kleuren.
Als ik opstart zie ik staan dat ik een Diamond MM Stealth S220 heb, een ander programmaatje ziet m als een Diamond MM V2000/2100/V2200.
Ik heb de drivers al opgehaald, van diverse sites, maar die kan ik op een of andere manier niet installeren. Via Google al het een en ander opgezocht, maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb wel een map op mijn pc die Diamond heet, maar ook daar kan ik niets installeren...

Ik heb eerst een upgrade gedaan van 98 naar 2000, maar dat zat vol fouten. Toen heb ik 2000 er volledig opgezet, dat werkt rijg ik tijdens het kopieeren van de CD naar de installatiemappen allemaal foutmeldingen, dus dat werkt denk ik niet.

Verder kan ik zelfs niet formatteren, want als ik dat doe dan krijg ik telkens de melding dat de schijf in gebruik is, dat dat ook niet kan...

Help, help, help!!

Ohja, ik weet dat ik een oude pc heb, maar hij doet het eigenlijk nog prima (tot nu dan), en ik heb geen geld voor een nieuwe :S

Verwijderd

Topicstarter
Niemand.....? Ik heb alles hier doorgelezen, ook de FAQ, maar kom er echt niet uit....

Verwijderd

Om erachter te komen welke Videokaart je hebt kun je deze het beste even uit je kast schroeven en wat stickertjes of lettertjes op je videokaart zelf bekijken. Daar staat vast wel ergens aangegeven welk type je hebt. Zodra je dit weet kun je even googlen op win2000 driver + type videokaart.

Het installeren van Win2000 doe ik zelf altijd mbv opstartdiskettes. Deze kun je zelf aanmaken via de CD van Win2000. Je hebt hiervoor 4 lege diskettes nodig. Waarom ik het met opstartdiskettes doe? Omdat mijn Win2000 CD niet bootable is. :/

Deze opstartdiskettes kun je aanmaken door exe aan te klikken ergens op de CD. Dit weet ik helaas niet uit m'n hoofd dus moet je even kijken.
Ik hoopo dat je hiermee wat verder kan?

Suc6 iig!
d:)b

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
kijk ff rond op http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Daar moet je alles kunnen vinden. En ook f inderdaad de kaart zelf bekijken en dan op http://www.driverguide.com/ kijken :D

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd wat jullie zeggen...Ben op driverguide geweest, op de site van diamond, en zelfs die drivers geven foutmeldingen. Het wisselt van de melding dat ie een setupbestand niet kan vinden, tot de melding dat de monitor niet gevonden is...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:44:
Niemand.....? Ik heb alles hier doorgelezen, ook de FAQ, maar kom er echt niet uit....
1) topic schoppen binnen 24u (laat staan binnen 5u) is vragen om een slotje. Bij deze :/

2) je topicstart is rijkelijk vaag. Je geeft aan dat "een andre programmaatje" eea roept - welk programma dan :? Verder zie ik nergens een poging om de volgende logische stap te zetten (chipset bepaalt drivers, je weet welke kaart je hebt - zou je niet eens opzoeken welk chipset dat ding heeft...)

Ik kan je melden dat ik kaart in kwestie onder Win2K en XP als secundaire kaart draaiend heb gehad op 1024x768@24b, dat is namelijk doodsimpel zodra je drivers voor de chip opzoekt. Maar ipv dat met de paplepel in te gieten mag je er zelf naar op zoek :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.