Toon posts:

[XP] Beeld is zwart na laden (wel met beeld)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha!

Duidelijk geen goede ervaringen hebbende met XP updates is het ze toch weer gelukt mn pc om zeep te helpen.

Heb een update laten lopen (iets met GDI+) en daarna gereboot. Na opstarten kreeg ik 4 bits beeld en geen toegang tot de systeeminstellingen van mn beeld. Dus ik naar systeemherstel en die laten lopen. Nu laat de pc normaal (zie het normale XP laadscherm in goede resolutie, maar ipv het inlogbeeld krijg ik daarna een zwart scherm met alleen mn witte pointer van de muis.

Hetzelfde bij veilige modus, alleen dan met de tekst aan alle kanten van het scherm die duidelijk maken dat ik in veilige modus ben.

Nu heb ik het vermoeden dat mn pc nog steeds in 4 bits probeert te laden maar dat lukt em dus niet (meer). Wat kan ik doen om de beeldinstellingen aan te passen buiten windows? Of een andere oplossing?

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat je Windows versie in je topic titel staat :)

Ik snap verder niet wat je bedoelt met 4 bits toegang? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik zag het te laat dat dat er bij moest! :o

Ik geloof dat het 4 bits was, maar het kan ook 4 kleuren zijn geweest. Het deed me denken aan Prince of Persia met CGA beeld :). Toen ik dit zag voerde ik dus het systeemherstel uit.

In ieder geval niet een kleureninstelling die ik kon kiezen toen mn pc nog goed was. Mijn gok is dat het opstartscherm van XP onafhankelijk is van de kleureninstelling van XP, het geen het de reden is dat ik die nog wel zie na het systeemherstel.

Daarna wordt het dus zwart, uitgezonderd mijn pointer, die trouwens ook gewoon reageerd. De pc loopt dus niet vast, ik zie alleen geen ...

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Goedendag,

Beetje vaag probleem, je kan als je voor het opstarten op F8 drukt in een preboot menu komen. Daar selecteer je VGA-modus inschakelen. Hiermee zal hij moeten starten met 640x480 met een resolutie van 16 bits.

Heb er weinig vertrouwen in dat het werkt, maar probeer het eens.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, zal het proberen zodra ik thuis ben!

Verwijderd

elevator schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:50:
Kleine titel edit zodat je Windows versie in je topic titel staat :)
Wat ik me altijd al afgevraagd heb:

Wat betekent de * in de titel (deze wordt volgens mij doorgaans toegevoegd door de admin)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat betekend dat hij iets aan de post heeft veranderd...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook in VGA modus hetzelfde probleem...

Wat kan ik doen??? :( :(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Het beste kun je denk ik Windows over Windows zetten (geen repair installatie, die loopt vaakt vast op bepaald punt :S). Dus wanneer je bij de Windows installatie kan kiezen voor formatteren NTFS, snel, FAT32 etc. moet je kiezen voor geen wijzigingen. Dan wordt je huidige Windows map Windows.0 genoemd en zo gebeurt het met meer Windows mappen. Zo ben je niets kwijt, als alles goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Pfoei! Dat lijkt me een nogal desastreuse oplossing! Als niks anders kan, dan moet het maar???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een rare vraag misschien - maar is je PC niet gewoon een illegale versie? Je hebt namelijk meer symptomen van een illegaal gepatchde Windows dan iets anders en dat zou het eigenlijk ook wel verklaren namelijk? :)

Het zou misschien ook gerelateerd kunnen zijn aan een bug in eTrust AV - draai jij dat toevallig? Kijk in ieder geval eens naar When you restart Windows Server 2003, the computer may display a gray screen or may appear to stop responding om te zien ofdat je daar iets mee kan oplossen :)
Pagina: 1