Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Populaire verkoop/inruil auto's...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12
Het is als volgt, ik heb op het moment 2 auto's, waarvan er 1 te koop staat.
Helaas wil het verkopen niet echt lukken, eerst 4 maanden te koop gezet met motorschade, in de tussentijd laten maken, en nu staat hij al dik 5 maanden te koop incl garantie op hetgeen wat er kapot was! Maar helaas, nog geen enkele serieuze reactie, en dat na 9 maanden! Alleen mensen die vragen waar ik de motorkap/bumpers heb gekocht en mensen van 17 die geen geld/rijbewijs hebben maar toch even willen mededelen dat het een gave wagen is. (Zoek op marktplaats op Peugeot 306 S16)

De auto staat geschorst, dus hij eet geen brood. Maar hij staat toch gruwlijk in de weg en vrolijker word ik er zelf ook niet van. Ik rij nu in een BMW E32 730 V8, die ik eigenlijk niet kwijt wil, maar goed.Ook niet echt een makkelijk te verkopen auto (zwaar en men vermoed dat hij veel zuipt).
Toch zat ik eraan te denken om ze allebei in te ruilen. Nu zou je zeggen, geen probleem! Zoek een auto naar je wens, ruil ze in, leg wat bij, klaar!
Laat ik nou net een BMW 850 zoeken...en aangezien die er niet veel te koop zijn in NL wil ik er misschien een in Duitsland zoeken. Maar ja, daar kun je waarschijnlijk geen Nederlandse auto inruilen...

Nu komt dus mijn idee!
Ik was van plan om naar een garage te gaan, daar een auto te zoeken, allebei mijn wagens inruilen, wat bijleggen en klaar! Ik ben van mijn autos af en heb er een andere voor terug.
Alleen nu zoek ik wel een auto die populair is in de markt!
Zodat, als ik een 850 heb gevonden, de auto snel weer verkocht/ingerolen krijg.

Ik zat zelf al aan een WV Golf of Polo te denken.
Waarschijnlijk Opel ook wel, alleen daar zie ik mezelf niet zo snel in rijden...ook niet tijdelijk.
Misschien een Seat Ibiza? Peugeot 206/307? Audi A3?

Dus, welke auto ligt volgens jullie goed in de markt en waarom?

Read the badge, Bitch!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
1 woord: Clubfora :)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

je kunt ook een garage of handelaar de 850 lkaten importeren en vervolgens je eigen wagens inruilen.
scheelt 1 keer verlies ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:03
Moet je inderdaad bij de Peugeot of 306 club zijn, die zijn vast gek op zo'n s16. :P

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

paQ schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 07:35:
je kunt ook een garage of handelaar de 850 lkaten importeren en vervolgens je eigen wagens inruilen.
scheelt 1 keer verlies ;)
Moet je alleen een gek vinden die dat wil doen voor je ;)

Ik zou het idd op de clubfora proberen en mocht dat niet lukken zou ik voor een zo gangbaar mogelijke auto gaan. Golfje 4 1.6 ofzo, moet je wel hebben voor dat geld. Of een A3 idd. Ford Focus, kan ook nog.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb denk ik de gouden tip voor je:
www.automakelaars.nl

Vriend van me was op zoek naar een coupe, met minimaal een 2 liter motor en bedrag tot ik geloof 6000 euro. Zoekopdracht gegeven en klaar. Daarnaast doen zij ook aan inruil - ze kennen vrijwel alle handelaren in de markt, dus kwijtraken van je auto's is ook niet zo'n probleem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als deze van jou is heb je een probleem, http://www.marktplaats.nl...gI%253D%26df%3D1%26fta%3D , wie is er nou zo gek om een auto van 12 jaar oud te kopen voor dat bedrag?

De auto is te persoonlijk, en die krijg je dus bijna niet weg voor dat bedrag.
Een optie zou clubfora zijn zoals werd aangegeven,
maar dan nog heb ik twijfels.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iblies schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:52:
Als deze van jou is heb je een probleem, http://www.marktplaats.nl...gI%253D%26df%3D1%26fta%3D , wie is er nou zo gek om een auto van 12 jaar oud te kopen voor dat bedrag?
:o Die is aardig aan de prijs ja, dan moet je haast wel een liefhebber voor hebben die gek genoeg is om er die knaken voor neer te leggen. Persoonlijk zou ik er niet meer dan de prijs voor oud ijzer ervoor neerleggen :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Zeeuw
Dat is idd mijn wagen ja, ik vind de prijs behoorlijk meevallen als je bekijkt wat andere vragen voor hun 'gepimpte' auto. Bovendien zit er nog garantie op ook! De reparatie heeft me al dik 2000 euro gekost, en ik ga em toch ook nie zomaar weggeven. Winst maken doe ik er toch al niet mee, als je bedenkt dat ik er in 2 jaar tijd 10.000 euro in heb gestoken. Zelfs op T.E.A.B. word er niet gereageerd.

Clubfora werkt ook niet, ben zelf lid geweest van de 306 club, dus daar kennen ze me al.

Maar goed, het topic gaat er niet om hoe ik mijn auto verkoop, maar welke auto's _WEL_ makkelijk te verkopen zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Zeeuw op 08-09-2006 14:03 . Reden: TEAB erbij gezet ]

Read the badge, Bitch!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een Opel Astra is goed te verkopen, niet een gepimpte Peugeot 306 S16.

Een Citroen ZX 16V van die leeftijd (direkte concurrent, zelfde motor) heb je al voor 2000 euro. 4500 euro is echt te gek voor die auto. En omdat hij al zo'n dikke voorbumper heeft zal hij ook alleen maar voor liefhebbers interessant zijn.

Ga eens van die bijeenkomsten van tuners langs, waar dus ook mensen komen die liefhebber van dit soort gepimpte auto's zijn. Dan heb je direkt het voordeel dat ze de auto kunnen zien. Anders denk ik echt niet dat je hem ooit kwijt wordt. Zelfs voor 2000 euro niet.
(en nofi hoor, maar het geld wat je er in steekt om een auto zo op te leuken zie je nooit in de verkoop prijs terug).

Signatures zijn voor boomers.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Maasluip schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:28:
(en nofi hoor, maar het geld wat je er in steekt om een auto zo op te leuken zie je nooit in de verkoop prijs terug).
Dat is die persoonlijke factor,
wat jij mooi vind, vind een ander weer lelijk.

Dan kun je in eerste instantie een graag gewilde auto aanschaffen zoals een golfje, zo gauw je die gaat pimpen,
en dan doel ik met name die overmaatse bumpers en spoilers, dan haakt 95% al af.
Want principe raak je elke standaardauto snel kwijt, en met een beetje geluk krijg je er hetzelfde bedrag voor terug als het voor niet al te lange tijd is.

Rest de vraag nog welke garage de auto's wil nemen? 406 zou mogelijk een optie zijn als de peuguot-dealer coulant is, al heb ik mijn twijfels.[/edit]

[edit] Als de originele voorbumper nog hebt, zou dat misschien de verkoop aanzienelijk versnellen, wel voor drastisch lagere prijs, op zijn max 24-2500

[ Voor 8% gewijzigd door Iblies op 08-09-2006 14:02 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tja, als ik naar een auto aan het kijken ben op marktplaats, en ik zie over gespoten, lijntjes, strepen platic en andere niet standaard dingen dan klik ik gauw door. Je moet echt een liefhebber vinden voor deze auto. En tja een golf raak je meestal wel kwijt. Zeker als je hem standaard houdt. Opel zafira of een renault scenic schijnen ook heel erg populair te zijn.

.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Kan je de auto niet origineel maken? Heb je die onderdelen nog? Want ik vermoed dat je binnen een pimpclub die onderdelen wel voor leuke bedragen kwijt kunt hoor. En dan verkoop je de auto origineel op marktplaats.. Maarja, dan moet er weer tijd in... :(

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 19:39
Zoals hierboven al gezegd wordt: een auto van 12 jaar oud met 188k op de teller brengt niet meer dan 2000 euro op (eerder minder). Dat de dealer ze voor 4000 durft te verkopen komt ook alleen maar omdat hij ze voor 1500 inkoopt.
Als zo'n auto er dan ook nog eens uitziet alsof hij afgeragd is door Sjonnie van de hoek, dan zou ik er persoonlijk nog geen 1000 euro voor neertellen. Leuk dat jij bepaalde reparaties hebt uitgevoerd, maar dat zegt niets over de dingen die niet gerepareerd zijn.

NOFI, maar ik ben bang dat het tijd is om wakker te worden...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Ik zou inderdaad proberen om de gepimpte delen los te verkopen. Daarna heb je de keus om de auto aan een handelaar te verkopen of aan een particulier.
Voor de staat waarin de auto nu verkeerd (met gepimpte onderdelen) geeft een handelaar ook weinig geld, inruil en inkoop.
Je kunt zelfs nog proberen om naast de gepimpte delen ook het motorblok los te verkopen en vervolgens de auto aan een sloper te verpatsen.
De door de TS aangedragen constructie lijkt me vooral extra geld kosten, een handelaar wil immers ook zijn boterham verdienen. Daarnaast weet je ook niet wat voor een occassion je in huis haalt.

Leermomenten voor de volgende keer:
- het pimpen van een auto kost veel geld
- probeer de auto zo origineel mogelijk te houden
- kijken of een reparatie wel rendabel is. (De auto moet door de reparatie meer waard worden dan dat de reparatie heeft gekost.)
Ik weet het, achteraf is makkelijk praten... :7

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

--lama---

verkeerd geintrepeteerd...

[ Voor 95% gewijzigd door KatirZan op 08-09-2006 15:53 ]

Wabbawabbawabbawabba

• Zeeuw
KatirZan schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:52:
--lama---

verkeerd geintrepeteerd...
huh? ik was net optijd, maar vond dit een van de zinnigste reply's uit het topic tot nu toe! _/-\o_

Mooie lijst met autos die goed verkopen!
Toch jammer...

Read the badge, Bitch!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

Wom

In de autoweek staat elke week een top zoveel met auto's waar het meest op gezocht wordt uit het bestand met tweedehands auto's. Misschien waard om daar even een blik op te werpen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja er zijn zat 16 jarige die elke dag tijdens school aan hun klasgenoten laten zien in wat voor soort golf hun broer rijdt. Dat is niet echt zalig makend. Maar het kan je misschien wel op weg helpen :)

.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat moet die 730 kosten? Heb je pics?

De islam kan uw vrijheid schaden

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zeeuw schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:09:
[...]

huh? ik was net optijd, maar vond dit een van de zinnigste reply's uit het topic tot nu toe! _/-\o_

Mooie lijst met autos die goed verkopen!
Toch jammer...
Tja, alleen kwam het niet erg overeen met wat de TS wilde weten :P vandaar dat ik het verwijderd had :P

Maar mocht je er informatie over willen hebben, in mijn profiel staat mijn mail adres, ik kan uiteraard het gehele verhaal nog wel een keertje uittypen hoor :P

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MoZe schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:51:
Zoals hierboven al gezegd wordt: een auto van 12 jaar oud met 188k op de teller brengt niet meer dan 2000 euro op (eerder minder). Dat de dealer ze voor 4000 durft te verkopen komt ook alleen maar omdat hij ze voor 1500 inkoopt.
Als zo'n auto er dan ook nog eens uitziet alsof hij afgeragd is door Sjonnie van de hoek, dan zou ik er persoonlijk nog geen 1000 euro voor neertellen. Leuk dat jij bepaalde reparaties hebt uitgevoerd, maar dat zegt niets over de dingen die niet gerepareerd zijn.

NOFI, maar ik ben bang dat het tijd is om wakker te worden...
Mijn auto uit 1986 leverd anders wel iets meer op dan 2000 euro hoor :P en dat met 236.000 km op de teller ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
KatirZan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:15:
[...]

Tja, alleen kwam het niet erg overeen met wat de TS wilde weten :P vandaar dat ik het verwijderd had :P
Euh? Zeeuw _IS_ de TS :?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 11:40
En dat is dus precies het probleem met het verkopen van een getunede/gestylede auto.
Mensen die willen tunen kopen geen auto die al klaar is, die willen hem hun eigen stijl geven.

Qua prijsstelling: Dat kan je inderdaad schudden. Mijn 306 cabriolet staat voor minder te koop en dat wil ook maar niet echt opschieten, misschien ook omdat die niet standaard is.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Waar is de koffie?

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

A-Tray schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:34:
En dat is dus precies het probleem met het verkopen van een getunede/gestylede auto.
Mensen die willen tunen kopen geen auto die al klaar is, die willen hem hun eigen stijl geven.

Qua prijsstelling: Dat kan je inderdaad schudden. Mijn 306 cabriolet staat voor minder te koop en dat wil ook maar niet echt opschieten, misschien ook omdat die niet standaard is.
Weet ik een mooi verhaal :)

Geef 2 mensen 100.000 euro, laat de 1 de snelste auto zoeken, fabrieks-af, voor die 50.000 euro. Laat de ander (als voorbeeld) de nieuwe Golf R32 aanschaffen en volledig tunen (maar dan ook echt volledig). Welke zal uiteindelijk sneller zijn.

Voor een ton heb je bijv een leuke, retesnelle porsche, welke kwa top uiteraard zal winnen, alleen tot de 250 flink moeite zal moeten doen om de R32 bij te kunnen houden.

Bij welke van deze 2 auto's hou je geld over?
Bij welke van deze 2 auto's merk je het het minste aan je portomonee?

Wabbawabbawabbawabba

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 11:40
Leuk verhaal inderdaad, maar nu de andere (en voor dit topic relevante) kant daarvan:

Ruil ze allebei eens in na 5 jaar... Dan zul je zien dat je in vergelijking geen kont voor de R32 krijgt.

En daar is het probleem dus :)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Pagina: 1