os x/safari en microsoft certificate services

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
'Middag,

Bij mij op school ondersteunen ze alleen maar windows. Nu heb ik de mogelijkheid om vanmiddag zelf proberen het wireless 802.11x certificate te installeren. Dit doe je via een webpage, waarschijnlijk op IIS en werkt perfect op een windows laptop met IE.

Nu doe ik ditzelfde onder OS X/Safari en krijg ik de volgende melding zodra mijn certificate geissued is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Certificate Request Denied

Your certificate request was denied.

Your Request Id is 592. The disposition message is "Error Constructing or Publishing Certificate Resubmitted by HSZUYD\W_Grantcertif".

Contact your administrator for further information.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt of ervaring mee ?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je, eventueel via iemand die het certificaat al heeft geinstalleerd, aan het certificaat kan komen, dan kun je het aan Sleutelhangertoegang toevoegen en op die manier verbinden met 802.1X

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Attilla
Daedalus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:08:
Als je, eventueel via iemand die het certificaat al heeft geinstalleerd, aan het certificaat kan komen, dan kun je het aan Sleutelhangertoegang toevoegen en op die manier verbinden met 802.1X
Het certificaat is niet te exporteren zover ik weet, ik zou niet eens weten waar ik dat moet vinden in windows. Ik heb hem namelijk wel geinstalleerd in mijn windows install in parallels.

[ Voor 15% gewijzigd door Attilla op 08-09-2006 15:30 ]

Verwijderd

Of kijk even op http://www.macstudent.nl/...sk=section&id=6&Itemid=26 of je school daar tussen staat.
Staan een aantal instellingen voor scholen vermeld wat mij iig geholpen heeft.

• Attilla
Nou, ik ben even achter de terminal gekropen waarmee ze certificaten issuen en daar heb ik mijn certificaat geexporteerd. Dus ik heb mijn certificaat wel, maar ik weet nog niet precies hoe ik hem moet gebruiken. Maar ik zal eens kijken op macstudent daarvoor.

Iniedergeval is die webpagina gewoon IE only, want hij gebruikt iets met active X. Dus dat gaat gewoon echt niet werken.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[Airwolf] schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:03:
want hij gebruikt iets met active X.
Dat ActiveX-ding doet niets anders dan automatisch een cert importeren. Met de hand kan ook, alleen: da's moeilijk, dus MS levert je een helpertje mee.

http://itinfo.mit.edu/article.php?id=6667 is grofweg het idee.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Attilla
Burne schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:08:
[...]

Dat ActiveX-ding doet niets anders dan automatisch een cert importeren. Met de hand kan ook, alleen: da's moeilijk, dus MS levert je een helpertje mee.

http://itinfo.mit.edu/article.php?id=6667 is grofweg het idee.
Ehm, ik snap niet helemaal wat je linkje met je opmerking te maken heeft. Ik snap dat dat activex ding alleen even dat certificaat ding importeert. Installeren is ook niet moeilijk. Maar ik heb nu geluk dat ik even achter die console kon kruipen en het certificaat heb kunnen exporteren, maar normaal is die webpagina dus de enige manier om dat certificaat te pakken te krijgen.

Ik moet nu alleen even alle settings proberen om het werkend te krijgen onder OS X.
Pagina: 1