Waar ik me aan erger bij DVD's..

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Is dat die film-makers nog steeds niet doorhebben dat als m'n moeder een film met ondertiteling wil kijken, die ondertiteling doodleuk onder het 16 bij 9 beeld komt te staan waardoor je dus nog steeds geen breedbeeld kan kijken.

Dit is niet bij alle films het geval maar toch zeker wel bij 70 %.
Is dit probleem opgelost wanneer ik een stand-alone dvd speler koop om die vervolgens op de tv aan te sluiten ipv mijn Realmagic kaartje...

wie weet meer..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 14:57
Ik heb daar bij mijn stand-alone nooit last van, ondertiteling is keurig in beeld waar nodig

We spend our years as a tale that is told

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:14

botoo

💀 too old to die young

staat de tv niet op 16: 9 terwijl de dvd 4:3 is opgeblazen naar volledige breedbeeld breedte, dan gaat er idd een stuk van onder en boven af, zou instelbaar moeten zijn

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Grappig, ik heb het net andersom:

Met de 16 :9 fillum op een 4:3 beeldscherm wil ik de de ondertiteling niet over het beeld (dat is toch al zo'n dunne strook), maar op de onderste zwarte balk. Maar nee hoor, ze plakken die ondertiteling meestal gewoon over het beeld heen!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als het goed is ligt dit niet aan de makers van de DVD, je kan meestal ergens in de software instellen of je een 16 :9 (bij 16 :9 ondertiteling in beeld) of een 4:3 (buiten beeld) hebt.

heb er zelf nooit last van omdat ik de ondertiteling gelijk uitzet (grote voordeel van DVD's)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik heb het ook met mijn stand-alone speler... :( Belachelijk! Mijn setup-menu op m'n DVD-speler (Philips DVD 750) staat gewoon op 16: 9, m'n TV (32PW-8504 ook Philps) ook op 16: 9, 3 kwart van de films gewoon ondertiteling op de letterbox-balken!!!! Kutzooi, zeer irritant!

Zelfs de DVD's waar op de ene kant de 4: 3 versie en op de andere kant de 16: 9 versie staat -> zelfde verhaal. Mijn engels is goed, ik heb de subtitles dus niet nodig, maar als perfectionist irriteerd het mij gewoon! Kom op nou, zo'n 'modern' medium, alle films op breedbeeld, de sub's gewoon op 4: 3 stijl geplaatst... Tssssssssss...

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
helaas zijn er dus meer mensen met het zelfde probleem.

volgens jullie moet dit op te lossen zijn ?
als jullie weten hoe, dan hoor ik het graag, ik kan namelijk nix vinden.

Ik gebruikt een Realmagic Hollywood plus kaart met DVD station software..

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

De beste oplossing, en waar je in de toekomst het meest aan hebt is je moeder engels leren!

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

psies, kijk je een wide-screen DVD op een wide-screen tv dan heb je soms nog steeds balken onder en boven. Als je het beeld dan gaat uitrekken om het hele beeld te vullen dan krijg je allemaal rare lange poppetjes

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
kijk je een wide-screen DVD op een wide-screen tv dan heb je soms nog steeds balken onder en boven. Als je het beeld dan gaat uitrekken om het hele beeld te vullen dan krijg je allemaal rare lange poppetjes
euhm, wide-sreen dvd, bedoel je daar het 16 bij 9 formaat mee ? dan krijg je dus nooit lange poppetjes !! Perfect beeld op een breedbeeld tv met het 16 bij 9 formaat.

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Majestic: niet helemaal, maar wel bijna: je hebt ook anamorphic gecodeerde DVD's, dan zie je met je breedbeeld ook nog (wel zeer smalle) zwarte balken... (bijvoorbeeld The Matrix). Maar de poppetjes-vervorming is wel onzichtbaar...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Prima oplossing:
ondertiteling uit (is alleen maar storend en klopt toch geen ruk van) en Engelse les volgen ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij heeft nog niemand de oplossing geroepen, en volgens mij is dat op elke DVD'speler hhetzelfde, namelijk:

Zeg wat voor TV je hebt. Ik heb bijvoorbeeld een 4:3 TV en als ik anamorphic films afspeel (Am His X bijv.) staan de ondertitels gewoon in het onderste van het beeld (gedeeltelijk nog in beeld). Maaarrrrrrrrr... zeg ik mijn DVD speler dat ik een 16: 9 TV heb, EN is de film niet anamorphic, dan pleurt-ie gewoon een letterbox op het scherm (juiste verhouding trouwens) met de ondertitels IN het beeld... Als ik dan trouwens een Anamorphic schijf erin douw dan heb ik vertikaal opgerekt beeld (dat een breedbeeld tv dus weer in de breedte uitrekt, waardoor je meer(alle) beeldlijnen gebruikt)..

Duidelijk? Je DVD speler denkt dus dat je een 4:3 TV hebt als-ie de ondertitels buiten het beeld gooit en hij denkt dat je een 16: 9 tv hebt als-ie ze in het breedbeeldgebied mikt.

Kan je instellen in je "setup menu" van je DVD-speler (tenminste bij de "echte" bij PC waarschijnlijk in het bios van de tvkaart of in software, register???)

Succes

hehe 16 :9 trekt-ie niet zo goed, even "16:[spatie]9" van gemaakt :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1