Ik heb gisteren een behoorlijke windows crash gehad, welke een herinstallatie nodig had.
Dit heb ik vandaag gedaan, maar nu zit ik dus met een 320 gigabyte hardeschijf die opgedeeld is in 3 partities.
Probleem is, dat ik mijn schijf destijds onbewust dynamisch heb ingesteld.
Na de herinstallatie kan Windows XP Pro, mijn hardeschijf niet meer lezen.
XP geeft de melding: Dynamic (Foreign)
Deze schijf van 320 Gigabyte staat vol met data met een geschiedenis van circa 5 jaar.
Dat beslaat ook alle belangrijke gegevens, welke ik onder geen beding kwijt wil raken.
Conclusie:
Ik zit nu met 320 GB aan data waar ik niet meer bij kan.
Originele schijfindeling is dus 3x ~100GB NTFS.
Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om deze data terug te halen, of nog beter, kan ik de schijf weer omzetten naar een standaard NTFS schijf met 3 partities (huidige indeling)
Dit heb ik vandaag gedaan, maar nu zit ik dus met een 320 gigabyte hardeschijf die opgedeeld is in 3 partities.
Probleem is, dat ik mijn schijf destijds onbewust dynamisch heb ingesteld.
Na de herinstallatie kan Windows XP Pro, mijn hardeschijf niet meer lezen.
XP geeft de melding: Dynamic (Foreign)
Deze schijf van 320 Gigabyte staat vol met data met een geschiedenis van circa 5 jaar.
Dat beslaat ook alle belangrijke gegevens, welke ik onder geen beding kwijt wil raken.
Conclusie:
Ik zit nu met 320 GB aan data waar ik niet meer bij kan.
Originele schijfindeling is dus 3x ~100GB NTFS.
Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om deze data terug te halen, of nog beter, kan ik de schijf weer omzetten naar een standaard NTFS schijf met 3 partities (huidige indeling)