Toon posts:

[Novell/ Zen ] Applicatie logs uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er hier op het netwerk (Novell) erg veel applicaties staan, willen we gaan monitoren welke applicaties er wel en niet gebruikt worden. (zodat niet gebruikte apps verwijderd kunnen worden)

Dit hebben we als volgt gedaan:

Via zenworks kan je een log bestand ( .csv) aanmaken waar elke keer dat er een applicatie vanuit de NAL gestart wordt een regel toegevoegd word, hierin staat er een datum/gebruikersnaam/applicatienaam etc

Allemaal leuk en aardig, maar nu bevat het bestand na 1 maand al meer dan 65 000 record/regels

Waardoor het bestand niet meer in Excel te openen is.

Heeft er hier nog iemand een idee waarmee ik deze cvs log zou kunnen analyseren?
CSV importeren in een SQL database oid? Wat zijn de eventuele beperkingen hiervan?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

Reinier

\o/

Periodiek inlezen d.m.v. een DTS-package en in een tabelletje stoppen? En het logbestand af en toe leeggooien :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. iets meer info misschien?
DTS zegt me niks.. wat voor database kan omgaan met 65000+ records?
Heb ook even zitten kijken om het via phpmyadmin in een mysql db te zetten maar dan mogen de import bestandjes maar 2 mb zijn..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 15:46 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > CSA

Het gaat specifiek over je logbestand, dus dat heeft weinig met NT te maken.
Wat ik zou doen als ik jou was : huidige logfile lekker wegmikken en een nieuw scriptje maken die het meteen naar een MySQL DB wegschrijft.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je zou ook License Metering van ZENworks kunnen gebruiken :)