Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:49:
De bedoeling is dat ik een soort kennissysteem ga opzetten. Alle kennis zit in de hoofden van de werknemers, het is nooit goed gedocumenteerd. De bedoeling is dat dit nu wel gebeurd. Dit kan natuurlijk makkelijk in een (digitaal) handboek, maar het lijkt mij veel beter om dit te combineren met een forum, waarop je veel papieren ed kan digitaliseren, projecten kan toevoegen enz.
Wat raden jullie aan, behalve een forum?
Ik denk dat je in dit stadium nog meer hebt aan procedures en werkmethoden. Als deze er zijn, kun je pas beginnen met een pakketselectie om tot software te komen die overweg kan met de procedures en werkmethoden.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:28:
[...]
das waar maar ja dat hou je toch geen enkel software pakket is bestemd tegen misbruik van binnen uit.
Je legt met die pakketten toch het interne IP adres vast. Dus je weet dan precies wie wat wanneer heeft gedaan met welke pc. Dus de gebruiker met dat IP adres van die pc met dat user account is dan verantwoordelijk.
Leuk dat je weet wie de verstoring veroorzaakt heeft, maar ondertussen ligt wel een gedeelte van je business plat. Je kunt beter goed beveiligde software gebruiken, waarmee gebruikers niets stuk
kunnen maken. Da's ook wat Orion84 aangeeft.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B