Toon posts:

[VB.NET 2005] office app in een form openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil een office applicatie (word, excel enz) openen in een panel op het formulier.
Ik kan het wel d.m.v. een shellprocess openen maar dan wordt het in office geopend (extern) en niet in de applicatie. Ik weet dat je active-x controls kan aanmaken met een reference naar word en excel dan heb je een spreadsheet of document maar die zijn leeg, hoe kan je een document/spreadheet openen en die openen binnen het panel van het form ?
ik heb reeds op internet gezocht en wel dezelfde vragen gevonden meer geen juiste antwoorden en/of voorbeelden. Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen en/of een goede site weet waar wat info opstaat.
Dit is wat ik nu heb maar dan krijg ik een exception:
Visual Basic .NET:
1
2
3
        Dim aDoc As Excel._Workbook = ExcelApp.Workbooks.Open(path, ReadOnly:=True)
        Dim AxSpreadsheet1 As New AxOWC10.AxSpreadsheet
        AxSpreadsheet1.Sheets.Add(aDoc)

path = de locatie naar de spreadsheet.
Dit is de error die ik dan krijg en hij gaat naar de laatste regel toe:
Exception of type 'System.Windows.Forms.AxHost+InvalidActiveXStateException' was thrown.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee ???
Iiemand een goede link ???

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat niemand een goede tip voor mij heeft.
Op internet kan ik er ook zeer weinig over vinden, niks over hoe ik het wil.
Ik weet ook niet wat de juiste zoekterm ervoor is.
Is het wel duidelijk voor iedereen wat ik ongeveer wil in de applicatie ?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je bedoeld zoiets als ik een tijdje terug hier heb gepost?

En dan dus enkel voor het actieve werkblad/spreadsheet?

Verwijderd

Topicstarter
Grote prutser schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:22:
Je bedoeld zoiets als ik een tijdje terug hier heb gepost?

En dan dus enkel voor het actieve werkblad/spreadsheet?
Ja dat bedoel ik, office was alleen een voorbeeld, dat is de prioriteit maar het moet ook mogelijk zijn om .pdf documenten te openen. Docken is dus het woord wat ik zocht, maar dit voorbeeld is helemaal mooi.
thx :)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen hoe doe je dat met office en adobe ? die staan niet altijd op dezelfde locatie geinstalleerd ? moet je dan eerst een functie schrijven ofzo die zoekt op de gebruiker's pc waar de software geinstalleerd staat ? en is het zo dat je voor elke extensie een apart functie moet schrijven zeg maar.
kan je niet een functie schrijven die alles kan openen binnen je formulier ?
Pagina: 1