Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Velg voor tubeless band anders dan niet-tubeless?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Onder mijn Peugeot 404 uit 1964 liggen nog banden met binnenband. Nu had ik eergisteren een ouderwetse klapband (gelukkig niet spectaculair), dus de aloude vraag komt weer op: kun je er niet gewoon tubeless banden onder leggen?
In zoverre, de originele banden die er onder liggen (Michelin XZX) worden tegenwoordig als tubeless verkocht.
Of moet je dan ook een andere velg gebruiken?

Signatures zijn voor boomers.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet wel dat op de velg van m'n moeders motor redelijk groot "TUBELESS" staat, dus ja, ik denk dat er verschil in zit :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me wel... De velg voor een tubeless band moet natuurlijk veel beter "luchtdicht" zijn...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volgens mij is de velg 't zelfde, zie bijv. originele velgen die worden verbreed om modernere bredere banden eromheen te kunnen plaatsen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

als de velg nog in goede staat is (dwz geen roest!) dan kan een tubeless band geen kwaad.
ook een tubeless band MET binnenband kan natuurlijk

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Dat laatste klopt, dat staat ook zo in de Michelin folder en de XZX banden die ik nu gemonteerd heb hebben ook allemaal een binnenband.
Ik zal de garage eens vragen om te testen zonder binnenband.

Signatures zijn voor boomers.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

het enige probeleem wat je kunt krijgen is dat je binnenband lek raakt, maar de lucht niet uit je band/velg loopt omdat deze ook goed afsluiten. in het ergste geval kan dan de binnenband opgehoopt gaan zitten in je velg/band zodat je een enorm onballans in de band krijgt.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een tubeless velg heeft voor zover ik weet een speciale rand waar de band in kan vallen. Veel niet tubeless velgen hebben dat niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1