Toon posts:

Livebox draadloos connecten met Etech PCI kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik de Livebox van Orange ontvangen inclusief de wireless kit ( wlankaart en de usb dongle) De installatie op mijn computer was zo geregeld en had direkt toegang tot het internet. Ik heb echter nog 2 pc’s van mijn kinderen die ik ook via dit netwerk wil laten lopen. Zij hebben echter geen dongle maar een Etech wireless 54Mbps PCI kaart. Het vreemde is dat als ik de Pc’s opstart ze het signaal van orange direkt herkennen maar op het moment dat ik verbinding wil maken lukt dit niet nadat ik de WEP KEY heb ingegeven. Weet iemand of het niet mogelijk is om met andere kaarten te communiceren met het uitgaande wireless signaal van de Livebox? Heel graag jullie advies. THX, Mark

Verwijderd

Ja dit kan, moet je wel even hun MAC adres toevoegen in accept lijst. op de pc's die je wilt aansluiten doe je in een command window ipconfig /all.
Noteer de fysieke adressen. Ga nu naar de setup van je livebox, draadloos netwerk en dan staat er iets van MAC adressen. Hier kun je dan eenvoudig de fysieke adressen toevoegen. Livebox even opnieuw opstarten en gaan!

Verwijderd

Idd, heb zelf eerst cd gerund om pc's toe te voegen en daarna met de hand ff de WLAN gebruikt ipv de dongle.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mannen wat een snelle reply, THX ga er vanmiddag mee aan de slag! Kom er op terug of het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Tof, gelijk gelukt! Hartelijk dank.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe is de signaal sterkte/snelheid met dat wireless kaartje in livebox?
Pagina: 1