Ik probeer Vista RC1 te installeren, maar als alles geinstalleerd is en hij wil voor de eerste keer echt gaan starten geeft ie een Error aan, krijg ongeveer 1 seconde een blauw scherm te zien en gaat dan opnieuw opstarten. Hij komt net niet bij het opstartscherm van Vista, daar geeft hij de Error aan.Hij geeft aan dat ik opnieuw moet opstarten om Vista opnieuw te installeren, maar hij loopt elke keer vast op dit punt. Kan iemand mij verder helpen. Vista beta 2 kon ik wel gewoon installeren, zonder problemen.
offtopic:
Welkom op GoT
Ik haal even de typo uit je topictitel. Dat kan je zelf namelijk niet, al kan je dat wel aan de moderators vragen middels het 'handje' linksboven je topic.
Welkom op GoT
Ik haal even de typo uit je topictitel. Dat kan je zelf namelijk niet, al kan je dat wel aan de moderators vragen middels het 'handje' linksboven je topic.
Als een hele seconde een blauw scherm kan je dus de melding lezen: welke is dat? En wellicht relevant: welke hardware (en indien relevant: drivers) gebruik je?
Hoe dan ook is het natuurlijk zaak om dit aan MS te melden, daar is het een beta voor en je wilt het niet in je straks te kopen versie hebben
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Er staat zoveel informatie op dat blauwe scherm en 1 seconde is toch te weinig om dat te kunnen lezen. Ik zal vanavond nog even kijken. Het rare is dat ik geen problemen had met Beta 2. Wordt vervolgd dus.
Maak je toevallig gebruik van Nvidia-raid?
In dat geval moet die drivers wel geinstalleerd worden
In dat geval moet die drivers wel geinstalleerd worden
Ik gebuik een videokaart van ATI, kan het misschien daar ook aan liggen? Ik zal die driver eens updaten.
ATI drivers ge-update, maar helaas ook niet de oplossing. Ook nog proberen te lezen welke melding het blauwe scherm gaf, maar dat is helaas echt niet te lezen.
Ik heb een wireless kaartje van Sweeex (LC700050), zou dit de boosdoener kunnen zijn?
Ik heb een wireless kaartje van Sweeex (LC700050), zou dit de boosdoener kunnen zijn?
Verwijderd
Je moet tijdens het opstarten op F8 drukken om opstartoptie te krijgen voor Vista. Je kunt daar aangeven dat er na het tonen van een blauw scherm de computer niet automatisch opnieuw opgestart moet worden. Je kunt dan lezen welke foutmelding je precies krijgt. De meeste foutmeldingen welke gemeld worden door Vista RC1 gebruikers is 'memory_management' en 'irq_not_less_or_equal'Timsalabim schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:33:
ATI drivers ge-update, maar helaas ook niet de oplossing. Ook nog proberen te lezen welke melding het blauwe scherm gaf, maar dat is helaas echt niet te lezen.
Pagina: 1