[RRAS Dial-UP] meerdere klanten 1 ip

Pagina: 1
Acties:

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Hi tweakers!,

Het bedrijf waar ik werkzaam ben heeft in de afgelopen 10 jaar meerdere computer systemen afgelevert bij verschillende klanten met het zelfde ip adres.
Het gaat hier om industriele computer systemen voor meng voeder fabrieken.

We hebben bij deze systemen modems gezet die kunnen inbellen naar ons en zo een VPN te maken naar onze centrale service station hier.

Dit gaat via de RRAS,
Als wij klanten ondersteunen/updates doen voor onze software maken wij verbinding via deze VPN.
Nu is het probleem dat er maar 1 klant tegelijk kan geholpen worden aangezien er maar 1 de zelfde ip kan voorkomen in de RRAS, nu vroeg ik mij af of er in de RRAS kon ingesteld worden dat er een losse sessie per fysieke modem mogenlijk is, zodat er dus meerdere klanten tegelijk kunnen worden geholpen.

is dit mogenlijk in RRAS? met behulp van VMware netwerken?

iemand tips??

Het is niet mogenlijk de ip adressen aan te passen bij de klanten aangezien onze software is geprogrammeert op de oude ip ranges, net zo als alle thin clients, OP panels, apperatuur in de fabriek.

Alle fabrieken stil leggen voor een dag om de instellingen overal te wijzigen is geen optie.

Alvast bedankt!

Coding 4 Fun!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Met VMWare zou 't moeten kunnen ja als elke VM apart een VPN opzet. Anders dan dat, of meerdere machines, zal 't niet lukken ben ik bang.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.