[VOIP]Paar vragen

Pagina: 1
Acties:

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 18:32

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Hallo,
Mijn vader wil graag over stappen naar VOIP omdat het een leuke techniek lijkt.
Alleen we hebben dan een nieuwe router nodig, omdat onze huidige Speedtouch 510 niet overweg kan met een normale telefoon terwijl je pc uitstaat.
Ik heb de search al hier op het forum gebruikt maar daar kwam ik niet echt uit.
We zoeken dus een nieuwe router.
De eisen zijn:
- er moet wireless lan op zitten
- minimaal 4 rj-45 poorten
- je moet telefoons er op kunnen aansluiten.

Verder gebruiken we ook viopbuster.
Hoelang kan je hiermee bellen naar een vast nummer?

Met vriendelijke groet,
brantje

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
check alleen al de verschillende titels hier in I&H, en je ziet al een aantal, die voldoen vast wel aan je eisen.
verder kun je het antwoord over voipbuster op de site van voipbuster vinden, of ff zoeken in het topic hier op GoT

PSN: djmurcielago

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Je kunt in principe ook een all-in pakket nemen van een provider? Krijg je hem er gratis bij + abbonement.

Verwijderd

VOIP heeft bij veel providers nog last van kinderziekten, was laatst ook op RTL Nieuws.

Verwijderd

Kijk eens op www.avm.de De Fritz boksjes zijn zeer uitgebreidt en ik gebruik hem nu een jaar met heel veel plezier. Voldoet aan jouw specs

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Speedtouch 716 voldoet aan al je eisen, kan je zelfs 2 telefoons op aansluiten. XS4ALL geeft ze al een tijdje gratis weg en krijg je ook VOIP bij.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:40:
VOIP heeft bij veel providers nog last van kinderziekten, was laatst ook op RTL Nieuws.
Was een onderzoekje van de consumentenbond. Met alle respect, maar echt hoogstaand kan je het niet noemen. Ze lichtten een paar grote storingen (van wat ik gok KPN Internetplus bellen) eruit en een paar bejaarden vragen ze om hun mening over 'internet' bellen.

Zo kan ik het ook.

Vind je het gek dat er nog kinderziektes in zitten? Pas sinds een jaar ofzo begint het een echt product te worden, en meer en meer mensen maken er gebruik van. Vind het daarom ook niet vreemd dat het af en toe wat slecht kan werken.

XS4ALL pakt het handiger aan. Die plakken er de status 'beta' aan en zodoende kan niemand er rechten aan ontlenen en ze vragen er dan ook geen ABO geld voor

[ Voor 86% gewijzigd door Gunner op 09-09-2006 12:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:59
Let ook even op de term 'lifeline' - oftewel of je je bestaande vaste lijn in geval van nood nog kan gebruiken.

Ik heb toevallig gisteren de SMC7908VoWBRA gekocht (die overigens aan jouw eisen voldoet). Kan je zowel je ADSL uitgang van de splitter als de LINE uitgang van je splitter op aansluiten (die LINE uitgang gaan nu als het goed is naar al je vaste telefoons). Er zit 1 telefoonuitgang op de SMC-router waar je dus weer al je vaste telefoons op aansluit.

Indien correct ingesteld kan je bellen en gebeld worden via VoIP, bellen via je oude telefoonlijn in geval VoIP er uit ligt (of voor speciaal ingestelde nummers) en ook gebeld worden op je oude telefoonlijn.

Verwijderd

Een tip, niet de Speedtouch 716 kopen. Nummerweergave over KPN lijn werkt niet en de dialplan functie is al helemaal ruk. Als je een speedtouch neemt voor VOIP neem dan de Speedtoch 780. Overigens kwam uit een test van computer totaal een zyxel als beste eruit.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 18:32

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
We waren van plan een linksys te nemen maar we weten nog niet echt welke goed is.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Brantje schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:34:
We waren van plan een linksys te nemen maar we weten nog niet echt welke goed is.
Volgens mij heeft linksys niet van dit soort alles-in-1 kastjes. Dan zou je een wag354g en een SPA3000 ofzo moeten kopen, maar dan heb je dus 2 losse kastjes.
Pagina: 1