Toon posts:

[Flash 8] HTML WYSIWYG voor inhoud in flash*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik ben al een aantal dagen op zoek naar een goede wysiwys-editor, waarbij de inhoud goed in flash weergegeven wordt.

Fck, spaw, tinymc, flasharea werken allemaal niet goed want:
ze gebruiken te nieuwe html-tags, zoals <strong> en <em>, maar flash kan juist alleen maar <b> en <i> en zulk soort tags aan. Dit geldt ook voor de <font size>. De meeste nieuwe editors gegruiken hier 1, 2, 3, 4, 5, 6 voor of small tm extra-large, maar ook hier heeft flash geen enkele boodschap aan. Die wil gewoon weten in pixels hoe groot je letter wordt.

Flasharea is wat dat betreft goed, maar kan voor geen ene meter met plaatjes omgaan. Ja, een stel voorgedefinieerde plaatjes in een xml-bestand. Maar mijn plaatjes staan allemaal in een database en zijn hernoemd naar unieke (onherkenbare) bestandsnamen.

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet? Alvast bedankt!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 13:38
Je zou met PHP natuurlijk de output van een van de genoemde editors kunnen doorlopen met een preg_replace en zodoende strong vervangen door b, em door i, enz...

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
storeman schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:20:
Je zou met PHP natuurlijk de output van een van de genoemde editors kunnen doorlopen met een preg_replace en zodoende strong vervangen door b, em door i, enz...
Dat is inderdaad een goede tip.
Maar het lijkt mij dat dit tegenwoordig een veelgebruikte manier zou moeten zijn waarop dynamische flash-websites gevuld worden en dat er dus een goede oplossing voor handen zou moeten zijn.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke Flash versie gebruik je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
flash 8 professional

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 10:32
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:12:
Flasharea is wat dat betreft goed, maar kan voor geen ene meter met plaatjes omgaan. Ja, een stel voorgedefinieerde plaatjes in een xml-bestand. Maar mijn plaatjes staan allemaal in een database en zijn hernoemd naar unieke (onherkenbare) bestandsnamen.!
En die XML met een script-taal uit je database laten genereren?

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:05:
[...]
En die XML met een script-taal uit je database laten genereren?
Dat is zeker mogelijk. Maar mijn plaatjes worden hardware-matig opgeslagen met een unieke-code om dubbele bestandsnamen te voorkomen en in een database staat dan de originele bestandsnaam erbij.

Het xml-bestand moet echter de naam van het bestand zelf gebruiken, deze is bij mij echter onbegrijpelijk en dus kan de klant geen plaatje selecteren.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:08

orf

Je kunt toch bij een flash editor gewoon een dialoog maken waarbij de bezoeker door de afbeeldingen heen kan wandelen? Nadat een plaatje is gekozen kun je dan gewoon een img tag in de editor plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
orf schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:50:
Je kunt toch bij een flash editor gewoon een dialoog maken waarbij de bezoeker door de afbeeldingen heen kan wandelen? Nadat een plaatje is gekozen kun je dan gewoon een img tag in de editor plaatsen.
Zeg, dat is nog eens een idee, een externe plaatjestoevoeger. Daar ga ik eens mee aan de slag.
Maar dan lijkt me nog steeds geen verkeerde vraag of er niet iemand is die een goede kant-en-klare wysiwyg kent voor flash.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien pas ik mn bestandsopslag maar aan. Dan maar een andere controle op dubbelebestandsnamen, dat is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

r00d, let even op: als je de laatste replier bent, gebruik dan even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je binnen 24 uur nog een reactie wilt toevoegen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 10:50

killercow

eth0

Nu je toch je inhoud ook in een database hebt, zou je dan zo vriendelijk willen zijn ook een non-flash versie te maken?

Voor Flash 8 is nog steeds geen player beschikbaar voor linux (komt er wel aan belooft Adobe)
Voor flash* is nog steeds geen player beschikbaar voor 64 bits systemen.
Voor flash* is nog steeds geen player beschikbaar voor non-x86 systemen. (op wat telefoon meuk na)

Search engines vinden flash ook niet lief.
En mensen met een visuele handicap kunnen ook niks met een flash site, want screen readers kunnen geen kaas maken van alle ingewikkelde flash gebaseerde navigatie structuren die zelfs voor een mens vaak weer opnieuw leren tot gevolg hebben.

openkat.nl al gezien?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

killercow schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:35:

Jij gekke man zijn.

Bestaat toch al lang !!! ;)

'K heb zo lang x64 XP gedraait, altijd flash kunnen kijken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 10:50

killercow

eth0

Snake schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:39:
[...]

Jij gekke man zijn.

Bestaat toch al lang !!! ;)

'K heb zo lang x64 XP gedraait, altijd flash kunnen kijken :)
In de 32 bits IE6 lijkt mij dan. Maar waarom zou je in gods naam een hele 32 bits browser bij de hand houden terwijl je voor de rest prima in 64 bits mode kunt browsen? (java plugin is er al LANG)

zowiezo is er nog geen 64bits plugin voor linux (any version)

openkat.nl al gezien?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

killercow schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:35:
Nu je toch je inhoud ook in een database hebt, zou je dan zo vriendelijk willen zijn ook een non-flash versie te maken?

Voor Flash 8 is nog steeds geen player beschikbaar voor linux (komt er wel aan belooft Adobe)
Voor flash* is nog steeds geen player beschikbaar voor non-x86 systemen. (op wat telefoon meuk na)

Search engines vinden flash ook niet lief.
En mensen met een visuele handicap kunnen ook niks met een flash site, want screen readers kunnen geen kaas maken van alle ingewikkelde flash gebaseerde navigatie structuren die zelfs voor een mens vaak weer opnieuw leren tot gevolg hebben.
Misschien heeft hij een hele specifieke doelgroep waar Flash8 wel aanwezig is. Het lijkt me handig om tot het originele probleem van de TS te blijven, ipv heel erg offtopic te gaan :)

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik weet van de FCK editor dat je de tags die hij voor bijv bold en paragraaf kan instellen in XML dus wellicht kan je daar iets mee.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:54:
[...]

Misschien heeft hij een hele specifieke doelgroep waar Flash8 wel aanwezig is. Het lijkt me handig om tot het originele probleem van de TS te blijven, ipv heel erg offtopic te gaan :)
Zeer correct en dankuwel. Het is een presentatiesysteem in een etalage. Dus daar kan ik weinig in rondgeklikt worden :) het wordt ooit ook nog aan een websitegeschakeld. Maar die laat ik zéker niet met flash werken. Veel te onbereikbaar voor de doelgroep.

Ik heb zo onderhand een work-around gevonden voor mijn probleem. Daarvoor heb ik echter wel mijn bestandssyteem om moeten gooien.

Ik zal nog eens kijken naar FCK-editor. Maar het enorme nadeel is dan nog dat voor de font-size small en derg. wordt gebruikt. Of weet iemand daar dan weer een oplossing voor. Kan je dat met stylesheets misschien afvangen?
Pagina: 1