Upgrade centrale ADSL2 -> ST510 haalt max snelheid niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 01:43
Ik heb op zoek naar een verklaring voor het volgende:

Sinds de laatste KPN snelheidverhoging vorig jaar haal ik standaard mijn 6Mbit snelheid. Tot twee weken geleden is mijn modem (Speedtouch 510) ruim 140 dagen online geweest op 6Mbit. Twee weken geleden hebben we overal in het huis de stroom eraf moeten halen (breekwerk), sindsdien synced de modem steevast op 768/512kbs (up/down). :?

Ik heb ook nog een heeeele oude Speedtouch home staan, synced ook op dezelfde snelheid.

Beide situaties gelden voor zowel het aansluiten van beide modems voor en na de splitter.

Nu heb ik gisteren de ST510 bij mijn vriendin in Belgie aangesloten (ADSL1 centrale) en gaat als een tierelier op 6Mbit.

Kan dit probleem nu echt voortvloeien uit het feit dat ik tegenwoordig op een ADSL2 centrale zit met een ADSL1 modem?

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Dat kan. Bepaalde oude firmwares uit die serie syncen niet goed op ADSL2-dslams. Dit zou verholpen moeten zijn met de nieuwste firmwares voor die 510.

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2025
Ik heb ook zo'n soort probleem. Ik heb dezelfde modem en ook 6Mbit down, maar sinds de centrale hier is omgezet naar adsl 2 valt hier de verbinding vaak uit. Soms doet ie het dagenlang goed en op andere dagen houd hij het nog geen uur vol.

• Alfa Helix
GraveR schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:20:
Dat kan. Bepaalde oude firmwares uit die serie syncen niet goed op ADSL2-dslams. Dit zou verholpen moeten zijn met de nieuwste firmwares voor die 510.
De laatste firmware versie die ik kan vinden is 4.2.7. en dat is ook de firmware die er op staat. Overigens is een firmware upgrade mij nooit door de KPN helpdesk aangeraden alleen maar "Nieuwe modem kopen" 8)7
BlooDbeak_Onno schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:20:
Soms doet ie het dagenlang goed en op andere dagen houd hij het nog geen uur vol.
Zo'n probleem zou ik nog aannemelijker vinden. Maar dat ding synced gewoon stabiel altijd op 786/512 steevast zonder uitzondering.

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Helix op 08-09-2006 17:22 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 16:57
Ken je niet iemand met een ADSL2+ modem? Zo ja dan probeer je die toch even...? :)

Je mag best aan nemen dat een oud artikel niet goed werkt op een nieuwe techniek. Hoewel het theoretisch gezien backwards compatible moet zijn, kan het in de praktijk toch zo zijn dat het niet goed werkt! Om dit uit te sluiten zou als ik jou was een ADSL2+ modem op je lijn proberen.

Werkt die wel goed, ja dan zit je waarschijnlijk vast aan een nieuw modem. Een nieuwe speedtouch is niet zo verschrikkelijk duur... Tuurlijk het gaat je dan geld kosten. Maar je moet iets ;)

• Alfa Helix
Bl@de schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:05:
Ken je niet iemand met een ADSL2+ modem? Zo ja dan probeer je die toch even...? :)
Ok even een update. Ik heb twee modems kunnen lenen. Een andere ST510 en een Philips (tja?) ADSL2 modem.

De geleende ST510 die het bij de buren van mijn vriendin in Belgie op 4Mbit deed, haalde bij mij sync op 512kbps.

De Philips ADSL router is een leuke, ik kan in de modem zelf het protocol kiezen. Kies ik voor het ADSL 1 protocol synced hij op 512, kies ik voor het ADSL2 of ADSL2+ protocol dan behaalt hij de 6Mbit.

Ik dacht dat ADSL2 backwards compatible behoorde te zijn? Of heeft de KPN dan toch iets mispeutered in hun configuratie?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:33

slaay

Natuurbeleven.com

shamrock schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:10:
[...]

Ok even een update. Ik heb twee modems kunnen lenen. Een andere ST510 en een Philips (tja?) ADSL2 modem.

De geleende ST510 die het bij de buren van mijn vriendin in Belgie op 4Mbit deed, haalde bij mij sync op 512kbps.

De Philips ADSL router is een leuke, ik kan in de modem zelf het protocol kiezen. Kies ik voor het ADSL 1 protocol synced hij op 512, kies ik voor het ADSL2 of ADSL2+ protocol dan behaalt hij de 6Mbit.

Ik dacht dat ADSL2 backwards compatible behoorde te zijn? Of heeft de KPN dan toch iets mispeutered in hun configuratie?
Bel KPN hier eens over zou ik zeggen. En natuurlijk aangeven wat je al geprobeerd hebt! Want anders mag je weer ophangen, kabeltjes controleren, virusscanner draaien etc.

Ben benieuwd naar de bevinding dat je met ADSL2 modem wel normaal 6 mbit haalt.

Dich bis echt unne foëzen haas

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je zou voor de 'grap' (test) eens firmware 4.3.2.6 kunnen proberen.........
Pagina: 1