520W voeding stiller maken zonder levensduur te verkorten

Pagina: 1
Acties:

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 20:27
Ik heb een nieuwe voeding die gewonnen is op een lan party namelijk de Zeus Silverstone ST52F 520W en in volgend systeem gemonteerd:

2500+@2400Mhz
2*512RAM
3 schijven(80,200,300)
DVD schrijver
ATI X800 XT PE
SB audigy

Degelijke voeding, slechts 1 probleem, ze maakt superveel lawaai. Nu dacht ik even de voediing op te schroeven en de fans op 7 volt aan te sluiten om het lawaai te reduceren, had ik immers bij mijn andere voedingen ook reeds gedaan. Toen ik bij het openschroeven echter aan koellichamen binnenin de voeding voelde, waren die best wel warm. Je kon er nog net je vingers ophouden. Volgens de psu calculator zou mijn systeem maar iest van een 320W verbruiken en ik dacht dat deze voeding bij deze belasting niet zo warm zou worden.

Mijn vraag is, is het dan nog wel verstandig om deze fans maar op 7V te laten draaien? Ze gaan uiteraard trager draaien dus minder lucht verplaatsen en ik wel de levensduur niet te veel verminderen van de voeding..Wat is volgens jullie de veiligste en beste oplossing lettende op de prijs voor het lawaai te reduceren? Fans gewoon op 7V zetten of een stel stille fans gaan halen die iets minder lucht verplaatsen en een potmeter hebben? Graag uw mening...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB