Toon posts:

Beste forumsoftware

Pagina: 1
Acties:
  • 1.753 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
voor mijn organisatie wil ik een forum opzetten om kennis te delen. De bedoeling is dat alle normale zaken van een forum kunnen (subforum,usermanagement etc). Ik wil graag een softwarepakket gebruiken om het forum snel in elkaar te zetten. Welke raden jullie aan? Er is budget voor, dus het mag wat kosten.

verder is de beveiliging is ook erg belangrijk. De bedoeling is dat we dit forum op het intranet zetten, waar moet ik op letten wbt compatibliteit??

Verwijderd

heb hier een versie van :) werkt goed

Forum software: vBulletin, versie 3.6.0 die moet je kopen
deze vind ik nu zelf goed beheersbaar

of phpbb v2 of v3 is gratis
voordeel hiervan is dat er heeel veel styles zijn zodat je em bijna in de huisstijl van je organisatie kan maken. en met een goeie portal kan het er heel mooi uit zien

En als het alleen intranet word is veiligheid toch gegrandeerd ?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 15:45 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07 21:52
waar got op werkt natuurlijk ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

React dus.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:49

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:41:
heb hier een versie van :) werkt goed

Forum software: vBulletin, versie 3.6.0 die moet je kopen
deze vind ik nu zelf goed beheersbaar

of phpbb v2 of v3 is gratis
voordeel hiervan is dat er heeel veel styles zijn zodat je em bijna in de huisstijl van je organisatie kan maken. en met een goeie portal kan het er heel mooi uit zien

En als het alleen intranet word is veiligheid toch gegrandeerd ?
Mwa, als het een brak pakket is waardoor een boze werknemer toegang tot de intranet server kan krijgen waar toevallig ook de salarisadministratie op draait ;)

Beveiliging in organistaties is echt niet alleen tegen ev0l hackers van buiten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 08-09-2006 17:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07 21:52
ok :P

maar dat moet je je forum niet zo grijs doen :P

[ Voor 20% gewijzigd door hello_moto op 08-09-2006 17:25 ]

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:03:
[...]

Mwa, als het een brak pakket is waardoor een boze werknemer toegang tot de intranet server kan krijgen waar toevallig ook de salarisadministratie op draait ;)

Beveiliging in organistaties is echt niet alleen tegen ev0l hackers van buiten :)
das waar maar ja dat hou je toch geen enkel software pakket is bestemd tegen misbruik van binnen uit.
Je legt met die pakketten toch het interne IP adres vast. Dus je weet dan precies wie wat wanneer heeft gedaan met welke pc. Dus de gebruiker met dat IP adres van die pc met dat user account is dan verantwoordelijk. Ook al meld deze dat hij er niet was en dat het een adere was. Dan had deze medewerker maar niet zo stom moeten zijn zijn paswoord bekend te maken aan zijn collega.

React ken ik niet maar als dat hier op got draait lijkt me het wel goed :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hello_moto schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:24:
maar dat moet je je forum niet zo grijs doen :P
offtopic:
Grijs? Bij mij is het gewoon blauw hoor!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 21:46

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

MyReact werkt ook best fijn. Dat is de gratis variant van de GoT-forumsoftware React (wat nogal duur is ). Het is een soort gestripte versie van React, maar het is nog steeds een heeel goed pakket, vind ik.

Enige beperking is maximaal 100 gebruikers online dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Basti504 op 08-09-2006 17:34 ]

...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 18:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de tips. Even de opdracht wat uitleggen. De bedoeling is dat ik een soort kennissysteem ga opzetten. Alle kennis zit in de hoofden van de werknemers, het is nooit goed gedocumenteerd. De bedoeling is dat dit nu wel gebeurd. Dit kan natuurlijk makkelijk in een (digitaal) handboek, maar het lijkt mij veel beter om dit te combineren met een forum, waarop je veel papieren ed kan digitaliseren, projecten kan toevoegen enz.

Wat raden jullie aan, behalve een forum?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:41
Goeie structuur voor file opslag en dat beheersbaar maken?

Zelf ben ik gebruiker van vBulletin. Uitgebreide mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Freezerator schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:54:
Goeie structuur voor file opslag en dat beheersbaar maken?

Zelf ben ik gebruiker van vBulletin. Uitgebreide mogelijkheden.
is dit te integreren in een intranetomgeving?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 00:07
PunBB. Lightweight en dus zeer snel, zeer gemakkelijke administratie, makkelijk uit te breiden en ook nog eens gratis. Ik gebruik het ook.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben begonnen met het implementeren van het forum in de site. Ik heb het idee dat dit direct online moet gebeuren, klopt dit? bv. met phpbb2. Kan ik het niet eerst local draaien? of is dat onmogelijk?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een forum kan prima lokaal draaien.

Neem hiervoor een simpel in te stellen webserver als XAMPP, hierin zit alles wat je nodig hebt.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:33:
Een forum kan prima lokaal draaien.

Neem hiervoor een simpel in te stellen webserver als XAMPP, hierin zit alles wat je nodig hebt.
super tnx. kan ik hierna als alles perfect werkt hem online laten draaien bij een nog nader te bepalen site?

• samo
  • Laatst online: 17:24

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:49:
tnx voor de tips. Even de opdracht wat uitleggen. De bedoeling is dat ik een soort kennissysteem ga opzetten. Alle kennis zit in de hoofden van de werknemers, het is nooit goed gedocumenteerd. De bedoeling is dat dit nu wel gebeurd. Dit kan natuurlijk makkelijk in een (digitaal) handboek, maar het lijkt mij veel beter om dit te combineren met een forum, waarop je veel papieren ed kan digitaliseren, projecten kan toevoegen enz.

Misschien is een Wiki systeem toepasselijker voor jouw toepassing? Iedere gebruiker die een pagina met kennis kan aanvullen, terwijl wijzigingen wel worden onthouden. Pagina's die gelinkt een aangepast kunnen worden.
Dan zou je kunnen kijken naar MediaWiki waar ook Wikipedia op draait....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:19:
[...]

super tnx. kan ik hierna als alles perfect werkt hem online laten draaien bij een nog nader te bepalen site?
Dit begint wel een beetje basic te worden. Dergelijke vragen moet je eenvoudig zelf kunnen beantwoorden; wij zijn er niet om jouw werkt te doen ;) Ga dus gerust zelf op zoek naar informatie in plaats van dat je hier je eenvoudige vragen neerdumpt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:49:
De bedoeling is dat ik een soort kennissysteem ga opzetten. Alle kennis zit in de hoofden van de werknemers, het is nooit goed gedocumenteerd. De bedoeling is dat dit nu wel gebeurd. Dit kan natuurlijk makkelijk in een (digitaal) handboek, maar het lijkt mij veel beter om dit te combineren met een forum, waarop je veel papieren ed kan digitaliseren, projecten kan toevoegen enz.

Ik denk dat je in dit stadium nog meer hebt aan procedures en werkmethoden. Als deze er zijn, kun je pas beginnen met een pakketselectie om tot software te komen die overweg kan met de procedures en werkmethoden.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:28:
[...]
das waar maar ja dat hou je toch geen enkel software pakket is bestemd tegen misbruik van binnen uit.
Je legt met die pakketten toch het interne IP adres vast. Dus je weet dan precies wie wat wanneer heeft gedaan met welke pc. Dus de gebruiker met dat IP adres van die pc met dat user account is dan verantwoordelijk.
Leuk dat je weet wie de verstoring veroorzaakt heeft, maar ondertussen ligt wel een gedeelte van je business plat. Je kunt beter goed beveiligde software gebruiken, waarmee gebruikers niets stuk kunnen maken. Da's ook wat Orion84 aangeeft.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Ik zou voor Community Server gaan.
Gratis oplossing om snel een eenvoudig kennis te delen. Je hebt naast een forum ook meteen mogelijkheid voor blogs, fotos etc.

kost wel ff een dagje om in te leren, maar daarna heb je der veel plezier van!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

phpBB en alle afgeleiden kan ik je absoluut afraden. Het is leuk voor kleine fora met maar een paar berichten en users maar zodra het forum groter word loop je tegen limitaties aan. Ook de support van phpBB vind ik redelijk slecht. Hierbij nog het feit dat phpbb2 erg veel "normale" features mist en phpbb3 nog beta is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zelf 2 jaar licentie gehad op VBB, vond ik persoonlijk toch 1 van de beste. phpBB2 blijf ik wat sceptisch over, vergeet je een keertje direct te updaten is je d-base al weer leeg 'gehackt'. Voordeel van VBB was (ook al is het wat prijzig) de perfecte support hiervoor.

Ben nu overgestapt op E107, wat meer CMS gericht met een 'redelijk' uitgewerkte forum.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Zoals eerder gezegd is een wiki ook een goed idee.
Maar zoek jij niet gewoon iets van een knowledgebase die mensen kunnen vullen?
Dat is gelijk een hele andere insteek namelijk en een behoorlijk groot verschil vergeleken met een forum..

Een knowledgebase is volgens mij precies wat je zoekt..
Daar zijn alleen ook weer vele verschillende pakketten voor :)

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:13:
Zoals eerder gezegd is een wiki ook een goed idee.
Maar zoek jij niet gewoon iets van een knowledgebase die mensen kunnen vullen?
Dat is gelijk een hele andere insteek namelijk en een behoorlijk groot verschil vergeleken met een forum..

Een knowledgebase is volgens mij precies wat je zoekt..
Daar zijn alleen ook weer vele verschillende pakketten voor :)
kan je iets specifieker zijn? ik ben nu phpbb aan het uitproberen. als dit lukt denk ik dat vbulletin interessant is. het belangrijkste is dat de database ed goed beschermd zijn. veiligheid is erg belangrijk. is vbulletin dan aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:12:
phpBB en alle afgeleiden kan ik je absoluut afraden. Het is leuk voor kleine fora met maar een paar berichten en users maar zodra het forum groter word loop je tegen limitaties aan. Ook de support van phpBB vind ik redelijk slecht. Hierbij nog het feit dat phpbb2 erg veel "normale" features mist en phpbb3 nog beta is.
het is niet de bedoeling dat er meer dan 50 gebruikers op zitten. in principe is het voor ongeveer 30 a 40 man nodig, welke het forum niet zeer actief zullen gebruiken

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_base
http://www.powerknow.com/com/onlinedemo.htm
http://www.problemtracker.com/sgt/support.html
ik ben nu phpbb aan het uitproberen. als dit lukt denk ik dat vbulletin interessant is. het belangrijkste is dat de database ed goed beschermd zijn. veiligheid is erg belangrijk. is vbulletin dan aan te raden?
Mja maar het is een forum. Dat is natuurlijk ook een oplossing hoor maar je 'vraagt' eigenlijk om een knowledgebase. Een forum is natuurlijk ook een oplossing, maar is niet gebouwd voor wat jij wilt doen :)

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet voldoet aan wat jij wilt. Het zal alleen wat extra features hebben.
Pagina: 1