Toon posts:

Display calibratie wil niet goed lukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een LG L204WT breedbeeldscherm aan mijn Mac Mini hangen. Het lukt me eigenlijk niet om het scherm te kalibreren met de Apple Display Calibration tool.

Om te beginnen zet ik het contrast op de hoogste stand zoals aangegeven. Maar de helderheid krijg ik eigenlijk niet ver genoeg teruggeschroefd. Volgens de instructie moet de helderheid omlaag als het ovale vlak lichter is als het rechter gedeelte van het vierkantje waar de ovaal in zit.

Dus maar gekalibreerd met de helderheid dicht. Lijkt me niet echt de bedoeling...
Nu is het resultaat wel aardig, maar ik zit nog steeds met een volledig open contrast en vollig dicht staande helderheid.

Is het nu de bedoeling dat ik dat zo laat of kan ik na de kalibratie weer aan de slag gaan met contrast en helderheid zonder alles in de war te sturen?

Een ander iets is dat wanneer ik een 'Get a Mac' filmpje draai vanaf de apple.com homepage, de achtergrond van dit filmpje rose gekleurd is (dus scherm niet goed gekalibreerd). Op mijn iMac heb ik dat probleem niet alhoewel de kleuren van foto's en zo er hetzelfde uitzien.

Ik heb ook een Pantone Huey geprobeerd maar die kwam steevast uit op volledig rose zweem..

Heeft iemand misschien een andere werkwijze?

Groet,
Armand

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Als ik het zo hoor heeft je monitor gewoon een erg slechte kleurweergave. Dan kan je natuurlijk kalibreren wat je wilt, maar wat wit hoort te zijn mag niet roze zijn. Probeer anders nog eens te kalibreren met supercal, mocht dat ook niet lukken dan ben ik bang dat het echt aan het scherm ligt.

Op de dite van LG kan je ook geen kleurenprofiel downloaden, zat dat niet toevallig op cd bij de monitor?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Je kan hem misschien aan een (brr ;) ) PC (brr ;) ) hangen, en kijken of je hem daar kan callibreren.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:35:
Je kan hem misschien aan een (brr ;) ) PC (brr ;) ) hangen, en kijken of je hem daar kan callibreren.
Dat heeft alleen zin als het inputsignaal ook precies hetzelfde is en dat is in veel gevallen dus niet zo.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kies het standaard kleurenprofiel en klik op Calibrate, zet dan voor de grap Expert mode eens uit? En stel je White Point op Native in, Gamma op 2.2

Handmatig kloten met die sliders gaat 9 van de 10 keer niet echt goed namelijk..

Verwijderd

De L204WT is een beetje te rood, dit heb ik met mijn videokaartdriver (pc) aangepast.
Dit zou ook mogelijk moeten zijn via het menu van het scherm .

Het roodachtig zijn is door meerdere opgemerkt en is dus niet het resultaat van verkeerd calibreren.
Pagina: 1