Updaten BIOS Asus A8N-SLI Premium

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw computer systeem gekocht. deze bevat onderandere een Asus A8N-SLI Premium en een Asus EN7800gt dual. nou vond ik de prestatie van mijn video kaart dermate slecht dat ik de leverancier van mijn software hierover een mailtje gestuurd heb. Zij konden ook moeilijk begrijpen wat het probleem zou kunnen zijn. Ze gaven mij advies uit ervaring dat ik mijn bios van mijn mobo eens zou moeten updaten, er zou ook een fix zijn voor multi core.

Nou is het probleem dat ik geen van beide updates kan vinden. het enigste wat ik vind op de asus site is dit:
http://support.asus.com/d...&type=Map&SLanguage=en-us

in de map bios staat een update versie 1009. ik vat het alleen niet helemaal. ik heb op mijn mobo bios momenteel versie 10.11-005. ik vraag mij dan af, is dat wel de juiste update voor mijn mobo die op die site staat?

van de fix voor multi core kan ik helemaal al niets vinden.

kan iemand mij hierin verder helpen?

alvast heel erg bedankt,

Martijn

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wellicht is dat gewoon de datum van de versie die jij hebt? Die update is toch echt voor de A8N-SLI Premium, dus moet je die hebben.
De fix voor dual core ondersteuning is gewoon met Google te vinden.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

http://support.asus.com/t...?SLanguage=en-us&root=252

Die BIOS versie die je op jouw systeem vindt lijkt me wat vreemd :)
Zal toch echt een 10xx nummer zijn.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

10.11-005 verwijst volgens mij gewoon naar de 1011-005 beta-bios. Het lijkt me trouwens sterk dat je prestaties dermate bedroevend worden, dat een ander bios dit gaat verbeteren. De dual-core fix van MS kan je misschien proberen. Zoeken op GoT naar: dual-core fix.
Maar wat ik me wel afvraag, is wat jij verstaat onder slechte prestaties. :)

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 08-09-2006 10:24 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 13:56
Ik heb wel eens meegemaakt dat de bios van het mobo echt zorgde voor drama's, toendertijd in black&white 1 (en wat was er in die tijd nog meer?), geforce2. Bij een klein beetje 3D rendering gaf de computer, als ie zin had, een reboot. Na een bios flash kon ik wel lekker gamen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• martijnsnoek
_the_crow_ schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:21:
10.11-005 verwijst volgens mij gewoon naar de 1011-005 beta-bios. Het lijkt me trouwens sterk dat je prestaties dermate bedroevend worden, dat een ander bios dit gaat verbeteren. De dual-core fix van MS kan je misschien proberen. Zoeken op GoT naar: dual-core fix.
Maar wat ik me wel afvraag, is wat jij verstaat onder slechte prestaties. :)
Mijn broer heeft een XFX GF 7600GT XXX welke loopt op 590 mhz mijn kaart loopt op 430 mhz PER KAART. de kaart van mijn broer is momenteel sneller dat mijn 7800GT dual:( terwijl dat volgens alle reviews en specs die ik gelezen heb juist andersom zo zou moeten zijn. ik krijg nu het idee dat mijn kaart misschien maar op 1 GPU ondanks dat SLI aanstaat... kan dat?

• storeman
Hoe zit het trouwens met de drivers voor de videokaart, heb je de juiste drivers om 4 cores (als ik je goed begrijp) aan te sturen, dat kan volgens mij niet met alle Geforce Drivers.

*offtopic
Die Asus site mag van mij ook wel eens op sneller hosts gedraaid worden, wat een trage ellende is dat, downloaden @5Kb over het algemeen |:(

• martijnsnoek
storeman schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:31:
Hoe zit het trouwens met de drivers voor de videokaart, heb je de juiste drivers om 4 cores (als ik je goed begrijp) aan te sturen, dat kan volgens mij niet met alle Geforce Drivers.

*offtopic
Die Asus site mag van mij ook wel eens op sneller hosts gedraaid worden, wat een trage ellende is dat, downloaden @5Kb over het algemeen |:(
ja ik heb de allernieuwste Nvidia drivers als ik mij niet vergis de 91.47? vandeweek gedownload van de site.

over de site, ja dat is inderdaad een ramp!!! vandeweek 30 minuten over 6mb gedaan!!!!!! terwijl ik een 8mbit verbinding heb 8)7 erg triest allemaal

Verwijderd

Op de asus site als je in de lijst je mainboard hebt uitgezocht,
zie ik inderdaad dat er een versie 10.11.006 bestaat, dit is dan ook een BETA versie.
De laatste versie die daar staat is de 1302 en is op ditmoent ook nog beta.
Er staat bij dat je de BIOS in DOS moet flashen.
Waarschijnlijk staat op jouw CD met oederbord drivers ook een mapje met asus flash, of ....flash.

Maak dus een DOS opstartdiskette, en kopieer de flashtool en de nieuwe bios daarop.
Lees eerst het text. filetje dan weet je wat de commado's zijn.
zal wel iets zijn van:
a:\ flashtool flash filename.bin

Ik zienet bij de TOOLs dat jouw moederbord ook ASUS update ondersteund.
Nou helemaal mooi, die kun je dus van je CD af installeren of ff downloaden.
Dan selcteer je UPDATE BIOS FROM FILE, en geef je op waar je de file 1302 hebt uigepakt.
FF wachten en klaar.
Dit duurt soms wel 1 a 2 min voor hij begint, maar hij is met het overschrijven van de BIOS zo klaar.
Gewoon rustig blijven en nnergen aanzitten. ( ga maar ff eten ofzo, anders heb je geen nagels meer over)

Gewoon doen wat er staat en je komt er wel.

• storeman
Mijn broer heeft een XFX GF 7600GT XXX welke loopt op 590 mhz mijn kaart loopt op 430 mhz PER KAART. de kaart van mijn broer is momenteel sneller dat mijn 7800GT dual:( terwijl dat volgens alle reviews en specs die ik gelezen heb juist andersom zo zou moeten zijn. ik krijg nu het idee dat mijn kaart misschien maar op 1 GPU ondanks dat SLI aanstaat... kan dat?
Bedoel je nu hier per kaart of per core? Heb je SLI geactiveerd in de bios, volgens mij moet dit namelijk met 2 cores.

Van de Asus site:

Graphics Engine GeForce™ 7800 GT x 2
Video Memory 512 MB DDR3 –1.6 ns **note1
Engine Clock 430 MHz **note2
Memory Clock 1.2 GHz(600 MHz DDR3) **note3
RAMDAC 400MHz
Bus Standard PCI-E
Memory Interface 256-bit
Max Resolution 2048x1536
VGA Output 2 D-Sub connectors; 2 with DVI-VGA adaptors
TV Output Video-in & Video-out (VIVO) with HDTV support

Dus de GPU snelheid klopt! Hoe heb je het sneller zijn gemeten?

• martijnsnoek
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:40:
Op de asus site als je in de lijst je mainboard hebt uitgezocht,
zie ik inderdaad dat er een versie 10.11.006 bestaat, dit is dan ook een BETA versie.
De laatste versie die daar staat is de 1302 en is op ditmoent ook nog beta.
Er staat bij dat je de BIOS in DOS moet flashen.
Waarschijnlijk staat op jouw CD met oederbord drivers ook een mapje met asus flash, of ....flash.

Maak dus een DOS opstartdiskette, en kopieer de flashtool en de nieuwe bios daarop.
Lees eerst het text. filetje dan weet je wat de commado's zijn.
zal wel iets zijn van:
a:\ flashtool flash filename.bin

Ik zienet bij de TOOLs dat jouw moederbord ook ASUS update ondersteund.
Nou helemaal mooi, die kun je dus van je CD af installeren of ff downloaden.
Dan selcteer je UPDATE BIOS FROM FILE, en geef je op waar je de file 1302 hebt uigepakt.
FF wachten en klaar.
Dit duurt soms wel 1 a 2 min voor hij begint, maar hij is met het overschrijven van de BIOS zo klaar.
Gewoon rustig blijven en nnergen aanzitten. ( ga maar ff eten ofzo, anders heb je geen nagels meer over)

Gewoon doen wat er staat en je komt er wel.
oke dan ga ik dit gelijk eens proberen alvast heel erg bedankt!!
storeman schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:42:
[...]

Bedoel je nu hier per kaart of per core? Heb je SLI geactiveerd in de bios, volgens mij moet dit namelijk met 2 cores.

Van de Asus site:

Graphics Engine GeForce™ 7800 GT x 2
Video Memory 512 MB DDR3 –1.6 ns **note1
Engine Clock 430 MHz **note2
Memory Clock 1.2 GHz(600 MHz DDR3) **note3
RAMDAC 400MHz
Bus Standard PCI-E
Memory Interface 256-bit
Max Resolution 2048x1536
VGA Output 2 D-Sub connectors; 2 with DVI-VGA adaptors
TV Output Video-in & Video-out (VIVO) with HDTV support

Dus de GPU snelheid klopt! Hoe heb je het sneller zijn gemeten?
De GPU van de 7600GT xxx loopt op 590 mhz, de GPU van mijn 7800 dual loopt op 430, dat is dus 430 MHZ PER!! GPU en niet 430 totaal. SLI staat zowel in het NVIDIA control panel aan als in de bios (op auto).

• storeman
Zou het tooltje waarmee je de clocksnelheid meet de snelheden van beide cores op moeten tellen, dat als het goed werkt, je een snelheid van 860Mhz zou moeten bereiken? Of leest die tool slechts 1 core uit. Ik zou eens een proefversie van 3Dmark installeren en dat gaan vergelijken.

Een Athlon64 3000+ loopt ook op 1,8Ghz, terwijl hij ongeveer net zo snel was als een pentium 4 @3Ghz

• martijnsnoek
storeman schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:54:
Zou het tooltje waarmee je de clocksnelheid meet de snelheden van beide cores op moeten tellen, dat als het goed werkt, je een snelheid van 860Mhz zou moeten bereiken? Of leest die tool slechts 1 core uit. Ik zou eens een proefversie van 3Dmark installeren en dat gaan vergelijken.

Een Athlon64 3000+ loopt ook op 1,8Ghz, terwijl hij ongeveer net zo snel was als een pentium 4 @3Ghz
hoi! ik ben helemaal niet thuis in 3dmark. hoe kan ik het best een test doen om te kijken op hoeveel mhz mijn complete kaart loopt?

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
je moet gewoon een test draaien, en dan de score's van die 2 tests vergelijken

de score van jouwn kaart en die van je broer zijn kaart
uiteraard nadat je alles hebt geupdate

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• martijnsnoek
Remond_FRL schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:53:
je moet gewoon een test draaien, en dan de score's van die 2 tests vergelijken

de score van jouwn kaart en die van je broer zijn kaart
uiteraard nadat je alles hebt geupdate
ok ik heb net een paar keer geprobeerd de test te draaien. (met de CPU test uitgezet). elke keer crasht hij compleet in de eerste test (het spel bij het omvallen van de grote sillo) dan wordt mijn monitor helemaal zwart en zegt dat hij geen signaal meer krijgt, of mijn pc restart zich ineens automatisch..

wat kan dit zijn? doe ik wat fout??

groeten,

Martijn

• martijnsnoek
net het nieuwe bios geinstalleerd. ging allemaal perfect. Nu wil de pc alleen niet meer opstarten na de eerste keer instellen van het bios!!! hij geeft een lange beeb gevolgd door 3 korte beebs. ik krijg geen beeld meer, maar als ik luister naar de pc hoor ik dat hij gewoon keurig verder aan het gaan is, floppy, hd's e.d. alleen mijn video kaart initialiseerd hij niet. nou las ik net op het forum van asus dat met de EN7800gt dual de AI instelling op single card moet staan, nadat gedaan te hebben, nog niets werkend. wie o wie helpt mij uit deze ellende????

Verwijderd

OKay,
Ga ng eens de BIOS in en zet de instellingen een op default,
Dus simple de default instellingen kiezen bij het menu waar je normaal de bios saved.

Als je dan reboot moet je ff de stekker uit je voeding trekken, geduren de 20 sec ofzo.
Soms is dat nodig, ik snapte het ook niet, maar vaak helpt dit. Ook als je de bios in een OC stand zet, moet je tijdens de reboot ff snel de voeindskabel er uit halen, en daar na weer op nieuw booten.

Dus je saved je Default instelingen, je scherm wordt zwart, en je systeem begint weer op te spinnen, stekker eruit.

Als je dan na 20 sec weer opstart, moet de default setting goed zijn aangenomen door je BIOS.
Hierna kun je hopenlijk weer als vanouds tweaken.

• martijnsnoek
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:40:
OKay,
Ga ng eens de BIOS in en zet de instellingen een op default,
Dus simple de default instellingen kiezen bij het menu waar je normaal de bios saved.

Als je dan reboot moet je ff de stekker uit je voeding trekken, geduren de 20 sec ofzo.
Soms is dat nodig, ik snapte het ook niet, maar vaak helpt dit. Ook als je de bios in een OC stand zet, moet je tijdens de reboot ff snel de voeindskabel er uit halen, en daar na weer op nieuw booten.

Dus je saved je Default instelingen, je scherm wordt zwart, en je systeem begint weer op te spinnen, stekker eruit.

Als je dan na 20 sec weer opstart, moet de default setting goed zijn aangenomen door je BIOS.
Hierna kun je hopenlijk weer als vanouds tweaken.
Hoi!

heel erg bedankt het werkt nu allemaal.

groeten,

Martijnj
Pagina: 1