Toon posts:

Scherm valt uit bij opstarten IE of FF of opera

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hela.

Ik heb net nieuwe hardware componenten gekocht en die zelf in elkaar gestoken, de kernonderdelen zijn:
3500+ am2
k9n sli platinum (msi)
2x256 ddr2 (geil)
nvidia 7900gt (xtx)
voeding 380w (seasonic denk ik)
ik heb een 19" crt scherm die ik niet nieuw gekocht heb, die al enkele jaren meegaat en nu wat blurry begint te worden, niet alleen in de hoeken ;)
PROBLEEM: na format en fresh install, win xp pro SP2 met updates, laatste bios van MB, drivers van alles, dus geen probleem, kan bijv 3ds max en zware spellen vrij goed spelen zonder problemen, MAAR als ik verbinding maak via internet (zit draadloos via router) en ik open firefox of IE of opera, telkens schiet het scherm in standby en het oranje lapje, dat groen moet zijn, flikkert. dan doe ik het scherm even uit, dan weer aan, en als ik dan die internetpagina(google bijv) reload, dan werkt alles heel normaal, soms nog een paar keer uitvallen voor het stabiel wordt (na +/- 5 minuten gaat het scherm niet meer in standby als ik de browser open)
heel vreemd volgens mij, en zou dit toch graag verholpen krijgen, vreemd dus dat het enkel met een internetverbinding te maken heeft, nooit standby-status van scherm bij gelijk welke andere toepassing.

Alvast bedankt en tot gauw.

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2025
Heb je de chipset drivers geïnstalleerd?

[ Voor 29% gewijzigd door BlooDbeak op 08-09-2006 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
chipsetdrivers die van de 7900 dus? die heb ik geinstalleerd, de laatste drivers van de website gehaald

ik vind het gewoon vreemd dat ik (nu al eventjes) dit al allemaal doe en typ en opzoek en chat zonder problemen. zou het iets met temperatuur kunnen te maken hebben, zou raar zijn dat iets moet warm lopen, computers hebben graag lekker fris :)
pff :)

Verwijderd

Chipset drivers zijn van je moederbord @ TS. Niet van je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
heb dat ook via cd gedaan die bij moederbord zat, dus denk wel dat het dat is. er zijn dan ook zo'n rand-apps geinstalleerd geweest zoals die cool n quiet, en digicell en core center.

Verwijderd

Je vaste pc maakt draadloos verbinding met je internet router?

Lijkt haast wel dat je wifi een irq conflict heeft met je graka?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 22:32

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier niet thuis en zal derhalve dicht gaan.

Het probleem doet zich voor wanneer er een verbinding is gemaakt via draadloos internet en een webbrowser geopent wordt.
Hierbij schieten mij een aantal dingen binnen:
• Is er geen bepaalde software in de browser geïnstalleerd die iets met het scherm uitvoert?
• Krijg je het probleem ook als je geen verbinding met het Internet hebt?
Indien ja, krijg je het probleem ook als alle hardware/software m.b.t. draadloos is verwijderd?
• Indien er een draadloze netwerkkaart inzit; verplaats deze naar een ander PCI slot.

Probeer eerst zelf even een aantal zaken uit. Na het troubleshooten kun je hoogstwaarschijnlijk een apparaat aanwijzen waar het probleem zich mogelijk voordoet (en dat is niet het Complete Systeem (CSL) ;)) en daar kun je dan mee aan de slag. Lukt het niet, open dan een topic in het juiste subforum en vermeld wat je zoal geprobeert hebt én vermeld duidelijke specificaties en een duidelijke probleemomschrijving :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.