Vreemd Wireless Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Ik het thuis staan:

router: zyxel 2602HW met nieuwste firmware (MS7b4)
desktop die ik via wireless aansluit.

Het probleem is, als ik veel/snel download dan valt mijn verbinding weg.

problemen:
Alle verbindingen van mijn computer vallen weg: WiFi, Bleutooth en Activesync!
getest: andere adapters in mijn desktop- ik heb nu een belkin USB getest op de USB2.0 poort en een Linksys PCI kaart. Beide lijken het goed te doen, maar na een tijdje krijg ik dus een wegvallende verbinding.

Ik heb ook getest dat als op mijn desktop de verbinding wegvalt, dan kan ik met andere computers nog gewoon internetten, dus de router loopt niet vast. Ook lijkt dit probleem niet voor te komen op mijn laptop i.c.m. Asus Wl100g PCMCIA kaart.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt? of (liever) heeft iemand hier een oplossing voor?
zou het werken als ik een nieuwe router koop? of moet ik een nieuwe router/modem aanschaffen? of ligt het aan mijn computer (al lijkt dit niet aanemelijk aangezien ik deze net compleet opniuew heb geinstalleerd)

edit: O ja en als ik mijn computer bekabeld aansluit op de router kan ik ook gewoon zonder enig probleem downloaden tot ik er bij neerval

[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Cow op 08-09-2006 17:04 ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
Mad_Cow schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:02: (al lijkt dit niet aanemelijk aangezien ik deze net compleet opniuew heb geinstalleerd)
hoe dikwijls kunt ge uzelf in 1 post tegenspreken?
1) zijt ge zeker dat ge wel alles netjes geinstalleerd hebt?
2) had ge dit probleem voordat ge uwe pc opnieuw geinstalleerd hebt?
3) alle andere apparten werken feilloos, maar toch ligt het aan de router? effe logisch nadenken hé ;)

• Mad_Cow
1) ik heb alle 'normale' bijgeleverde en geupdate drivers geinstalleerd geen beta dingen of wat dan ook
2) ja dit probleem had ik daarvoor ook al
3) ja ok, dat had ik eigenlijk ooka half bedacht, maar het is wel bekend dat de zyxel 2602HW geen hele goeie wireless prestaties heeft.

Verwijderd

Mad_Cow schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:17: maar het is wel bekend dat de zyxel 2602HW geen hele goeie wireless prestaties heeft.
Lol waarom koop je het dan c.q. gratis bij aansluiting.

• Mad_Cow
... dat wist ik toen niet

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als je er een draadje in drukt werkt het wel goed zeg je...

Waarom laat je dan niet gewoon dat draadje liggen?
Netjes wegwerken en klaar is Mad_Cow?

Of ben ik dan gek...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 15:47
Dat is natuurlijk wel weer heel makkelijk, misschien is het onpraktisch om een kabel te leggen ivm looppaden of een router in een andere kamer.

Bij mij wil de router nog weleens 'half' vastlopen als ik via de wifi download; dan gaat de verbinding (alleen via wifi) aan, uit, aan, uit, aan, uit. Dan kan ik nog wel internetten, maar dat vindt de pc natuurlijk ook niet leuk, en dan loopt het netwerkgedeelte na een tijdje vast. Misschien heb jij ook zo'n soort probleem. Ik heb het ook niet als ik gewoon bedraad werk.

Ik heb een geheel andere router (Topcom), maar die was ook 'goedkoop', dus het zou daar aan kunnen liggen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb me laten vertellen dat dit ligt aan de buffers in de router. De databuffers lopen vol en de verbinding valt weg. Even resetten en probleem is weer (eventjes) weg. Ik heb een linksys gehad die dit probleem had en nog steeds heeft, een firmware update zou dit verhelpen (ben er te lui voor) maar jij beweert al de nieuwste firmware te hebben.

Ik zou idd zeggen probeer een nieuwe router, want mijn D-Link heeft daar geen last van, zelfs niet bij nachtenlang leechen :P

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb zelf een 2602HW met nieuwste EU firmware. Heb toch echt geen problemen met downloaden ed. Verder is mij wel bekend dat bij veel connecties (cq 200> bij torrenten enzo problemen geven) maar verder is dit een heel stabiel product hoor
En zoals je zelf aangeeft, al je andere connecties vallen ook uit..dit KAN toch helemaal niet aan je router liggen jongen. Check anders de Firewall instellingen eens, welke software matige firewall draai je? Heb je alle updates voor Windows al gedownload?
Probeer anders dit kaartje ff in een andere pc. Heb je dat tenminste ook uitgesloten :)

Kan niets met de router buffer te maken hebben omdat AL z'n verbindingen wegvallen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door shootguy2 op 08-09-2006 22:23 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-03 20:38

robbydw

live your life

shootguy2 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:22:
Ik heb zelf een 2602HW met nieuwste EU firmware. Heb toch echt geen problemen met downloaden ed. Verder is mij wel bekend dat bij veel connecties (cq 200> bij torrenten enzo problemen geven) maar verder is dit een heel stabiel product hoor
En zoals je zelf aangeeft, al je andere connecties vallen ook uit..dit KAN toch helemaal niet aan je router liggen jongen. Check anders de Firewall instellingen eens, welke software matige firewall draai je? Heb je alle updates voor Windows al gedownload?
Probeer anders dit kaartje ff in een andere pc. Heb je dat tenminste ook uitgesloten :)

Kan niets met de router buffer te maken hebben omdat AL z'n verbindingen wegvallen 8)
Ik heb een dergelijk probleem (eerder al gepost in [Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 4
dat mijn modem 2602HW (TISCALI) nogal eens reboot. DUs niet alleen ADSL verbinding die down en up komt.

Heb nu ook min of meer achterhaald wanneer dit gebeurt. Ik heb een tweetal machines die van het wifi gedeelte gebruik maken (PC & laptop) en wanneer ik data vanaf één van deze machines over wil zetten naar een PC die bedraad is geconnect klapt het hele modem eruit en reboot.

Andersom, van bedraadde machine naar wifi machine data overzetten gaat wel goed... RAAR OF RAAR????

Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden? Gebruik fw b3-2

edit: ook nog op andere manier getest: wanneer ik laptop via UTP connect lukt het wel om dezelfde data over te zetten naar andere PC. Net of data niet van wireless naar UTP kan worden gelinkt. (maar andersom weer wel)

Ik hoor het graag.

Geen commentaar

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Mr.Qips schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:01:
Dat is natuurlijk wel weer heel makkelijk, misschien is het onpraktisch om een kabel te leggen ivm looppaden of een router in een andere kamer.

Bij mij wil de router nog weleens 'half' vastlopen als ik via de wifi download; dan gaat de verbinding (alleen via wifi) aan, uit, aan, uit, aan, uit. Dan kan ik nog wel internetten, maar dat vindt de pc natuurlijk ook niet leuk, en dan loopt het netwerkgedeelte na een tijdje vast. Misschien heb jij ook zo'n soort probleem. Ik heb het ook niet als ik gewoon bedraad werk.

Ik heb een geheel andere router (Topcom), maar die was ook 'goedkoop', dus het zou daar aan kunnen liggen.
Ik heb al enkele jaren kabels door het huis lopen ;)
Toen er nog geen wireless was mee begonnen, en het bevalt me prima dus ik ga er nog wel een tijdje mee door.
Al heb ik wel een draadloos netwerk voor de verschillende MOBIELE apparaten zoals mijn laptop ;)
Mooie stripjes om de kabels of anders weggewerkt, en klaar is Anti-XP

[ Voor 7% gewijzigd door Romke op 29-09-2006 23:51 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1