Toon posts:

[wireless] Draadloze router aansluiten op normale router?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi GoTters,

Ik heb sinds kort een draadloze router, maar vanwege de ruimte haalt ihj het niet helemaal tot op zolder.

Nu zit ik eraan te denken om er een gewone router tussen te zetten, kan dit?

Dan moet het dus zo zijn dat de draadloze router aangesloten staat op de normale router, niet de router op de draadloze router.

Dan ziet het er ongeveer zo uit:

modem----router--- Draadloze router

en aan die router dan ook een kabel die naar de pc boven loopt.

is dit mogelyk?
Ik heb een sitecom mimo-xr draadloze router.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 12:52 ]

Verwijderd

nee. je kan een router óf een computer direct aan je modem hangen.

een router en een draadloze router tegelijk in een netwerk is in principe overigens wel mogelijk, maar je krijgt er wel een ingewikkeld netwerk door. schakel dan van één van de 2 de router functionaliteit uit, zodat je een switch/access point overhoudt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 12:15 ]

Verwijderd

waarom doe je het niet zo Modem--> Draadloze router op bv 1e verdieping --> switch
het is iid ingewikkelder om 2 routers te plaatsen

Verwijderd

Topicstarter
op 1e verdieping kan sowieso niet, dan haalt hij het tuinhuisje niet. Ik kan toch gewoon mijn draadloze router op een router aansluiten die op een modem staat aangesloten?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 21:05

DaRoot

Some say...

Is prima mogelijk, je zit alleen dan met evt. portmaps die je dubbel moet doen.. Wat voor modem is het eigenlijk?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb er 2, een d-link en een eminent, maar het lukt me met allebei niet, kan iemand ff helpen met instellingen enzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:13:
nee. je kan een router óf een computer direct aan je modem hangen.

een router en een draadloze router tegelijk in een netwerk is in principe overigens wel mogelijk, maar je krijgt er wel een ingewikkeld netwerk door. schakel dan van één van de 2 de router functionaliteit uit, zodat je een switch/access point overhoudt.
Sorry myn schema klopte niet, de pc boven kan niet aan de modem, dat weet ik ;) maar zo stond het er wel. Niet goed op zitten letten

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:52:
Heb er 2, een d-link en een eminent, maar het lukt me met allebei niet, kan iemand ff helpen met instellingen enzo?
Waar heb je er 2 van? Routers? Modems? Acces points?
Zet anders ff lijstje neer van alle apparatuur, dus de modems, de routers en de accesspoints. Zet er dan ook even bij waar de modem moet komen te staan, de evt. router, en het wireless station.

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:54:
[...]

Waar heb je er 2 van? Routers? Modems? Acces points?
Zet anders ff lijstje neer van alle apparatuur, dus de modems, de routers en de accesspoints. Zet er dan ook even bij waar de modem moet komen te staan, de evt. router, en het wireless station.
Modem weet ik zo niet welke dat is, ik heb 2 normale routers, een d-link en een eminent ( maar gebruikte altijd de d-link) en ik heb een draadloze router, de sitecom mimo-xr.

Ik heb de modem in de meterkast hangen, de draadloze router staat nu rechtstreeks aangesloten op de modem, maar ik wil daar dus nog een normale router tussen. Want anders moet ik vanaf de draadloze router naar boven gaan werken en dat kan gewoon niet.

d-link di-604 zie ik net. (de normale router)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Heb je kabelinternet of adsl?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je kan je draadloze router als "switch/AP" gebruiken. Hiervoor dien je de kabel die vanuit je router komt in 1 van de 4 LAN poorten te steken (dus niet in de WAN poort) en vervolgens DHCP op de draadloze router uit te schakelen. Doordat het verkeer niet door de WAN poort gaat vind er ook geen routering plaats.

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12 12:18
Beetje domme vraag mischien maar heb je geen Netwerk aansluitingen op je draadloze router zitten?
Meestal zitten er daar ok wel een stuk of 4/5 aansluitingen voor een gewone kabel in,
want dan zou je die extra router die je hebt gewoon als switch kunnen aansluiten(mits het zown small home/office ding is) aan de draadloze router

of gewoon meteen de kabel van boven in de draadloze router, maar dan heb je boven maar 1 aansluiting, weet niet hoeveel je er nodig hebt.

ff voor duidelijk heid:

Modem---Draadloze router---(naar zolder)---extra router als switch.

of

Modem---Draadlozerouter---extra router als switch-----(naar zolder)

[ Voor 15% gewijzigd door LANnerd op 08-09-2006 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:13:
Je kan je draadloze router als "switch/AP" gebruiken. Hiervoor dien je de kabel die vanuit je router komt in 1 van de 4 LAN poorten te steken (dus niet in de WAN poort) en vervolgens DHCP op de draadloze router uit te schakelen. Doordat het verkeer niet door de WAN poort gaat vind er ook geen routering plaats.
kijk hier heb ik wat aan :) , ik duwde hem telkens in de wan :) ga het zo proberen en laat wel ff weten of hij t doet

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Als je ADSL hebt, is de kans zeer groot dat daar ook een router in je modem zit.. Dan zou je vier routers achter elkaar hebben... beetje erg onzinnig denk ik..

• LANnerd
ik begrijp dus dat je netwerk aansluitingen op je draadloze router heb zitten. dus dan zou je daar toch gewoon meteen die kabel naar zolder in kunnen stoppen? wat is dan het probleem :S

Verwijderd

Topicstarter
little geek schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:16:
Beetje domme vraag mischien maar heb je geen Netwerk aansluitingen op je draadloze router zitten?
Meestal zitten er daar ok wel een stuk of 4/5 aansluitingen voor een gewone kabel in,
want dan zou je die extra router die je hebt gewoon als switch kunnen aansluiten(mits het zown small home/office ding is) aan de draadloze router

of gewoon meteen de kabel van boven in de draadloze router, maar dan heb je boven maar 1 aansluiting, weet niet hoeveel je er nodig hebt.

ff voor duidelijk heid:

Modem---Draadloze router---(naar zolder)---extra router als switch.

of

Modem---Draadlozerouter---extra router als switch-----(naar zolder)
Tuurlijk heb ik die wel, maar dan moet ik overal weer draden wegwerken en nieuwe openingen maken, vandaar dat ik die niet gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
little geek schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:20:
ik begrijp dus dat je netwerk aansluitingen op je draadloze router heb zitten. dus dan zou je daar toch gewoon meteen die kabel naar zolder in kunnen stoppen? wat is dan het probleem :S
Lees mijn vorige post ff, dat gaat niet vanwege de grote ruimte waar ik dan weer draden door moet gaan trekken, dat staat in eerdere posts van mij ook ;).

• LANnerd
maar als je toch met een kabel naar boven moet omdat de draadloos niet zover komt dan moet je toch zowiezow gaten e.d. maken ofn iet? :S

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor heb ik dus de router ;) , alles is al naar boven gewerkt vanaf de meterkast, en daar staat de router nu ( ja het is gelukt :) )

Ik heb hier al een netwerkje gehad met gewone router maar nu ik een laptop heb wil ik ook achter in het tuinhuisje kunnen zitten en dat is ruim 25 meter vanaf het einde van het huis, daarom staat de draadloze router zo dichtbij mogelijk en kan ik de router gebruiken voor de pc boven.

• LANnerd
ok, ff overnieuw, je hebt dus een draadloos routertje aan je modem en wil daar een extra router tussen hebben omdat je het vanwege de afstand niet red tot op zolder.

maar je kunt ook geen kabel trekken naar zolder.

hoe wil je dan wel een verbinding krijgen :s
want je kunt ook de draad loze router niet verplaatsen omdat ie dan nietm eer tot het tuin huisje komt :s

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Als ik het goed begrepen heb, heeft de TS een ADSL modem in de meterkast. Vandaaruit loopt 1 UTP kabel naar de eerste verdieping, alwaar een router staat voor 1 of meerdere pc's. Vanaf die router wil hij een UTP kabel naar zolder trekken, alwaar dan de wireless router komt te staan. De TS heeft niet de mogelijkheid kennelijk om nog een kabel tussen de verdiepingen te trekken.

Ik kan uit het verhaal trouwens ook opmaken dat de de router op de 1e verdieping staat, en de vaste PC op zolder via een kabel. De wireless router zou dan ook op zolder moeten komen? In dat geval, pc loskoppelen, die kabel aan de WAN poort van je wireless router, PC met los kabeltje weer aan die wireless router.

Verwijderd

Topicstarter
little geek schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:30:
ok, ff overnieuw, je hebt dus een draadloos routertje aan je modem en wil daar een extra router tussen hebben omdat je het vanwege de afstand niet red tot op zolder.

maar je kunt ook geen kabel trekken naar zolder.

hoe wil je dan wel een verbinding krijgen :s
want je kunt ook de draad loze router niet verplaatsen omdat ie dan nietm eer tot het tuin huisje komt :s
Lees ff ja oke ;) , de draadloze router zat rechtstreeks aan het modem, nu zit de normale router aan de modem en op de normale router heb ik het wireless routertje aangesloten. Vanaf de meterkast zaten al kabels naar boven, en mijn draadloze router kon niet in de meterkast, dus nu lopen de kabels weer naar boven via mijn normale router in de meterkast en de draadloze router is via een draad verbonden aan de normale router.

Nu heb ik opeens dat ik wel verbinding heb staat er maar dan kan ik niet internetten en msn'en?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:49:
[...]

Lees ff ja oke ;) , de draadloze router zat rechtstreeks aan het modem, nu zit de normale router aan de modem en op de normale router heb ik het wireless routertje aangesloten. Vanaf de meterkast zaten al kabels naar boven, en mijn draadloze router kon niet in de meterkast, dus nu lopen de kabels weer naar boven via mijn normale router in de meterkast en de draadloze router is via een draad verbonden aan de normale router.

Nu heb ik opeens dat ik wel verbinding heb staat er maar dan kan ik niet internetten en msn'en?
Sorry, maar heel veel mensen in dit topic hebben ontzettend veel moeite om uit te vogelen hoe je de handel opgesteld hebt. Maar goed, dat is op dit moment niet meer zo van belang, aangezien je alle kabels hebt aangesloten.

Als de pc's die op de normale router zitten aangesloten, prima kunnen internetten, zit het probleempje dus nog in de wireless router. Wat heb je daarmee gedaan? Wat de meeste mensen hier aanbevelen, is inloggen in die wireless router, en de DHCP functie uitschakelen. Vervolgens zou ik die wireless router een vast IP-adres geven dat ook in de reeks van ip-adressen ligt, die de normale router uitdeelt. Dan moet je de kabel die van de normale router komt, op 1 van de 4 poorten van de switch van die wireless router aansluiten, en niet op de WAN-poort. Als je dit goed hebt gedaan, moet je kunnen internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan nu dus goed internetten, ik weet niet of ik DHCP heb uitgeschakeld? Kon het nergens vinden. Maar ik zit nu op de laptop en kan dus zo internetten :)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:58:
Ja ik kan nu dus goed internetten, ik weet niet of ik DHCP heb uitgeschakeld? Kon het nergens vinden. Maar ik zit nu op de laptop en kan dus zo internetten :)
Tja, kun je vinden in de setup van je wireless router. Als je DHCP aan hebt laten staan in die wireless router, dan kan het zijn dat de laptop de ene keer zijn IP krijgt van de gewone router, en de andere keer van de wireless router. Dit geldt dan ook voor de vaste pc's...

Dit kan dan tot gevolg hebben dat je de ene keer wel, en de andere keer niet kunt internetten.

[ Voor 8% gewijzigd door DaRoot op 08-09-2006 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn ip handmatig ingevoerd en ik heb nergens meer last van :) bedankt allemaal
Pagina: 1