Toon posts:

Doorgebrande Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb hier een computer staan die helemaal geen kick meer geeft, nu besloot ik natuurlijk de kast open te maken. Eenmaal de kast open echt zo'n chemische doorgebrande geur, denk ik. Dus ik ging ruiken. Nu komt de sterkste keur van de voeding en op het moederboard en op de CPU is niks te zien. Net de voeding opengemaakt, maar ook hier niet zo snel iets te ontdekken. Nu weet ik niet wat het nou precies
dus ik vroeg me af of jullie me wat verder kunnen helpen.

Het is een ASUS moederboard, best nieuw

merkloze voeding > zat standaard bij de Sweexkast

en verder zit er nog een hardeschijf en een DVDrom aan.

Welke conclusie kan ik nu trekken?

Verwijderd

Dat je de voeding even moet testen en indien hij niet meer werk een andere moet regelen.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Dat je het eens moet proberen met een andere voeding misschien? :z

Net te laat...

[ Voor 20% gewijzigd door Marck21 op 08-09-2006 17:12 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
sweex... Kan het beste even je voeding testen.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Zal eens kijken in m'n glazenbol voor je!!!.....ik zie
Helemaal niks...

Mischien een andere voeding proberen dan maar...
:)

das 4X

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 08-09-2006 17:14 ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Stel voor ik probeer het met een andere voeding en er blijkt toch is anders stuk te zijn, is het dan ook mogelijk dat die nieuwe voeding stuk gaat?

Verwijderd

Je kunt de oude voeding eerst testen door hem lost te halen van de computer en pin 4 en 6 te verbinden. Dit moet je maar even opzoeken op google/GoTsearch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen maar een 4 pin en geen 6 pin connector :S

Een andere voeding aansluiten moet geen kwaad kunnen doen toch
?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:40:
Ik heb alleen maar een 4 pin en geen 6 pin connector :S

Een andere voeding aansluiten moet geen kwaad kunnen doen toch
?
Hij bedoelt dat je van de ATX stekker die uit je voeding komt (die grote, ja) de groene pin met een willekeurige zwarte pin moet verbinden. Op die manier kan je je voeding starten zonder dat er een moederbord aan hoeft te hangen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• DEVoTi0N
Ruban heeft het volgensmij niet helemaal begrepen. Dit is waarschijnlijk een link dat je verder helpt.

Verwijderd

DEVoTi0N schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:48:
Ruban heeft het volgensmij niet helemaal begrepen. Dit is waarschijnlijk een link dat je verder helpt.
Dank je, ik had geen zin om zo'n voorbeeld op te zoeken :+

[edit]
Ik gebruik hier zelf altijd zwarte schakeldraad (220v) voor zodat je geen uitstekende ijzeren delen hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh heel handig, jullie horen het nog

Edit:

Heb de voeding getest, precies zoals de gegeven link. Nu heb ik geen multimeter, of hoe zo'n ding heet maar ik heb even de DVDrom er aan gezet, maar die deed/doet helemaal niks. ik weet niet of dat een goed testmethode is maar ik denk toch echt dat het de voeding is, toch?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 18:09 ]

• DEVoTi0N
Ik raad je inderdaad aan om gewoon ff een goed stukje draad te pakken uit de schuur ipv dat je er meteen een paperclip ofzo wil insteken.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
ik denk dat een gammele voeding op een andere pc aansltuigen gevaarlijkere is dan een goede voeding op je pc aan te sluiten. Kans dat met gare voeding je pc kapot gaat is groter dan dat je met een kapot mobo een andere voeding sloopt. dat denk ik tenminste

Verwijderd

Topicstarter
zie geedite post

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
kun je het niet proberen door een case fan aan te sluite op je voeding ?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je hoort je dvd rom open en dicht te kunnen doen als de molex zijn spanning afgeeft

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met de DVDrom, want ik had zo direct niets anders liggen maar inderdaad niks, geen lichtje en hij gaat ook niet open. Ik mag er nu toch wel vanuit gaan dat het dat stomme ding is?

Ik maak me alleen zorgen over de andere hardware, maar er is niks te zien en het het ruikt lang niet zo als de voeding, dus ik denk dat dat nog wel goed is.

Verwijderd

meeste goede voedingen zijn tegenwoordig denk ik wel termisch ( hmm denk dat ik dat verkeerd gespeld heb )gezekerd waardoor als er iets anders kapot is zoals je moederbord deze niet de voeding direct zal slopen de voeding zal hoogstens een korte tijd niks willen doen tot dat de zekering weer normaal geworden zijn ,dus koop een goede voeding en kijk of het werkt

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 22:02
ik denk inderdaad dat alleen je voeding het heeft begeven. De andere onderdelen zullen inderdaad nog wel werken. Ik zou gewoon nieuwe voeding kopen (standaard voedingen in sweex kasten zijn meestal bagger) en kijken of het hele systeempje weer werkt :P. Dan kom je er vanzelf wel achter of iets het niet meer doet...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties, snel even een goede voeding halen en dan kijken of het geheel wil werken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je had jezelf al een heel eind verder kunnen helpen door gewoon het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te doornemen :)

Nogal loos topic dit, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.