Toon posts:

Percentages van snelheden Ned. surfers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op Google en op Got een tijdje aan het zoeken geweest naar het volgende (kan het dus niet vinden):

Percentages van alle Nederlandse internetgebruikers per vebindingstype of verbindingssnelheid.

Ik wil dus voor elk verbindingstype of verbindingssnelheid weten welk deel van de Nederlandse surfers in elke categorie valt. Dit lijkt me zeer bruikbaar bij het bepalen van de aanvaardbare grootte (in mb's gezien) van bepaalde onderdelen van websites.

Iemand die me een link kan geven naar iets wat in de richting komt?

Ik zoek wel vaker naar statistieken over internetgebruikers. Ik kan vaak wel wat vinden (bijv. browser-gebruik is makkelijk te vinden) maar regelmatig ook niet of slechts informatie die jaren oud is. Je zou toch zeggen dat er sites moeten zijn die een grote selectie van allerlei van dit soort statistieken hebben danwel links ernaar hebben, maar ik kan nog niet echt een geweldige site vinden op dit punt.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22
Speedtest?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13
Meer iets voor I&H. Move SG => IH.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:26
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:06:
Iemand die me een link kan geven naar iets wat in de richting komt?
http://www.cbs.nl/nl-NL/m...tuatie/nieuws/default.htm
Je zou toch zeggen dat er sites moeten zijn die een grote selectie van allerlei van dit soort statistieken hebben danwel links ernaar hebben, maar ik kan nog niet echt een geweldige site vinden op dit punt.
Wordt aan gewerkt ;-)

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Op deze site staat wel enorm veel info over de intenet verbindingen wereldwijd, maar ik heb nog niet kunnen vinden per verbindingtype.
Staan wel veel grafieken over snelheid ook per land.
Dus kijk maar even of je er wat aan hebt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je de site al kend.

http://www.numion.com/YourSpeed3/

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik weet niet of het voor een website van je is, maar eigenlijk zou je ook moeten kijken naar de soort mensen die je wilt bereiken.

Tweakers hebben over het algemeen wel een snellere verbinding dan Anita de buurvrouw die net haar eerste computer heeft.

Maar verder zal ik je niet kunnen helpen, als je hier op GoT een poll maakt over verbindingssnelheden kom je een stuk hoger uit dan de 'gemiddelde' snelheid van de Nederlander.
Je zou providers kunnen vragen naar een overzichtje met percentages welke mensen welk abbo hebben, en die combineren.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:33

slaay

Natuurbeleven.com

Kijk maar eens bij KPN in de kwartaal verslagen, staat altijd netjes per soort abonnement, hoeveel mensen dit hebben.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens, zitten zeker bruikbare links tussen! Nooit gedacht dat gemiddeld toch nog één op de vier internetgebruikers met een niet-breedbandverbinding werkt...
Pagina: 1