visual basic 6.0 project omzetten naar VB express 2005

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
op het werk gebruiken we een programam dat door een collega in VB 6.0 is gemaakt, en nu wilden we daar oets aan aanpassen, maar het hij heeft het programma thuis ontwikkeld en zit midden in een verhuizing

dus was het de bedoeling om dan visual basic exprees ff te instaleren, daar dat gratis gebruikt mag worden, op een pc op het werk. maar nu is het probleem dat het niet mogelijk blijkt die visual basic 6.0 [rojecten te gebruiken met de nieuwe express versie? kan dit kloppen of doen we iets verkeerd?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-02 19:35

ThunderNet

Flits!

Volgens mij is het omzetten van de applicatie iets wat de express versie idd niet kan. De "grote versies" prof/etc. kunnen dit dacht ik wel. 2003 kon het iig. 2005 dus vast ook :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
engelbertus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:21:
maar nu is het probleem dat het niet mogelijk blijkt die visual basic 6.0 projecten te gebruiken met de nieuwe express versie? kan dit kloppen of doen we iets verkeerd?
Klopt als een bus. VB.Net is totaal anders dan VB6 (hoewel het de "opvolger" is en de naam enige "compatibiliteit" doet vermoeden). Een VB6 project met VB.Net (whatever versie) compileren gaat je niet lukken.
En om over die "conversie" maar niet te spreken (en ik doe het toch): Ik wens je veel plezier; hoewel ze het best aardig klaar krijgen om VB6->VB.Net te converteren acht ik de kans klein dat je iets werkends er uit krijgt. Als het project niet al te groot is kun je het beter opnieuw maken in VB.Net, en als het een groot project is...ook :P

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 08-09-2006 01:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ja zover waren we dus ook al ongeveer, wel jammer dan.. :S

zelf denk ik dat het proect niet erg groot is, maar er zijn best veel modules en schermen die van alles uit acces tabellen haalt, dus opnieuw programeren is nogal wat typewerk ben ik bang....

het is een soort administratieprogramma, met project administratie, uitegebreide adressen, en contactpersonen beheer, de administratie voor projecten( via fax en brieven) wordt er in opgeslagen, inventarisatielijsten van alle documentatie wordt er in bijgehouden etc.

misschien is het wel te doen om gewoon opnieuw te beginnen en stap voor stap onderdelen te maken die eerst alleen uit e acces tabellen lezen, zodat een fout in het programma de acces tabellen niet corrupt kan maken, en dan later met een testversie van de tabellen het schrijfgedeelte er bij te doen( dit zijn toch verschillene schermen / tabbladen in de applicatie)

maar dan is het nog een heel werk..

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Je kunt het ook op een positieve manier bekijken. Een rewrite van je applicatie is zo slecht nog niet namelijk. Je kunt namelijk leren van de dingen waar je in de eerste versie tegenop liep.
Heb je in de eerste versie een work-around voor iets. Kun je het in je nieuwe versie direct goed ontwerpen bijvoorbeeld.

Je zou de applicatie nu ook in OOP stijl kunnen schrijven.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

dus was het de bedoeling om dan visual basic exprees ff te instaleren, daar dat gratis gebruikt mag worden, op een pc op het werk.

Volgens mij mag dit niet voor commercieel gebruik.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

4. Can I use Express Editions for commercial use?
Yes, there are no licensing restrictions for applications built using the Express Editions.
Toch zou ik je aanraden om een 'echte' versie te nemen, bijvoorbeeld VS Proffesional. In die paketten zitten leuke extra's die juist voor database applicaties erg fijn zijn om te gebruiken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
Jawel hoor:
Can I use Express Editions for commercial use?
Yes, there are no licensing restrictions for applications built using the Express Editions.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1