Toon posts:

is het het waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het het waard om een systeem met;

een Asus mobo en een Pentium III 1000Mhz 512mb SDRAM

te upgraden naar;

Asus A8N-SLI SE met AMD Athlon 64 X2 3800+ 1024MB DDR2 ?

Of is het raadzamer om iets anders te nemen?
Ik zit namelijk het internet en allerlei winkels af te struinen, maar ik weet niet precies wat ik moet nemen omdat er simpelweg teveel aanbod is.
Ik gebruik mijn PC voor schoolwerk, internet en af en toe een spelletje, maar in de toekomst wil ik misschien mijn PC voor doeleinden gebruiken waarvoor hij een stuk sneller moet zijn.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nee dan ook een nieuwe voeding en een nieuwe hardeschijf die tegenwoordig weer wat sneller zijn dus simpel gezegt koop een helenieuwe pc.

maar wat je nu wil kopen is al goed

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 08-09-2006 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een nieuwe voeding heb ik al, en een SATA schijf heb ik ook al liggen..
Maar ik heb zo''n leuke transparante kast en wanneer ik een nieuwe kast koop, heb ik een kast over.. :) Ik heb echt alleen mobo, CPU en geheugen nieuw nodig, omdat ik al het andere al in huis heb

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 14:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Zie ik iets over het hoofd of heb je geen grafische kaart. Het oude Moederbord is waarschijnlijk AGP en de A8N-SLI is PCI-E dus dan heb je ook een nieuwe graka nodig

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dan zou ik het doen.

Verwijderd

-te laat

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
als graka wil ik denk ik een 6600GT of 7600GT kopen, maar ik heb nu nog een PCI-graka (niet lachen! :) ) liggen die gebruik tot ik heb gespaard voor die PCI-e kaart.. :)

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Voeding specs? Geen qtec/sweex/trust of "zat bij mijn vette kast van 40 euro" ding mag ik hopen?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Waarom ga je niet voor een mobo met bijv. een Geforce 6150 chipset? Zit een heel redelijke on-board VGA op en daar kun je dan later altijd nog een andere kaart in prikken. Kijk bijv. 's naar de Asus M2NPV-VM.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 14:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:45:
Asus A8N-SLI SE met AMD Athlon 64 X2 3800+ 1024MB DDR2 ?
Let wel op dat de A8N-SLI s939 is en dus geen ddr2 ondersteund. Als je voor AMD gaat kan je het beste voor socket AM2 gaan. bijvoorbeeld het bord dat door Joker wordt voorgedragen.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
grolschbeugel schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:27:
[...]

Let wel op dat de A8N-SLI s939 is en dus geen ddr2 ondersteund. Als je voor AMD gaat kan je het beste voor socket AM2 gaan. bijvoorbeeld het bord dat door Joker wordt voorgedragen.
Goed gezien! d:)b

Maar TS kan beter voor AM2 gaan, toch weer wat nieuwer. Of misshien een core 2 duo systeem.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Je koopt dus een compleet nieuwe pc, alleen geen nieuwe kast :). Of het dat waard is moet je dan zelf uitzoeken, maar als je niet al te zware spellen speelt zie ik eigenlijk geen reden om een p3 1000 mhz up te graden eigenlijk. Zelfs photoshop oid draait er prima op, als je maar genoeg RAM hebt, met 512 kan je nog wel even vooruit (tenzij je echt zware projecten draait ofzo). Dual core lijkt me voor jou onzin - al is het wel leuk natuurlijk. Ik zou het alleen doen als je geld teveel hebt. Upgraden kan ook nog als je ziet dat het huidige systeem niet goed genoeg is.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

kijk voor upgraden eens naar Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 Verder alle reacties in dit topic. Bij gebrek aan een goede topicstart gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.