Toon posts:

van switch naar alle werkplekken of via hubs!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de serverruimte ligt vrij centraal maar we hebben op de bovenverdieping ook nog een stuk of 12 pc's te staan. voor de rest zijn er nog zo'n 25 pc's in het gebouw aanwezig in zo'n 2 a 3 ruimte's..
zou ik dan vanaf de switch bij de server alle kabels naar elke werkplek moeten brengen of in elke ruimte een hub plaatsen?
wat is het beste!? :?
de hubs hebben we al.. dus om de kosten hoeven we het niet te laten..
pleaz help! }:O

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je de hubs in cascade vanaf je switch schakelt, dan blijf je zitten met het "probleem" dat meerdere systemen over dezelfde 100 Mbps-verbinding hun zegje doen, terwijl als je ze direct aan de switch hangt, ze allemaal zoveel mogelijk de 100 Mbps voor zich alleen hebben. Of dit "probleem" ook voor jou een probleem is, kan alleen worden beoordeeld als je weet welk netwerk-verkeer plaatsvindt, dus vanaf waar naar waar, welk volume, en hoe belangrijk.

Voorbeeldje : 2 servers aan de switch, 2 workstations aan een hub. Als nu beide workstations grote bestanden gaan ophalen, ieder van een van de twee servers, haal je maar de halve snelheid die je zou kunnen halen met een "switch-only" oplossing.

Voorbeeldje : 3 workstations aan een hub, print-server aan de switch. Aangezien de printer VEEL trager is dan het netwerk, zie je geen verschil.

Optimale performance : geef de hubs aan je neefje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
okidoki!
bedankt hè!
zo had ik het nog niet eens bekeken..
maar het leek me makkelijker te beheren..
er is heel erg weinig data verkeer maar jou oplossing is toch beter denk ik!

:) thnx

Verwijderd

als er erg weinig verkeer is, dan kan je misschien het beste gewoon per ruimte een hub neerzetten en daarvandaan alles verbinden. Tenminste, als je geen patchkabels wilt leggen.

De netste oplossing is allemaal patchkabels leggen, en op basis van verbruik daarna in de kabelkast gaan verdelen wat waar gaat.

Het is te doen gebruikelijk iig de server aan een switch te hangen ivm bandbreedte naar dat ding, maar als het alleen user authenticatie is, dan is dat meestal ook niet belangrijk. Maakt het ook makkelijker om te tracen vanaf je admin pc, als alles hubs is.

CC