[Vista] (RC1) Creative Audigy 2 ZS Functioneert niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb een probleempje.

Om de een of andere reden pakt vista de drivers niet die creative verstrekt.
Aan het begin kreeg ik vista nog wel zo ver dat hij het herkende dat het een audigy was, maar er kwam geen geluid uit.
Nu, na weet ik hoeveel pogingen (zeker wel meer dan 4 uur bezig geweest met drivertjes) ziet vista hem nu alleen als een media device.
Ik heb gehoort over RX drivers of iets dergelijks maar die wilt niet goed installeren aangezien die probeert audio drivers voor een joystick device te installeren.

Heeft iemand mischien een oplossing voor mij?
Want als ik terug moet naar on-board dan stap ik voorlopig weer terug op WinXP x64.

[ Specs:
AMD Athlon 64 3400+
Asus K8V SE Deluxe.
Audigy 2 ZS
Vista RC1 x64]

Verwijderd

Ik kreeg deze kaart wel geinstalleerd onder RC1, vreemd.. Hier werkt het overigens niet vlekkeloos, alleen de kaart zelf wordt herkend en de digital uit hapert bij het kijken van een dvd..

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:45
Ik heb de "avant-RC1" versie , en via de website van Creative de vista beta drivers genomen , en die doen het wel. ( Juist een conflict met de mixer en volume bar van Vista , maar hij doet alles normaal hoor :) )

Mijn Specs

Verwijderd

Op X64 versie van de vista RC1 kun je momenteel nog geen unsigned drivers installeren.
Op de x86 wil dat wel.

Las ergens op een forum (vista blog site volgensmij) dat iemand daar een vraag over had gesteld aan "MS" en dat je de drivers wel via een omweg kon installeren op een x64. Maar hoe wou die gast er niet bij zeggen :(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 20:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:55:
Op X64 versie van de vista RC1 kun je momenteel nog geen unsigned drivers installeren.
Op de x86 wil dat wel.

Las ergens op een forum (vista blog site volgensmij) dat iemand daar een vraag over had gesteld aan "MS" en dat je de drivers wel via een omweg kon installeren op een x64. Maar hoe wou die gast er niet bij zeggen :(
Natuurlijk! Dom dat ik daar niet op kwam. Dit zijn unsigned drivers, dus die kan je niet installeren. Stom dat MS dit doet overigens, dan kan die nvidia drivers etc toch ook niet installen (RC1 versies)? Overigens schijnt er idd een workaround te zijn, maar de enige die ik kan vinden werkt niet voor deze build geloof ik, alleen eerder dan 5472 (nogal oud). Ik raad je aan om gewoon de 32bit versie te installeren als je met Vista wilt werken! (De drivers van creative zijn zowiezo niet goed hier btw, zelfs niet in 32bit.)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Op de x86 wil dat wel.

Opstarten -> F8, ongesingeerde drivers teolaten, moet je wel IEDERE keer doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:11:
[...]

Natuurlijk! Dom dat ik daar niet op kwam. Dit zijn unsigned drivers, dus die kan je niet installeren. Stom dat MS dit doet overigens, dan kan die nvidia drivers etc toch ook niet installen (RC1 versies)? Overigens schijnt er idd een workaround te zijn, maar de enige die ik kan vinden werkt niet voor deze build geloof ik, alleen eerder dan 5472 (nogal oud). Ik raad je aan om gewoon de 32bit versie te installeren als je met Vista wilt werken! (De drivers van creative zijn zowiezo niet goed hier btw, zelfs niet in 32bit.)
Niet stom, slim.

Denk zo: DRM, alleen gesingde drivers voor je videokaart -> geen mogenlijkheid om hardeware te instaleren ( A la Daemon tools ) om zo je stream terug te saven als mp3 ofzo.

En de drivers van creative werken heel goed hier!

Instalatie starten, laten uitpakken, niet op de error-ok-knop duwen, je drivers van geluidskaart updaten (laat m maar zoeken), en dan op ok duwen, en geluid werkt
(Soundblaster Live!)

[ Voor 8% gewijzigd door Snake op 08-09-2006 20:18 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op de x86 wil dat wel.

Ik heb gisteren vista x64 geinstalleerd met unsigned drivers. Voor daarvoor het volgende commando uit als administrator or reboot daarna even (ja is nodig ;)):
bcdedit /set nointegritychecks ON
Nee dit hoef je niet elke keer te doen, hij ondhoud het :)

Voor de rest heb ik wel problemen gehad met mijn geluid, Creative heeft voor mijn SB Live 24bit nog geen nieuwe drivers. Ook de oude x64 werken niet.
Verder vond vista mijn nForce drivers ook niet echt lief, hij zag mijn raid niet. Dus nu zit ik in de 32bits versie en deze is echt vele malen sneller, maar dat is lichtelijk off-topic.
Pagina: 1