Toon posts:

Gezocht: Tekenprogramma dat lijkt op tekenoptie in MS Word

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma waarmee je kan werken zoals met het tekenprogramma in Word.

Het enige wat mogelijk moet zijn is het volgende:
-Transparant tekstvak invoeren
-Tekst moet later nog aan te passen zijn
-Lijnen en pijlen tekenen

In Paint is het tekstvak niet transparant en na het saven is de tekst niet meer aan te passen. Een duur fotobewerkingsprogramma voor iets eenvoudigs als dit is geen optie.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

waarom gebruik je niet gewoon de optie in word dan?

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:21:
waarom gebruik je niet gewoon de optie in word dan?
Omdat het nogal omslachtig is:
-open Word
-insert - picture - from file
-grootte aanpassen
-(tekenbewerkingen)
-opslaan als doc
-screenshot maken
-plakken in Paint
-uitknippen
-plakken in nieuwe afbeelding
-opslaan als jpg

Een tekenprogramma zou gemakkelijker zijn, ook al wordt het gesaved in een formaat dat alleen dat programma kan lezen, als het maar opnieuw bewerkt kan worden.

PS: Het is voor een bedrijf en dit moet dagelijks gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 15:09 ]

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

dan zou ik je gewoon gimp aanraden? volledig opensource, en ja het werkt onder windows :p

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 20:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het vooral om schema's maken met pijltjes en tekstjes gaat dan lijkt me Visio wel toepasselijk.

Gimp lijkt me geen optie. Gimp is een fotobewerkings programma net als photoshop. Je kunt er wel diagrammetjes in tekeken, maar daarvoor is het niet primair bedoeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
ripperke schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:01:
dan zou ik je gewoon gimp aanraden? volledig opensource, en ja het werkt onder windows :p
Heb ik al geprobeerd, en geloof het of niet, ik heb al veel toeters en bellen kunnen toepassen, maar een eenvoudig lijntje of pijltje lukt er niet mee. Ofwel heb ik ergens heel erg overheen gekeken.

Verder vind ik het trouwens helemaal niet gebruiksvriendelijk, vooral omdat er met verschillende vensters gewerkt wordt, maar dit is uiteindelijk geen probleem.

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Als het geen geld mag kosten zou ik het open source vectorprogramma Inkscape gebruiken; het enige nadeel is dat er voor zover ik weet nog geen automatische pijlen in zitten, maar die kan je zelf één keer tekenen en dan verder kopieren.

www.inkscape.org

Of, misschien is het nog makkelijker om OpenOffice Draw te gebruiken, dat lijkt waarschijnlijk een stuk meer op de workflow die je gewend bent. Alleen kan je je afbeeldingen gelijk exporteren als pdf of eventueel jpg.

http://www.openoffice.org/product/draw.html

[ Voor 34% gewijzigd door Charango op 08-09-2006 15:46 ]

Pagina: 1