Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardnekkig spyware opent websites

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb dus veel spyware op mijn computer. Wellicht geen virussen, want Norton Antivirus vind niets.

Toen heb ik eerst gescand met Trend Micro housecall, die vond wel spyware en heeft ook verwijderd wat hij kon
Daarna heb ik Hitmanpro geprobeerd, die vond enorm veel maar na een tijdje lliep dat programma vast.
HitmanPro maar het resultaat was hetzelfde.

Lavasoft Ad-aware en Spybot Search en Destroy toen gebruikt en later ook Spy doctor en Hijackthis...alle programma's vonden spyware en alle spyware is ook verwijdered, echter, het probleem doet zich nogsteeds voor.

Het probleem is dat de spyware voortdurend websites in zowel Mozilla Firefox als Internet Explorer opent. Tijdens het typen van dit bericht moet ik ze ook voortdurend wegklikken, erg irritant.
Vaak zijn het websites als:

http://www.realrealities.com/t73111075.html
http://www.winantivirus.com/
http://www.newsalone.com/t73111075.html
http://www.cheappress.com/t73111075.html

Deze websites komen dus voor een andere applicatie, dus de andere applicatie worden dan even naar de achtergrond verplaatst (geminimaliseerd zoals dat in Windows heet).
Daardoor wordt het wel erg lastig om nog normaal een applicatie te kunnen runnen.

Mijn besturingssysteem is Windows XP Professional SP 1

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Adaware en Spybot, goeie keuzes. Probeer ook nog ff Ewido, ook een zeer goede scanner.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
Probeer de virussen/spyware in veilige modus te verwijderen. Dit doe je door tijdens het opstarten (nof voor het XPlogo in beeld kom) op F8 te drukken. Kies dan voor opstarten in veilige modus zonder netwerkmogelijkheid.
Een ander punt is dat je SP2 mist, deze is tegenwoordig vrij essentieel.

P4°2.0blablablablabla

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 21:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Windows Defender doet ook prima werk. En idd in veilige modus opstartren is ook nuttig. Wat je ook nog kan doen is (met schijfopruiming) je temp. ineternet files wissen, alsmede andere tijdelijke bestanden. En verwijder alle herstelpunten behalve de laaste. Ik kom nog wel eens trojans tegen in die mappen.
En installeer idd service pack 2! Hier worden ook weer de nodige gaatjes geplakt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Eventueel kun je via Start, Uitvoeren, MSCONFIG bij het tabblad opstarten alles uitschakelen.
Daarna de computer rebooten, en dan HitmanPro etc. draaien.
Zodra die klaar is via MSCONFIG weer de programma's die je wilt laten starten (Antivirus, MSN etc) weer aanvinken, en nog een keer rebooten. De kans dat Hitman dan vastloopt (meestal loopt het niet vast, maar blijft in pauzestand "hangen" omdat het programma de focus kwijt is) wordt een stuk kleiner, en hij heeft dan ook minder problemen met dingen verwijderen.

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Ik had het programma Ewido nog niet gebruikt, dus dat heb ik net even gedaan.
Er werden 39 geïnfecteerde bestanden gevonden met spyware die ik nog niet eerder was tegengekomen.
Alleen, toen de scan klaar was en ik de spyware wilde verwijderen, gebeurde precies hetzelfde als met Hitmanpro gebeurde. Het programma liep vast en ik kreeg een fout van Windows waarin stond dat er in Ewido een fout was opgetreden en dat het programma direct moest worden afgesloten, etc...

En dat is dus het eigenlijke probleem. Ik weet dat er spyware is, ik kan het ook vrij makkelijk vinden met verschillende scanners, alleen het verwijderen ervan blijkt steeds niet te lukken.

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Probeer eens met Vundofix.
Als dat niet lukt heb je een nieuwe variant en moet je een HijackThis logje posten maar eerst HijackThis.exe zelf hernoemen naar iets anders omdat HijackThis.exe getarget word.
Pagina: 1